Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Uiteindelijk gewoon braaf geweest en de fiets niet besteld... Met 2 a 3 triatlons op het programma dit jaar ga ik even de kat uit de boom kijken, en indien dit een match blijkt te zijn koop ik een Speedmax ipv Aeroad.

Welke triatlons? En welke afstand?
gaje deze doen met je je gewone fiets?
30 juni, doe ik een halve, ben wel van zin een deftige 2de hands te kopen, alleen is er ni zoveel keuze, en weet ik niet goed welke maat
 
Welke triatlons? En welke afstand?
gaje deze doen met je je gewone fiets?
30 juni, doe ik een halve, ben wel van zin een deftige 2de hands te kopen, alleen is er ni zoveel keuze, en weet ik niet goed welke maat

In mei de City Triatlon Leuven, in september de 70.3 IM van Knokke. Deze ga ik allemaal gewoon op mijn Aeroad doen.
Geen zin om nu een Speedmax te kopen, en dan er achter te komen dat het eigenlijk helemaal niets voor mij was.
 
In mei de City Triatlon Leuven, in september de 70.3 IM van Knokke. Deze ga ik allemaal gewoon op mijn Aeroad doen.
Geen zin om nu een Speedmax te kopen, en dan er achter te komen dat het eigenlijk helemaal niets voor mij was.

Ik ga 30 juni, de 70.3 IM in Luxemburg doen,
Ik ga mij volgende week kijken voor een 2de-hands triatlon fiets.
Staat het mij niet aan verkoop ik hem terug.
 
Ik zou dat ook wel doen tbh. Gigantisch veel aanbod aan spotprijzen. En gewoon opnieuw verkopen voor hetzelfde of meer als je goed hebt ingekocht.
 
Ik weet ook niet wat uw ambitie is natuurlijk.

Ik heb ook een canyon aeroad en het leek mij gewoon onhandig om daar aerobars op te monteren (heb die piste nu ook niet volledig onderzocht)

Ik geloof wel dat die een verschil kunnen maken.
En met 2 fietsen kan ik blijven verder oefenen bij mechanische pech. Ook al kan ik veel zelf, het neemt toch wel enige stress weg.

Extra + je kan makkelijker 1 op de rollen zetten en zonder steeds te moeten verwisselen haha
 
Ik weet ook niet wat uw ambitie is natuurlijk.

Ik heb ook een canyon aeroad en het leek mij gewoon onhandig om daar aerobars op te monteren (heb die piste nu ook niet volledig onderzocht)

Ik geloof wel dat die een verschil kunnen maken.
En met 2 fietsen kan ik blijven verder oefenen bij mechanische pech. Ook al kan ik veel zelf, het neemt toch wel enige stress weg.

Extra + je kan makkelijker 1 op de rollen zetten en zonder steeds te moeten verwisselen haha

Ik weet vooral niet welke meerwaarde een verouderde triatlonfiets(want ik gok dat je geen 1000€'en euros gaat uitgeven aan een 2dehandse) tegenover een moderne racefiets met of zonder aerobars.
 
  • Unsure
Waarderingen: daca
Ik weet vooral niet welke meerwaarde een verouderde triatlonfiets(want ik gok dat je geen 1000€'en euros gaat uitgeven aan een 2dehandse) tegenover een moderne racefiets met of zonder aerobars.

Ik zou eigenlijk wel enkele 1000´en uitgeven, en onmiddelijk iets deftigs kopen.
Die goeie nieuwe zijn bijna onbetaalbaar.

Ik denk wel dat zo aerobars veel verschil maken, bij een IM mag je niet achter elkaar rijden.

Als het doel gewoon finishen is, is het wel verwaarloosbaar.

Dit is mijn gedacht natuurlijk.
 
Ik zou eigenlijk wel enkele 1000´en uitgeven

Dan begrijp ik het wel, maar ik denk dat ik dan eerder door de zure appel zou bijten en ineens voor de Speedmax CF met Ultegra gaan, dan ben je ook weeral jaren gerust natuurlijk.
Zelfs de Speedmax met 11s 105 is een waanzinnige deal, als je daar zelf nog een dikke wielset onder steekt heb je voor onder de 4000€ een dikke velo.

Het is daarom dat ik eerst ff wil zien of het allemaal wel iets voor mij is, voor ik die keuze maak.
Maar mijn eigen karakter kennende, is de kans ook bestaande dat hier een Speedmax in huis staat 2 dagen nadat er stock online komt... Soms haat ik mezelf...
 
Ik heb mij vorig jaar een zo goed als nieuwe carbon TT fiets gekocht, 105 11 speed met velgremmen voor €900, een deftig paar tweedehands wielen met hoge velgen erbij en ik was gezet voor €1300 + bikefit.

Dat zijn dan geen schrijfremmen, maar in triatlon moet je toch wat minder remmen.
 
Ik heb mij vorig jaar een zo goed als nieuwe carbon TT fiets gekocht, 105 11 speed met velgremmen voor €900, een deftig paar tweedehands wielen met hoge velgen erbij en ik was gezet voor €1300 + bikefit.

Dat zijn dan geen schrijfremmen, maar in triatlon moet je toch wat minder remmen.
Remmen is angst
 
Mochten er geïnteresseerden zijn, ik ga waarschijnlijk mijn Canyon Speedmax CF7 verkopen :smurf:
Powermeter, schijfremmen, ferm aero frame ... het ideale platform om op verder te bouwen als je dat wilt.

 
Mochten er geïnteresseerden zijn, ik ga waarschijnlijk mijn Canyon Speedmax CF7 verkopen :smurf:
Powermeter, schijfremmen, ferm aero frame ... het ideale platform om op verder te bouwen als je dat wilt.

Must resist...

Welke maat? 😅
 
Iemand een idee wat een Canyon Aeroad CF SLX Ultegra 6800 DI2 en velgremmen met Reynolds wielen nog waard is? Is uit 2017 en er is mee gekoerst en ook gevallen. Er is eens carbonschade aan geweest, maar is professioneel hersteld. Fiets is verder altijd heel goed onderhouden en diende tot vorig jaar als racefiets.

Ik had zelf gedacht aan een € 1500.
 
Op zich lijkt me dat minder risico dan overname bij particulier.
Fietsen zijn gecontroleerd en je hebt 1 jaar garantie
Vraag is natuurlijk hoeveel keer is ermee gevallen. En hoe hard is er zorg voor gedragen.
Ik denk dat het veilig om te zeggen is dat een particulier meer zorg zal dragen voor zijn fiets dan een prof.
Voor een prof is dat een werktuig. En boeit het allemaal niet te gek veel zolang het werkt.

Niels Albert heeft het nog in de podcast aangehaald. WVA kwam bij hem in de shop voor een pedaal en hij wees erop dat zijn spatbord al een heel gat in zijn frame had gevreten omdat het schuurde.
WVA wist het niet eens en gaf er ook weinig om.

Dat er op die proffietsen een nieuwe casette en tandwielen staat is dan het minste.
 
Terug
Bovenaan