TitaTovenaar
Well-known member
Idd lease. Wou het deze keer niet zo duur maken. Is toch maar voor af en toe het bos in te gaan met de zoon of een kameraad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat komt toch vooral door die carbon kader denk ik?€2050 voor een deore-aandrijving en een Judy vork, fietsen zijn toch echt ontiegelijk duur geworden. Weinig value for money is mijn mening.
Zoon heeft de x caliber 9.5Inderdaad, neem de X-caliber 9. Een stuk beter afgemonteerd en 400 euro goedkoper.
Bij ons gingen ze dat van de eindejaarspremie houden... 2de jaar op rij dat ze het van het loon van december houden. Paar kwaaie mails gestuurd naar Payroll "Ja, wij kunnen dat wettelijk gezien niet". Fijn, maar het zou handig zijn moest je in de fietspolicy dan niet zeggen dat het van de eindejaarspremie gaat
Tzit op den ondernemingsraad ondertussen. Denk dat er een paar bij de vakbond geklaagd hebben.
Bij B2Bike is de restwaarde alvast 16% van het aankoopbedrag.
Ik lease momenteel ne Stromer ST3 (voor mijn vriendin). Die fiets kost €7.3k ofzoiets dacht ik. Netto bedrag zal uiteindelijk rond de 4.8k (3x1.2k netto + 1.2k restwaarde) uitkomen incL verzekeringen, €900 onderhoudsbudget etc.
Tenzij je de fiets natuurlijk terug binnen duwt na 3 jaar en een andere leased dan wordt het goedkoper. Maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat een 7k fiets na 3 jaar nog minder dan 16% van zijn aankoopwaarde waard is.
Want bediende zijn geen werknemers?Sinds april kunnen wij fiets leasen via o2o
Maar ben toch beetje sceptisch erover. Het ziet er allemaal zo voordelig uit maar ik denk beetje verder na
Wil graag een fiets kopen van 8400€
Leasing is op 3 jaar en na 3 jaar 16%restwaarde afbetalen
Zou maandelijks 92€ netto verliezen maar is gewoon loonruil dus minder uurloon
Ik ben een werknemer en geen bediende
Nu mijn kritische vragen:
Hoeveel verlies je bij eindejaarspremie
Hoeveel verlies je bij vakantiegeld
Want dat moet je ook in rekening houden he
Heel simpel.Sinds april kunnen wij fiets leasen via o2o
Maar ben toch beetje sceptisch erover. Het ziet er allemaal zo voordelig uit maar ik denk beetje verder na
Wil graag een fiets kopen van 8400€
Leasing is op 3 jaar en na 3 jaar 16%restwaarde afbetalen
Zou maandelijks 92€ netto verliezen maar is gewoon loonruil dus minder uurloon
Ik ben een werknemer en geen bediende
Nu mijn kritische vragen:
Hoeveel verlies je bij eindejaarspremie
Hoeveel verlies je bij vakantiegeld
Want dat moet je ook in rekening houden he
Das gelek al die mensen die beweren dat ne firmawagen niet écht interessant is want het is 'een aanslag op u pensioen'. Dat is ook gewoon zever in pakskes... ja, er is een effect op u vakantiegeld en eindejaarspremie maar het netto voordeel dat je doet door fietsleasing gaat het netto verlies van die zaken méér dan compenseren.Sinds april kunnen wij fiets leasen via o2o
Maar ben toch beetje sceptisch erover. Het ziet er allemaal zo voordelig uit maar ik denk beetje verder na
Wil graag een fiets kopen van 8400€
Leasing is op 3 jaar en na 3 jaar 16%restwaarde afbetalen
Zou maandelijks 92€ netto verliezen maar is gewoon loonruil dus minder uurloon
Ik ben een werknemer en geen bediende
Nu mijn kritische vragen:
Hoeveel verlies je bij eindejaarspremie
Hoeveel verlies je bij vakantiegeld
Want dat moet je ook in rekening houden he
Ja maar uw vergelijk klopt niet volledig.Das gelek al die mensen die beweren dat ne firmawagen niet écht interessant is want het is 'een aanslag op u pensioen'. Dat is ook gewoon zever in pakskes... ja, er is een effect op u vakantiegeld en eindejaarspremie maar het netto voordeel dat je doet door fietsleasing gaat het netto verlies van die zaken méér dan compenseren.
En je bedoeld dat je arbeider bent en geen bediende vermoed ik
Ja maar wat is de kans dat je zó lang uit valt dat je de lease kost niet van je loon kan gehouden worden? Je moet als arbeider al minstens 6 weken out zijn toch? (14 dagen betaalde ziekte dacht ik?). Dat wil zeggen dat je al de pech moet hebben dat je half de maand ziek wordt en vanaf 1ste van de maand op ziekekas valt... voor bedienden is het zelfs 2 maand (1 maand doorbetaald)Ja maar uw vergelijk klopt niet volledig.
Een autolease en een fietslease zijn buiten dat het beide leases zijn niet te vergelijken.
Bij een auto zit je ten eerste al met een gigantisch voordeel op vlak van kosten. Fleetkorting, brandstof die betaald of terugbetaald wordt en gewoon dat de restwaarde veel hoger is van een wagen.
Bij een fiets heb je dat allemaal niet. Daar betaal je in lease te veel voor uw fiets en zit je met een restbedrag dat niet niks is.
En zoals ik al zei als je werkt met loonruil kan het wel eens lelijk tegenvallen als je voor één of andere reden geen gewoon loon meer zou krijgen.
Ja maar wat is de kans dat je zó lang uit valt dat je de lease kost niet van je loon kan gehouden worden? Je moet als arbeider al minstens 6 weken out zijn toch? (14 dagen betaalde ziekte dacht ik?). Dat wil zeggen dat je al de pech moet hebben dat je half de maand ziek wordt en vanaf 1ste van de maand op ziekekas valt... voor bedienden is het zelfs 2 maand (1 maand doorbetaald)
Ik zeg niet dat het niet kan hé maar arbeidsongeschikt voor 2 maand dat is al redelijk serieus, het moet dan ook nog nét in die 3 jaar vallen... ik denk dat als dat gebeurd dat ze het bij ons gewoon van een toekomstige loonbrief afhouden.
Als je auto hebt heb je ook minder brutoloon hoor.Ja maar uw vergelijk klopt niet volledig.
Een autolease en een fietslease zijn buiten dat het beide leases zijn niet te vergelijken.
Bij een auto zit je ten eerste al met een gigantisch voordeel op vlak van kosten. Fleetkorting, brandstof die betaald of terugbetaald wordt en gewoon dat de restwaarde veel hoger is van een wagen.
Bij een fiets heb je dat allemaal niet. Daar betaal je in lease te veel voor uw fiets en zit je met een restbedrag dat niet niks is.
En zoals ik al zei als je werkt met loonruil kan het wel eens lelijk tegenvallen als je voor één of andere reden geen gewoon loon meer zou krijgen.
Dat klopt.Als je auto hebt heb je ook minder brutoloon hoor.
En die fiets is dan wel van u en kan je 2e hands voor meer verkopen, die auto is nooit van u
Die 20% is bij ons ook van toepassing, ik denk dat de overheid dit op legt. Men eist dus dat ik minstens 1 dag per week gemiddeld minstens een deel van het traject met de fiets doe...Je zou denken dat dit vrij ondenkbaar is of dat de kans klein is, maar ik spreek uit persoonlijke ervaring.
Ik heb het geluk dat ik geen fysieke job heb, wat bij een arbeider wel het geval is.
Maar ik ben omver gereden en ben na 5 weken de eerste maal terug kunnen gaan werken met met L1 indeuking. Nu 4 weken met de operatie aan mijn knie. Met een fysieke job had ik dit maal 2 kunnen doen. En dat allemaal omdat iemand mij niet gezien had terwijl ik aan het fietsen was.
De cijfers van langdurig zieken liegen ook niet, er zijn gewoon een pak langdurig zieken om allerlei redenen.
Dat is geen reden om het niet te doen. Maar wel iets wat je moet meenemen in uw overweging door te leasen via loonruil als arbeider. Becijfer op voorhand goed of het wel effectief interessant is. En luister ook goed wat er in het leasecontract van de werkgever staat en hoe strikt men dit toepast. Als men eist en handhaaft op pakweg 20% woon-werk met die fiets dan zul je dit ook moeten doen.
Als je een fiets leased wil je er 100% zeker 1.Dat klopt.
Maar een wagen is een goed dat je anders in veel gevallen toch zou moeten kopen. Bij een fiets is dat veel minder.
Ik zeg ook niet dat het een slechte keuze is om een fiets te leasen, maar wel dat je even moet nagaan en rekenen hoe interessant het is.
Dat van zelf voor meer verkopen dat hoor je wel eens. Maar is dat effectief zo? Ik heb daar persoonlijk mijn twijfels bij dat dit binnen 3 jaar zo zou zijn.
Anders moet je er belasting op betalen ofzo ietsDie 20% is bij ons ook van toepassing, ik denk dat de overheid dit op legt. Men eist dus dat ik minstens 1 dag per week gemiddeld minstens een deel van het traject met de fiets doe...
Maar niemand controleerd dit hoor... waarom zouden ze ook? Fietsleasing is kostneutraal voor onze werkgever. Lease een fiets, lease geen fiets... maakt niet uit voor loonmassa. En fietsvergoeding daar doen ze bij ons ook niet aan dus zo kunnen ze het ook noet controleren.
De vraag is of de markt binnen 2-3 jaar ook nog zo hitsig is.Als je een fiets leased wil je er 100% zeker 1.
Met auto is dat niet altijd het geval
En ja overname voor 800 euro terwijl ik op dat moment zelfde fiets met mindere wielen op 2e hands zag voor +2k