Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Vraag is natuurlijk hoeveel keer is ermee gevallen. En hoe hard is er zorg voor gedragen.
Ik denk dat het veilig om te zeggen is dat een particulier meer zorg zal dragen voor zijn fiets dan een prof.
Voor een prof is dat een werktuig. En boeit het allemaal niet te gek veel zolang het werkt.

Niels Albert heeft het nog in de podcast aangehaald. WVA kwam bij hem in de shop voor een pedaal en hij wees erop dat zijn spatbord al een heel gat in zijn frame had gevreten omdat het schuurde.
WVA wist het niet eens en gaf er ook weinig om.

Dat er op die proffietsen een nieuwe casette en tandwielen staat is dan het minste.
De meeste zulke fietsen zijn er gewoon die op de auto stonden hoor.
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets, enigste voorwaarden die ik momenteel heb zijn 105di en max prijs van 3500 euro. Momenteel is mijn oog gevallen op de Orbea Orca M30i (3400 euro), met op de 2e plaats Ridley Fenix Disc (3500 euro). Een goede keuze volgens jullie, of zijn er eventueel nog andere merken die prijs-kwaliteit evenwaardig of beter zijn?
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets, enigste voorwaarden die ik momenteel heb zijn 105di en max prijs van 3500 euro. Momenteel is mijn oog gevallen op de Orbea Orca M30i (3400 euro), met op de 2e plaats Ridley Fenix Disc (3500 euro). Een goede keuze volgens jullie, of zijn er eventueel nog andere merken die prijs-kwaliteit evenwaardig of beter zijn?
Merida Scultura 6000 DI2 past ook in het budget.
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets, enigste voorwaarden die ik momenteel heb zijn 105di en max prijs van 3500 euro. Momenteel is mijn oog gevallen op de Orbea Orca M30i (3400 euro), met op de 2e plaats Ridley Fenix Disc (3500 euro). Een goede keuze volgens jullie, of zijn er eventueel nog andere merken die prijs-kwaliteit evenwaardig of beter zijn?
De nieuwe Giant TCR Advanced Pro 1 is €3499 zonder korting.
Als je iets minder racy wilt zitten is de nieuwe Giant Defy Advanced 1 ook een wel een optie wss, €3599 zonder korting.

Bij Giant moet je zeker korting kunnen bekomen.

Canyon is geen optie, wat me enigszins verrast.
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets, enigste voorwaarden die ik momenteel heb zijn 105di en max prijs van 3500 euro. Momenteel is mijn oog gevallen op de Orbea Orca M30i (3400 euro), met op de 2e plaats Ridley Fenix Disc (3500 euro). Een goede keuze volgens jullie, of zijn er eventueel nog andere merken die prijs-kwaliteit evenwaardig of beter zijn?
Scott Addict 20
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets, enigste voorwaarden die ik momenteel heb zijn 105di en max prijs van 3500 euro. Momenteel is mijn oog gevallen op de Orbea Orca M30i (3400 euro), met op de 2e plaats Ridley Fenix Disc (3500 euro). Een goede keuze volgens jullie, of zijn er eventueel nog andere merken die prijs-kwaliteit evenwaardig of beter zijn?
Zegt een bikefit u iets?
Want je haalt nu een racefiets met vrij aggresieve geometrie aan en een endurance fiets die iets vergeeflijker is.
Die kan je in principe buiten dat ze beide 105 hebben en 2 wielen en 3,5k kosten niet vergelijken.
Het kan zijn dat je perfect wegkomt met de orca, maar het zou zonde zijn als dit niet zo zou zijn.

Als het over prijs/ kwaliteit gaat dan kan je niet rond canyon, giant en Scott heen. Een merk zoals rose is minder gekend maar levert ook zeer goeie prijs/ kwaliteit.
Een merk zoals Ridley is in verhouding hogere middenmoot qua prijs/ kwaliteit. Dus je krijgt daar minder voor uw geld.
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets, enigste voorwaarden die ik momenteel heb zijn 105di en max prijs van 3500 euro. Momenteel is mijn oog gevallen op de Orbea Orca M30i (3400 euro), met op de 2e plaats Ridley Fenix Disc (3500 euro). Een goede keuze volgens jullie, of zijn er eventueel nog andere merken die prijs-kwaliteit evenwaardig of beter zijn?
Supersix Evo?
 
Supersix Evo?
Daarover gesproken:

Die Dep Teal (kleur) die ik wil is niet meer beschikbaar, want kleur van 2023. De nieuwe kleuren voor 24 worden pas in oktober geleverd, maar de blauwe is al overal uitverkocht en de Meteor Grey is nog nergens te zien.

Fml
 
Daarover gesproken:

Die Dep Teal (kleur) die ik wil is niet meer beschikbaar, want kleur van 2023. De nieuwe kleuren voor 24 worden pas in oktober geleverd, maar de blauwe is al overal uitverkocht en de Meteor Grey is nog nergens te zien.

Fml
Misschien eens kijken naar de mercury of tinted red?

Deze zal nog wel leverbaar zijn :unsure:

Alle gekheid op een stokje heb je weet van de leverbaarheid van de hi-mod 1 of 2 en de evo 1?
 
Daarover gesproken:

Die Dep Teal (kleur) die ik wil is niet meer beschikbaar, want kleur van 2023. De nieuwe kleuren voor 24 worden pas in oktober geleverd, maar de blauwe is al overal uitverkocht en de Meteor Grey is nog nergens te zien.

Fml
Bij cameleonbike heb je wss al gekeken? Op hun website staat er nog ene, wel maat 54 (wss te klein voor jou?).
 
Misschien eens kijken naar de mercury of tinted red?

Deze zal nog wel leverbaar zijn :unsure:

Alle gekheid op een stokje heb je weet van de leverbaarheid van de hi-mod 1 of 2 en de evo 1?
Het wordt een Evo 1 (non high mod) met Force AXS en Hollowgram rs50 jetsers.

Kleur, cashmere... in BE nog niet gereleased maar zou hem in april moeten hebben

5b17fefb-5619-44e4-8aa4-7d3b54c98ba0.webp
 
Terug
Bovenaan