Bikeporn - Post hier je pics!

Ik ben vooral geïnteresseerd in het doel dat je voor ogen had. Een 1by racer, het is een ietwat atypische build.
Ja inderdaad, het was een beetje om te experimenteren. Ik zie meer en meer 1x racer builds passeren en vond dit een mooi frame om ook eens die richting op te gaan. Doel was om een tof zomerfietsje als resultaat te krijgen voor ritjes vanuit Gent, dus daarvoor wel geschikt.

Op mijn gravelbike ligt er een 46 vanvoor en ik merk dat ik in Vlaanderen het kleine blad amper/nooit gebruik, dus ik wist wel dat ik ging weggeraken met de range met een 48T vooraan en een 11-42 cassette. Verder gewoon omdat het hip is en er heel goed uitziet 😇
 
Effe door dit topic gebladerd en kreeg heimwee. Het zeil van m(n 'stalen' ros effe gehaald 7 jaar gestopt met fietsen mede door kwetsuur die nooit 100% geheeld is en het rijden bij meer dan 30 min een 'hel' maakt . Materiaal is van voor het schijfrem tijdperk .
Trek SL alu
Trek Madone
beide met Ultegra componenten

20240325-141538.jpg
 
Pakketje vanuit het verre oosten eindelijk aangekomen



CRW Works 50/60, 1300g uit de doos met velglint. Vooraan 25 intern achter 21, daarom vooraan 30mm gp5k & achter 32. komen beiden mooi uit op 32.5mm. Net eerste rit gedaan, 300g kwijtspelen op u wielen voelt toch iets directer aan bij het aanzetten. Voor de rest ook comfy door de brede banden & relatief lage druk, zat net onder de vier bar.
 
Pakketje vanuit het verre oosten eindelijk aangekomen



CRW Works 50/60, 1300g uit de doos met velglint. Vooraan 25 intern achter 21, daarom vooraan 30mm gp5k & achter 32. komen beiden mooi uit op 32.5mm. Net eerste rit gedaan, 300g kwijtspelen op u wielen voelt toch iets directer aan bij het aanzetten. Voor de rest ook comfy door de brede banden & relatief lage druk, zat net onder de vier bar.
Dikke combinatie!
Andere vraag: wat voor zadel is dat? Valt die textuur wat mee? Ik zou schrik hebben dat dit door je broeken heen vreet met geraspte balzak als resultaat.
 
Dikke combinatie!
Andere vraag: wat voor zadel is dat? Valt die textuur wat mee? Ik zou schrik hebben dat dit door je broeken heen vreet met geraspte balzak als resultaat.
Ali special: https://nl.aliexpress.com/item/1005...t_main.16.34f179d2x8f3YD&gatewayAdapt=glo2nld

Totaal geen last van aan men broeken of billen (ge moet wel stilzitten hé :) ). Materiaal is ook redelijk mals "rubber" achtig, "3d printed". Beetje power saddle van Specialized achterna maar dan voor de gewone mens.
 
Pakketje vanuit het verre oosten eindelijk aangekomen



CRW Works 50/60, 1300g uit de doos met velglint. Vooraan 25 intern achter 21, daarom vooraan 30mm gp5k & achter 32. komen beiden mooi uit op 32.5mm. Net eerste rit gedaan, 300g kwijtspelen op u wielen voelt toch iets directer aan bij het aanzetten. Voor de rest ook comfy door de brede banden & relatief lage druk, zat net onder de vier bar.
Quanta Costa? Mss leuk voor op de ultimate als extra setje.
 
Ali special: https://nl.aliexpress.com/item/1005...t_main.16.34f179d2x8f3YD&gatewayAdapt=glo2nld

Totaal geen last van aan men broeken of billen (ge moet wel stilzitten hé :) ). Materiaal is ook redelijk mals "rubber" achtig, "3d printed". Beetje power saddle van Specialized achterna maar dan voor de gewone mens.
Dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Een zadel is één van de belangrijkste contactpunten op uw fiets. Ja met 350€ is zo een zadel niet goedkoop, maar als je een zo eentje wilt zou ik daar niet besparen.
 
Dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Een zadel is één van de belangrijkste contactpunten op uw fiets. Ja met 350€ is zo een zadel niet goedkoop, maar als je een zo eentje wilt zou ik daar niet besparen.
Ik had tot voor kort een 25 euro carbon zadel van aliexpress.
Zeker 8 zadels geprobeerd van de gekende merken met bijhorende prijs.
Het 25 euro zadel zat het beste en heeft het +/- 10 jaar uitgehouden.
 
Ik heb ooit zo’n carbon zadeltje van Ali gehad van €15. Woog nog geen 100gram.

0 padding. Gewoon 1 stuk carbon incl. rails. Man dat zat geweldig. Het was echter zo glad dat je daar onmogelijk mee buiten kon fietsen

H8be5fdafe56c4fdb9184ef619b56dc21A.jpg_640x640Q90.jpg_.webp
 
Dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Een zadel is één van de belangrijkste contactpunten op uw fiets. Ja met 350€ is zo een zadel niet goedkoop, maar als je een zo eentje wilt zou ik daar niet besparen.
Dat het één van de belangrijkste is daar volg ik je in, maar mijn mening is dat het zo iets persoonlijk is dat de prijs absoluut geen referentie moet zijn voor meer comfort. Heb ook al zadels gehad van de duurdere merken, met opening, zonder, carbon rails, titanium rails, ... Het blijft gewoon zoeken wat voor jou reet het beste past.

If it fits, I sits!
 
Dat het één van de belangrijkste is daar volg ik je in, maar mijn mening is dat het zo iets persoonlijk is dat de prijs absoluut geen referentie moet zijn voor meer comfort. Heb ook al zadels gehad van de duurdere merken, met opening, zonder, carbon rails, titanium rails, ... Het blijft gewoon zoeken wat voor jou reet het beste past.

If it fits, I sits!
Agree, en vaak niet onbelangrijk: het in staat zijn om jouw zadel goed af te stellen.
 
Vers in de winkel. Hopelijk straks de maiden voyage.

Cannondale Supersix Evo 1 size 58
Sram Force Axs 172.5 (std is 175, maar korter is beter 🥸)
Hollowgram 50RS
Vision Trimax Aero Carbon in 40cm (std is 44, maar smaller is beter 🤓)
Vittoria Rubino Pro graphene 2.0 25mm (die gaan er meteen af voor een GP5000S in 30 of 32

IMG-5849.jpg


Zalige service van Bataia in Gent. Die cranks en dat stuur zomaar wisselen, wetende dat ze nu opgescheept zitten met dat 44cm stuur bij een 51cm frame. En die sturen zijn quasi onleverbaar.

Afgesteld volgens de tekening van mijn prebikefit bij Kristof De Kegel. Lijkt erop dat de spacertoren mega zal meevallen, maar ik doe eerst wat ritjes en de effectieve dynamische fit vooraleer ik de vork afzaag.

En nu op zoek naar Assioma Favero pedalen voor een prikje. Die Force PM als slijtageonderdeel vond ik iets te gortig
 
Laatst bewerkt:
Zalige service van Bataia in Gent. Die cranks en dat stuur zomaar wisselen, wetende dat ze nu opgescheept zitten met dat 44cm stuur bij een 51cm frame. En die sturen zijn quasi onleverbaar.

Super knappe fiets! Echt jaloers erop!

Maar ik voel wel al aankomen dat er iemand met een 51 naar huis gaat gaan met 175mm cranks en 44cm stuur.
Tot zover dus service :p

Ik kan bataia enkel van de sponsoring van het GF team. Voor de rest beetje content van?
 
Ik kan bataia enkel van de sponsoring van het GF team. Voor de rest beetje content van?
Ik kan er nog maar weinig over zeggen, maar het zijn (Lieven Van Beneden) wel echt zotte liefhebbers.

Bij de aflevering en uitleg van Emily, die meer tijd in beslag nam dan die van mijn auto (ik was ontvankelijk, ik hoor ze graag praten), kwam hij ons na 10 minuten vervoegen en excuseerde zich dat hij er niet bij kon zijn.

Ik denk wel niet dat ik daar ga moeten afkomen met: “ik heb zelf de steerertube afgezaagd, kunnen jullie eens checken?” Ze lijken meer pro dan alle andere shops die ik heb bezocht.

En hun eigen brand(ing) is ook gewoon retecool als je houdt van snorren en mullets.
 
Vers in de winkel. Hopelijk straks de maiden voyage.

Cannondale Supersix Evo 1 size 58
Sram Force Axs 172.5 (std is 175, maar korter is beter 🥸)
Hollowgram 50RS
Vision Trimax Aero Carbon in 40cm (std is 44, maar smaller is beter 🤓)
Vittoria Rubino Pro graphene 2.0 25mm (die gaan er meteen af voor een GP5000S in 30 of 32



Zalige service van Bataia in Gent. Die cranks en dat stuur zomaar wisselen, wetende dat ze nu opgescheept zitten met dat 44cm stuur bij een 51cm frame. En die sturen zijn quasi onleverbaar.

Afgesteld volgens de tekening van mijn prebikefit bij Kristof De Kegel. Lijkt erop dat de spacertoren mega zal meevallen, maar ik doe eerst wat ritjes en de effectieve dynamische fit vooraleer ik de vork afzaag.

En nu op zoek naar Assioma Favero pedalen voor een prikje. Die Force PM als slijtageonderdeel vond ik iets te gortig

Jezus, hoe durven ze zoiets op de markt zetten?
Niet enkel moet ge beide kettingbladen vervangen wanneer er één versleten is, nu moogt ge ook uw functionerende powermeter weggooien omdat die mee geïntegreerd is.
Da's dan 600EUR aub.
 
Vers in de winkel. Hopelijk straks de maiden voyage.

Cannondale Supersix Evo 1 size 58
Sram Force Axs 172.5 (std is 175, maar korter is beter 🥸)
Hollowgram 50RS
Vision Trimax Aero Carbon in 40cm (std is 44, maar smaller is beter 🤓)
Vittoria Rubino Pro graphene 2.0 25mm (die gaan er meteen af voor een GP5000S in 30 of 32

...
Niet slecht, nu enkel nog eens buitenkomen, dan zie ik hem in het echt ....

Ik had op mijn Supersix ook standaard die Vittoria's in 25mm. Op zich geen slechte band, zolang het droog ligt en er geen vettigheid/zand/grind op de weg ligt. Héél lekbestendig (in anderhalf jaar 1 lek gehad). Maar niet echt iets voor de periode oktober-maart in België. Ik rijd de op en leg dan ook een GP5000 in 30 (mijn generatie Supersix krijgt er maar 30mm in).
 
Jezus, hoe durven ze zoiets op de markt zetten?
Niet enkel moet ge beide kettingbladen vervangen wanneer er één versleten is, nu moogt ge ook uw functionerende powermeter weggooien omdat die mee geïntegreerd is.
Da's dan 600EUR aub.

Je gooit die niet weg maar wisselt die in en krijgt een nieuwe voor een gereduceerde prijs.
Het is duurder dan een blad bij Shimano. Maar het is niet puur negatief, het zijn zeer accurate PM’s die vrij licht en slijtvast zijn.
 
Je gooit die niet weg maar wisselt die in en krijgt een nieuwe voor een gereduceerde prijs.
Het is duurder dan een blad bij Shimano. Maar het is niet puur negatief, het zijn zeer accurate PM’s die vrij licht en slijtvast zijn.
Heb je een link voor trade in van Force? Ik vond het enkel bij SRAM Red.

 
Terug
Bovenaan