Goh, overstappen naar schijfremmen was voor mij toch een reden voor een nieuwe fiets ;-)Argumenten om een nieuwe fiets te kopen zijn er eigenlijk nooit. Is gewoon omdat je dat wil hebben. En ik pleit zeker schuldig.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goh, overstappen naar schijfremmen was voor mij toch een reden voor een nieuwe fiets ;-)Argumenten om een nieuwe fiets te kopen zijn er eigenlijk nooit. Is gewoon omdat je dat wil hebben. En ik pleit zeker schuldig.
Bwaja ik vond mijn goed afgestelde velgremmen toch even goed remmen in het droge. Of het was beter in mijn herinneringen dan dat het echt was, dat kan ook.Goh, overstappen naar schijfremmen was voor mij toch een reden voor een nieuwe fiets ;-)
Fitting kan ten vroegste op 27/7, voor de fitting zal ik nog niks ondernemen van aankoop. Laatste ritten wat last van de onderrug. Bizar genoeg sinds het flippen van de fliphead.Hebde dienen bikefitting al gedaan ondertussen?
U voordelen:
- Ik zie ook ni veel nut in meer aero te zijn, want da verschil gaat echt wel meevallen, en anders kan je mss beter gewoon een TT fiets kopen als het echt zo belangrijk is
- powermeter kan je goedkoper apart kopen. Ipv een nieuwe fiets
- als je uw fiets besteld hebt adhv u binnenbeen lengte en lengte, zal de maat toch ongeveer kloppen? Wat zei de bikefitting?
Is een nieuw stuur of.nieuwe cranks niet goedkoper?
Dus ik vermoed dat er weinig argumenten echt gelden om een nieuwe fiets te kopen als je geen geld teveel hebt.
Tenzij er echt niets aan die maat te doen is, maar mijne was ook iets te groot, en nieuw stuur en het was opgelost
Maar ik denk dat je diep vanbinnen die nieuwe fiets gewoon wilt
Kameraad van heeft die van hem binnengekregen gisteren, extreem content.Iemand al is gekocht via Buycycle?
Lijkt inderdaad een veilige manier als koper, niet tevreden retour & geld terug.Kameraad van heeft die van hem binnengekregen gisteren, extreem content.
Italiaanse Specialized dealer. Tarmac SL7 expert. Ultegra di2 met Roval 38mms, perfecte staat, 1j garantie, €3.300
Lijkt inderdaad een veilige manier als koper, niet tevreden retour & geld terug.
Moet treffen dat ik ook naar SL7 keek, frameset. Er staan er daar wel bij die te goed om waar te zijn lijken...
![]()
Specialized Tarmac SL7 Frameset gebruikt in 58 cm | buycycle BE
Koop een tweedehands Specialized Tarmac SL7 Frameset 2024 bij buycycle - De grootste marktplaats voor tweedehands fietsen ter wereld in wording. Tot wel 70% korting.buycycle.com
Ik heb er eentje van decathlon, een oud model. Maar in hun huidige aanbod hebben ze ook wat interessante exemplaren. Stel jezelf vooral ook de vraag hoeveel extra ruimte je nodig hebt (naast de ‘bladder’ dus).Iemand ervaring met drinkrugzakken (Camelbak)?
Ga binnenkort naar de bergen en zou toch meer dan 2x750ml willen meenemen. Tijdens wandeltochten drink ik gemakkelijk 2-3l op, afhankelijk van het weer.
Edit:
Oeps, verkeerd topic precies, excuses.
Ik heb het recente model van de decathlon. Tevreden van, zeker qua prijs. Ik ben wel relatief smal gebouwd en kan de rugzak net niet hard genoeg aanspannen rond schouders en middel. In de winter met extra laagjes aan is het wel ok. Ook nog veel extra opbergruimte naast de waterzak. Deze lijkt me steviger te zitten, maar minder opbergruimte naast waterzak.Iemand ervaring met drinkrugzakken (Camelbak)?
Ga binnenkort naar de bergen en zou toch meer dan 2x750ml willen meenemen. Tijdens wandeltochten drink ik gemakkelijk 2-3l op, afhankelijk van het weer.
Edit:
Oeps, verkeerd topic precies, excuses.
die L lijkt dan idd beter geschikt.Als ik de geometrie van mijn huidige Orca M30 (maatje 57) leg naast die van de Canyon Grizl, dan lijkt de L mij beter dan de M.
De Grizl is wel wat agressiever, maar bij mijn Orbea heb ik wel vaak het gevoel dat hij wat te weinig agressief zit - rij ook zonder spacers. Dus dat lijkt dan wel oké. Of onderschat ik nu het verschil in stack/reach ratio (,51 vs ,48).
![]()
Compare: 2024 Canyon Grizl 7 vs 2021 Orbea ORCA M30 – 99 Spokes
The Canyon Grizl 7 and Orbea ORCA M30 are both road bikes with hydraulic disc brakes. The Grizl 7 has an aluminum frame, 650b / 700c aluminum wheels, and better components; while the ORCA M30 has a carbon frame, 700c aluminum wheels, and higher gearing.99spokes.com
Al gekocht en verkocht via daar.Iemand al is gekocht via Buycycle?
Wat is de kost van buycycle?Al gekocht en verkocht via daar.
Gekocht:
Communicatie na aankoop was bij mij wel miniem. Koper krijgt een week (2?) om de fiets in te pakken en te versturen. Ik kreeg geen melding hiervan dus was maar op een tracking nummer aan het wachten. Kwam uiteindelijk enkel een mailtje dat de fiets verzonden was. Stond uiteindelijk paar dagen later aan mijn deur.
Reken dat er wel nog extra kosten bijkomen als je koopt ten op zichte van de prijs die geadverteerd staat (je kan dit wel zien als je verder klikt).
Verkocht:
Ik verkocht een rim brake fiets met ISP.
De doos die toekwam is hun standaard doos voor fietsen met steekas en was te klein voor de ISP. Ik heb de fiets bijna volledig moeten demonteren voor die in de doos te krijgen.
Kleine dingetjes achteraf gezien natuurlijk.
Ik zou wel niet twijfelen om via hun terug fietsen te kopen/verkopen.
Wat is de kost van buycycle?

En een Defy van de modeljaar 2023? Als ik mij niet vergis is de nieuwe net iets agressiever geworden.Ben aan het rondkijken om mijn Cube Attain GTC Pro 2018 te vervangen door iets nieuwer.
Vereisten:
Carbon kader
Elektronisch schakelen
Comfortable endurance fiets
Nice to have maar niet noodzakelijk:
Carbon wielen
Powermeter
Na wat rondzoeken ben ik aan het twijfelen tussen de Giant Defy en de Specialized Roubaix SL8.
De Defy Advanced 1 voldoet aan de minimum vereisten, de Defy Advanced Pro 0 vinkt alles af en is mss zelf wat overkill maar hij oogt mooi en strak
Enigste waar ik serieus aan twijfel om voor de Defy te gaan is de stack, die is dikke cm lager dan mijn huidige fiets en heb wat schrik dat mijn rug dat niet gaan aankunnen. Rij nu met max aantal spacers.
En dan is er de Specialized Roubaix, uit alle test en video's die ik gezien heb is dat de meest comfortabele fiets maar de Future Shock maakt hem wel duur in vergelijk met de Giant.
De Roubaix SL8 Comp is qua specs vergelijkbaar met de Defy Advanced 1, de SL8 Expert met de Advanced Pro (wel Rival vs Ultegra).
Nadeel aan de Roubaix is de zichtbare kabels aan het stuur en de kleuren.
Wat is jullie advies?
Canyon valt af wegens geen geen service center in de buurt.
Trek Domane SL 6 gen 4 valt eventueel ook nog te overwegen