Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ben zelf ook aantal overwegen om er eent in huis te halen. Op zoek naar een hobby met wat beweging en ik fiets wel graag.

In de buurt ook wat mountainbike lussen die aansluiten op lussen naburige gemeenten. Lijkt me ideaal om mee te starten. Daarna kan ik nog altijd zien of het mijn ding is en er meer in investeren.

Dus op op je vraag te antwoorden: 1m89. :)
Mijn procaliber (aluminium, vorige versie) is dan wel goed van maat :p
 
En staat die ook koop?
Ja is fiets op overschot, gebruik hem nog maar zelden

Gaat om https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/...ountainbikes/procaliber/procaliber-8/p/23119/ in ik denk XL (voor mij net groot genoeg maar ben 1m96)
Wel aanpassingen op gedaan:
Tubeless gezet (voorband nog nieuw)
Handgespaakt achterwiel dt-swiss (niet zelf gedaan)
GX-derailleur
Andere zadelpen (ook carbon)
Pedalen met 1 kant flat en andere kant SPD
Kettingen in roulatie (denk dat ik er nog 2 heb die nog niet versleten zijn)
 
Deze namiddag naar velofolies geweest. Was interessant maar wel veel volk. Soms onaangenaam afhankelijk van de stand.

Contador, kittel en greipel gezien.
Onder de indruk van Colnago, Merida en atom6. Het laatste is merk van Roeselare.

Naar voeding, onderdelen en fietsvakantie niet gekeken.
 
Ondertussen is de Aeroad CF SLX er ook in de nieuwe kleuren met Ultegra en powermeter... Hoe ga ik dit weeral moeten uitleggen aan mijn vrouw...
Kijk, dat zijn zaken die je niet moet uitleggen. Fiets altijd ophangen in de garage, de oude verkopen en de nieuwe in de plaats hangen. De truc is om haar zo weinig mogelijk te vertellen, een fiets in hetzelfde kleurenpallet te kiezen en vervolgens glimlachend door het leven te gaan.

Een gemiddelde vrouw kent het verschil niet tussen een aeroad, ultimate, endurace, Ultegra, 105, carbon wielset, alu wielset, DI2,... Ne zwarte fiets is ne zwarte fiets.
 
Kijk, dat zijn zaken die je niet moet uitleggen. Fiets altijd ophangen in de garage, de oude verkopen en de nieuwe in de plaats hangen. De truc is om haar zo weinig mogelijk te vertellen, een fiets in hetzelfde kleurenpallet te kiezen en vervolgens glimlachend door het leven te gaan.

Een gemiddelde vrouw kent het verschil niet tussen een aeroad, ultimate, endurace, Ultegra, 105, carbon wielset, alu wielset, DI2,... Ne zwarte fiets is ne zwarte fiets.

Het grote probleem is dat ik nu een blauwe heb, en ben verliefd geworden op de limoen groene...
 
Het grote probleem is dat ik nu een blauwe heb, en ben verliefd geworden op de limoen groene...
 
Kijk, dat zijn zaken die je niet moet uitleggen. Fiets altijd ophangen in de garage, de oude verkopen en de nieuwe in de plaats hangen. De truc is om haar zo weinig mogelijk te vertellen, een fiets in hetzelfde kleurenpallet te kiezen en vervolgens glimlachend door het leven te gaan.

Een gemiddelde vrouw kent het verschil niet tussen een aeroad, ultimate, endurace, Ultegra, 105, carbon wielset, alu wielset, DI2,... Ne zwarte fiets is ne zwarte fiets.
Het is echt overal hetzelfde.
Ne maat van mij had op een weekend een nieuwe koersfiets maar ook ineens ne gravelfiets gekocht. We waren aan het verzinnen hoe we het aan zijn vrouw gingen verkopen.
Uiteindelijk leggen ze er zich toch bij neer.
 
Kijk, dat zijn zaken die je niet moet uitleggen. Fiets altijd ophangen in de garage, de oude verkopen en de nieuwe in de plaats hangen. De truc is om haar zo weinig mogelijk te vertellen, een fiets in hetzelfde kleurenpallet te kiezen en vervolgens glimlachend door het leven te gaan.

Een gemiddelde vrouw kent het verschil niet tussen een aeroad, ultimate, endurace, Ultegra, 105, carbon wielset, alu wielset, DI2,... Ne zwarte fiets is ne zwarte fiets.
BG humble brag dat je zoveel geld hebt dat je vrouw niet eens merkt dat er 5k weg is.
 
Want koppels mogen geen afzonderlijke rekening meer hebben waar ze zelf over beschikken?

BG brag om een eigen interpretatie te maken van iets wat er niet staat.
why-so-serious
 
Uiteindelijk gewoon braaf geweest en de fiets niet besteld... Met 2 a 3 triatlons op het programma dit jaar ga ik even de kat uit de boom kijken, en indien dit een match blijkt te zijn koop ik een Speedmax ipv Aeroad.
 
  • Leuk
Waarderingen: daca
Terug
Bovenaan