Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

aankoopadvies met betrekking tot fietsen?
Ik vond geen kleine vraagjes toppic dus plaats het even hier.

Ik heb me een fietstrainer D100 van decathlon gekocht want er moet iets van beweging in komen maar met een recente tweeling in huis gaat het gewoon amper om een paar uur van huis weg te zijn om de fiets op te kruipen.

Ik heb nog mijn vorige koersfiets staan, toen 2e hands aangekocht (ja tijdens corona) met Shimano 105.
Dus die wil ik op de D100 plaatsen.

Tandwielen zijn nog wel cava, dus ik zou ze kunnen hebruiken., of zouden jullie aanraden om gewoon nieuwe tandwielen te steken?
Verander je dan altijd vooraan én achteraan? (en ketting vermoed ik, dat dat allemaal mooi op elkaar inslijt?)


An sich vermoed ik dat dat niet veel gaat afzien als die fiets nu gewoon binnen blijft.. dus als ik het er nu nieuw op steek dan is het voor wat jaren.
 
Ik zou ze eerst gewoon oprijden als ze nog goed zijn.
En bij vervangen van de cassette idd ook de ketting mee vervangen, voorbladen gaan normaal langer mee.
 
Doe trouwens meteen ook een check van uw ketting. Bij regelmatig vervangen van de ketting verleng je de levensduur van de casette significant.
 
Ge doet best een check van uw ketting.

Als het tussen de kleine en de grote afwijking valt --> ketting vervangen (en oude bijhouden)
Dan de andere ketting rijden tot die net wel/niet over de grote afwijking valt --> oude ketting er terug op
Als die dan ook net over de grote afwijking valt --> nieuwe cassette + ketting + derailleurwieltjes


Voorbladen vervang ik maar zéér zelden. En zeker ne rollenfiets wat niks afziet.
 
Thx! Operatie geslaagd :D
Ze zagen er kwa slijtage nog wel okay uit dus alles behouden zoals het stond.
Alleen ne fermen opkuis 🙈

Merci voor de tips!
 
Terug
Bovenaan