Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Speciaal kleurtje wel.
Op de 2de foto is uw drop wel precies onbestaand :p

Hoe groot is dit frame? Want is precies ook wel een kleine kolos.
Is een xxl. Fm heeft mijn opmeting van 360 in Sint Pauwels gebruikt. Zadel staat normaal op 62,5 hoog, hij zei naar 58 😐 gisteren al op 60 gezet.

Bbl is 89 en een klets. Ben 1m85. Geen speciale maten denk ik?

Speciaal kleur ja, 5 dagen over zitten nadenken, het moet nog wennen. Maar wou geen zwart of wit. Achteraf was groen of Bordeaux mss de betere optie geweest.
 
Met die maten op een xxl vind ik wel bijzonder, ik heb quasi dezelfde maten en al mijn fietsen zijn een L.
Ik had er ook mijn? Bij, maar hij zei dat het juist was.

Mijn Cube is 60.
Moest ik een grizl bestellen was het een L.
Ik geraak er soms ook niet aan uit. Morgen de testrit zal het uitwijzen of ik er goed zal op zitten. Tenzij Thompson klein uitvalt?
 
Dat kan echt niet he. Ik heb exact dezelfde maten en het is altijd een 58 of L.

Mocht ik leniger zijn en iets kortere benen zou een 56 soms ook lukken. Een 60 is altijd te groot, een XL ook. Laat staan een XXL.

Die wielen zien er 24’’ uit door dat frame 😂
 
Dat kan echt niet he. Ik heb exact dezelfde maten en het is altijd een 58 of L.

Mocht ik leniger zijn en iets kortere benen zou een 56 soms ook lukken. Een 60 is altijd te groot, een XL ook. Laat staan een XXL.

Die wielen zien er 24’’ uit door dat frame 😂
Hangt dat ook niet wat af van het merk?
Heb geen last op mijn Cube. Wil wel comfortabel zitten. Als die te groot gaat zijn, heb ik wel een probleem...

Of valt dat op te lossen bij een lease?
 
Hangt dat ook niet wat af van het merk?
Heb geen last op mijn Cube. Wil wel comfortabel zitten. Als die te groot gaat zijn, heb ik wel een probleem...

Of valt dat op te lossen bij een lease?
Ja, maar XXL is echt way-big. De meeste merken hebben dat niet eens.

Een te grote fiets is veel moeilijker op te lossen dan een te kleine. Een racer met een stuurpen van 8cm en negatieve drop… gaat niet leuk rijden 😂
 
Is een xxl. Fm heeft mijn opmeting van 360 in Sint Pauwels gebruikt. Zadel staat normaal op 62,5 hoog, hij zei naar 58 😐 gisteren al op 60 gezet.

Bbl is 89 en een klets. Ben 1m85. Geen speciale maten denk ik?

Speciaal kleur ja, 5 dagen over zitten nadenken, het moet nog wennen. Maar wou geen zwart of wit. Achteraf was groen of Bordeaux mss de betere optie geweest.

Met die maten op een xxl vind ik wel bijzonder, ik heb quasi dezelfde maten en al mijn fietsen zijn een L.

De reach van de Thompson in xxl vergelijkt met een giant defy zit hij tussen large en extralarge in. Maten tussen fabrikanten in kan je niet vergelijken.

Aan de spacers te zien heb je ook nog veel ruimte om hem agressiever te maken als je dit wil.
 
De reach van de Thompson in xxl vergelijkt met een giant defy zit hij tussen large en extralarge in. Maten tussen fabrikanten in kan je niet vergelijken.

Aan de spacers te zien heb je ook nog veel ruimte om hem agressiever te maken als je dit wil.
Maar heb je die stack al gezien? Man, da’s de reïncarnatie van 9/11
 
Hangt dat ook niet wat af van het merk?
Heb geen last op mijn Cube. Wil wel comfortabel zitten. Als die te groot gaat zijn, heb ik wel een probleem...

Of valt dat op te lossen bij een lease?
Als je 1m85 bent en 89cm bbl (wat normaal is voor 1m85) dan is dat een veel te grote fiets.
Het is dan nog een endurance frame dat sowieso al minder agressief is. En het is dan nog een heel erg endurance frame.

Zei de FM echt dat dit de correcte fiets is?
Je hebt een bikefit bij 360 gedaan, kan je hun waardes dan niet nemen? Dan zou je volgens mij direct moeten zien dat het niet klopt.

Ik snap ook niet goed wat je juist bedoelt met zadel op 60.
Want 600mm of 60cm dat kan niet dan staat uw zadel echt way too low.

Aan de spacers te zien is de stack gewenst.

Mijn eerste fiets een alu cube had nog meer stack. http://geometrygeeks.bike/bike/cube-attain-2018/
Hoe bedoel je gewenst?
Stack drukt men uit zonder spacers eh.
 
Als je 1m85 bent en 89cm bbl (wat normaal is voor 1m85) dan is dat een veel te grote fiets.
Het is dan nog een endurance frame dat sowieso al minder agressief is. En het is dan nog een heel erg endurance frame.

Zei de FM echt dat dit de correcte fiets is?
Je hebt een bikefit bij 360 gedaan, kan je hun waardes dan niet nemen? Dan zou je volgens mij direct moeten zien dat het niet klopt.

Ik snap ook niet goed wat je juist bedoelt met zadel op 60.
Want 600mm of 60cm dat kan niet dan staat uw zadel echt way too low.


Hoe bedoel je gewenst?
Stack drukt men uit zonder spacers eh.
Zithoogte op 80 gezet. Via 360 stond die op 82,7.
Fm zei nu van op 78 🙃, sorry 8 gemist met een 6.

Had de papieren mee en heeft me nog eens 'opgemeten'. Zal het eens nameten met de papieren en met oude fiets.

Soit, dan wordt dit een dure grap.
 
Die FM heeft je mooi bij je pietje. Waarschijnlijk 1 dat hij aan de straatstenen niet kwijtgeraakt wegens het grote frame.
Dat is een fiets voor een mens van 2 meter. Ik ben 1m90 en bbl van 96cm en zit op een canyon xl maat. Van BMC had ik een maat 60. Die fiets van jou is voor mij zelfs te groot.

Er zijn wel meerdere onbetrouwbare FM die verkeerde maten verkopen omdat ze die ergens staan hebben en niet kwijt geraken.
 
Die FM heeft je mooi bij je pietje. Waarschijnlijk 1 dat hij aan de straatstenen niet kwijtgeraakt wegens het grote frame.
Dat is een fiets voor een mens van 2 meter. Ik ben 1m90 en bbl van 96cm en zit op een canyon xl maat. Van BMC had ik een maat 60. Die fiets van jou is voor mij zelfs te groot.

Er zijn wel meerdere onbetrouwbare FM die verkeerde maten verkopen omdat ze die ergens staan hebben en niet kwijt geraken.
Ze hebben hem nochtans besteld bij fabrikant... 🤔
Wrm zou men opzettelijk ne te grote fiets verkopen?
 
Ik heb even naar de geometrie tabel op de site van Thompson gekeken en die fiets heeft vooral gekke verhoudingen voor een zogenaamde XXL.
Een reach van 397, bij bijvoorbeeld een Scott Addict RC heb je 395 voor een L en 400 voor een XL. Perfect normaal dus voor iemand zijn formaat. De stack is vooral gigantisch met 629, dat is eventjes 4cm hoger als een Addict RC in XL. Als je enkele cm spacers weghaalt gaat de fiets er volgens mij vrij normaal uit zien.

Je hebt die foto wat gehurkt getrokken zeker? Het lijkt me vooral aan de hoek van de foto te liggen waarom deze fiets er zo vreemd uitziet, inderdaad alsof er 24" wielen in zitten :)
 
Als je 1m85 bent en 89cm bbl (wat normaal is voor 1m85) dan is dat een veel te grote fiets.
Het is dan nog een endurance frame dat sowieso al minder agressief is. En het is dan nog een heel erg endurance frame.

Zei de FM echt dat dit de correcte fiets is?
Je hebt een bikefit bij 360 gedaan, kan je hun waardes dan niet nemen? Dan zou je volgens mij direct moeten zien dat het niet klopt.

Ik snap ook niet goed wat je juist bedoelt met zadel op 60.
Want 600mm of 60cm dat kan niet dan staat uw zadel echt way too low.


Hoe bedoel je gewenst?
Stack drukt men uit zonder spacers eh.
Als je ziet dat alle spacers nog onder het stuur zitten zou een lagere stack toch betekenen dat hij nog meer spacers zou nodig hebben als de stack lager was?

Dus ja gewenst want hij wil comfortabel zitten en dus niet agressief.

En de wielen die er klein uitzien is normaal als je geen endurance frame in een grote maat gewoon bent. Zie ook mijn allereerste koersfiets.
7ORj9H2.jpeg

Volgens cube een maat 62
Met een reach van 391 wat bij de gemiddelde kader maar een large is en een stack van 649 die xxxxl is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even naar de geometrie tabel op de site van Thompson gekeken en die fiets heeft vooral gekke verhoudingen voor een zogenaamde XXL.
Een reach van 397, bij bijvoorbeeld een Scott Addict RC heb je 395 voor een L en 400 voor een XL. Perfect normaal dus voor iemand zijn formaat. De stack is vooral gigantisch met 629, dat is eventjes 4cm hoger als een Addict RC in XL. Als je enkele cm spacers weghaalt gaat de fiets er volgens mij vrij normaal uit zien.

Je hebt die foto wat gehurkt getrokken zeker? Het lijkt me vooral aan de hoek van de foto te liggen waarom deze fiets er zo vreemd uitziet, inderdaad alsof er 24" wielen in zitten :)
Klopt, zat op mijn knie.
Foto rechtstaand zal mss ander beeld geven.

Maar korte testrit geeft mij wel het gevoel van te laag te zitten en armen volledig gestrekt voor in de hoods. Niet het gevoel dat ik wil hebben.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-04-28-07-48-24-12_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    Screenshot_2024-04-28-07-48-24-12_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    712,8 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan