Bikeporn - Post hier je pics!

Vandaag de beste dag van het jaar:
New bike day :scream:
Giant propel SL frame in green edge 2023 kleuren afgemonteerd naar mijn eigen wensen.
CR4WhUR.jpeg
Ik ben ook ah kijken naar een Propel. Canyon kan ik niet leasen.

Merida en Giant maken mij helaas zelden warmer dan lauw, maar ze bieden wel lekker gerief voor het geld. Cube idem
 
Vandaag de beste dag van het jaar:
New bike day :scream:
Giant propel SL frame in green edge 2023 kleuren afgemonteerd naar mijn eigen wensen.
Prachtige fiets!
Staat ook op mijn shortlist voor de volgende aankoop. Enkel niet in de team kleur :p

Alleen de ICS twijfel ik wat aan. Giant blijft hieraan vasthouden, en het heeft voordelen, maar ook nadelen.
Ik vind het ook niet zozeer mooier ofzo.
 
Ik ben ook ah kijken naar een Propel. Canyon kan ik niet leasen.

Merida en Giant maken mij helaas zelden warmer dan lauw, maar ze bieden wel lekker gerief voor het geld. Cube idem
Ik ben persoonlijk een zeer tevreden giant klant. Daarom ook dat ik van een giant propel terug naar een giant propel ga.

Merida en cube hebben alle bij hetzelfde probleem, als hij niet bij je fietsmaker staat in het kleur/uitvoering die jij wil is het zo goed als onmogelijk hem te bestellen
Prachtige fiets!
Staat ook op mijn shortlist voor de volgende aankoop. Enkel niet in de team kleur :p

Alleen de ICS twijfel ik wat aan. Giant blijft hieraan vasthouden, en het heeft voordelen, maar ook nadelen.
Ik vind het ook niet zozeer mooier ofzo.
Enige nadeel imo is bij het verkopen van uw fiets. Met de spacers die je er kan onder plaatsen heb je nog heel wat regelhoogte.

Kleurstelling ben ik normaal de enige in de benelux. Fietsmaker heeft hem via giant Italië kunnen krijgen voor mij.
 
Alleen de ICS twijfel ik wat aan. Giant blijft hieraan vasthouden, en het heeft voordelen, maar ook nadelen.
Ik vind het ook niet zozeer mooier ofzo.
De “gewone” advanced modellen hebben een normale zadelpen.

Ik neig naar de grijs/roze chameleon met Rival AXS. Met redelijk goeie 50mm carbon hoops erop voor €4799.
 
De “gewone” advanced modellen hebben een normale zadelpen.

Ik neig naar de grijs/roze chameleon met Rival AXS. Met redelijk goeie 50mm carbon hoops erop voor €4799.
Keek jij niet naar een endurance model?

De Defy zit zeer dicht bij jouw Endurace qua geometrie.
 
Keek jij niet naar een endurance model?

De Defy zit zeer dicht bij jouw Endurace qua geometrie.
Ik ga volgende week woensdag een pre-bikefit doen bij Kristof De Kegel, die man van Alpecin.

Op een half uurtje tijd een paar algemene metingen en beweeglijkheidstests doen, om dan te zien of ik überhaupt kan shoppen in de aero categorie :)

De endurance categorie is, met uitzondering van een Canyon Endurace en een Isaac Boson (die eigenlijk helemaal geen endurancebike blijkt te zijn) gewoon pokkelelijk.

Dus eerst zien en dan… wrs ontgoocheld zijn. En dan hou ik mss mijn Canyon gewoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dus eerst zien en dan… wrs ontgoocheld zijn. En dan hou ik mss mijn Canyon gewoon.

Of je onderschat uwzelf en zit het beste op een super aggressieve fiets met 140mm slammed stem :unsure:

Er zit tegenwoordig toch zoveel verschil in geometrie dat je toch wel ergens een mooie fiets zal vinden die u past denk ik.
 
Oefeningen doen en wat leniger worden he. Je moet er iets voor over hebben om gelijk een garnaal op uw aero fiets te zitten..
 
Deze had ik nog niet gepost, Canyon Grizl CF SL 6 AXS



De 'low end' Apex XPLR AXS groep. Krijgt zeer goeie reviews en ik kan het enkel beamen. Serieuze upgrade van mijn vorige gravel fiets (Grail Al) met een 105 groep.

Nu is het even gedaan met fietsen kopen (dixit mijn vrouw).
 
Laatst bewerkt:
Oefeningen doen en wat leniger worden he. Je moet er iets voor over hebben om gelijk een garnaal op uw aero fiets te zitten..
Lichaamsverhoudingen kan je helaas niet aanpassen hé..

Als je lengte uit 2/3 benen bestaat wens ik je veel succes met een frame met een lange reach. Nu, ik ben zowat de Vitruviusmens qua proporties dus dat argument kan ik persoonlijk moeilijk inroepen.
 
De 'low end' Apex XPLR AXS groep. Krijgt zeer goeie reviews en ik kan het enkel beamen. Serieuze upgrade van mijn vorige gravel fiets (Grail Al) met een 105 groep.

Nu is het even gedaan met fietsen kopen (dixit mijn vrouw).
Zoals je zelf aangeeft, het blijft een groepset van €900, vroeger was dat het budget voor een volledige fiets :)
Maar je kan er idd niet mis mee doen, dat spul werkt gewoon - low-end bestaat mijn inziens eigenlijk quasi niet meer, Shimano Tiagra/grx400, Sram apex. Dat remt, dat schakelt, en er is niets mis mee.

Zal je ongetwijfeld veel plezier aan beleven!
En die vrouw, tsja,... op den duur laat ze u toch doen om van uw gezaag vanaf te zijn (althans, dat is mijn ervaring)
 
Zoals je zelf aangeeft, het blijft een groepset van €900, vroeger was dat het budget voor een volledige fiets :)
Maar je kan er idd niet mis mee doen, dat spul werkt gewoon - low-end bestaat mijn inziens eigenlijk quasi niet meer, Shimano Tiagra/grx400, Sram apex. Dat remt, dat schakelt, en er is niets mis mee.
Ik heb (mechanische) Apex op mijn bmc, dat schakelt idd gewoon prima. Alleen de remmen, dat blijft toch een zwak punt (itt de instap grx remmen op mijn Scott die altijd perfect werken)...
 
Machtig!! Heb heb je ergens een blog of een andere plaats waar je meer details geeft?

Welke bestemming heeft die fiets?
Niet echt, wil er hier wel eens een post over neerpennen. Waarin ben je geïnteresseerd, keuze van de afmontage etc..? :)

Momenteel hou ik hem zelf bij als geste fiets voor de meer casual ritjes. Vult ook niet echt een gat in mijn fietscollectie. Ik heb al een koersfiets met velgremmen voor op de weg en een gravelbike die ik eigenlijk ook 80% gebruik voor op de weg mee te trainen in de winter om mijn velgrem wielen wat te sparen. Lichte twijfel dus om hem (met enige pijn in het hart) te verkopen, maar het wordt moeilijk om die te verkopen aan een prijs waar ik er geen verlies op maak, dus zelf bijhouden klinkt aanlokkerlijker.
 
Niet echt, wil er hier wel eens een post over neerpennen. Waarin ben je geïnteresseerd, keuze van de afmontage etc..? :)

Momenteel hou ik hem zelf bij als geste fiets voor de meer casual ritjes. Vult ook niet echt een gat in mijn fietscollectie. Ik heb al een koersfiets met velgremmen voor op de weg en een gravelbike die ik eigenlijk ook 80% gebruik voor op de weg mee te trainen in de winter om mijn velgrem wielen wat te sparen. Lichte twijfel dus om hem (met enige pijn in het hart) te verkopen, maar het wordt moeilijk om die te verkopen aan een prijs waar ik er geen verlies op maak, dus zelf bijhouden klinkt aanlokkerlijker.
Ik ben vooral geïnteresseerd in het doel dat je voor ogen had. Een 1by racer, het is een ietwat atypische build.
 
Terug
Bovenaan