Mr.Fingers
Well-known member
Volgens mensen die het kunnen weten is 45mm het ideale evenwichtspunt tussen aerodynamica & gewicht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Deze man weet waar hij het over heeft!Volgens mensen die het kunnen weten is 45mm het ideale evenwichtspunt tussen aerodynamica & gewicht.
Tmoet niet altijd enkel over de marginal gains gaan ook héDeze man weet waar hij het over heeft!
ook een mtb?Tmoet niet altijd enkel over de marginal gains gaan ook hé
Een velg van +/- 50mm maakt elke fiets zoveel mooier, en eens je ze gewend bent wil je nog wat extra.
Als ik nu mijn winterset met 25mm hoogte monteer is dat op slag een spuuglelijke fiets.
Voor mij is hoger = beter, tot en met 60-65mm daarna kan enkel nog op een TT fiets
Ik heb net het tegenovergestelde, een setje zipp 606 vind ik net heel bombastisch en obees lijken.Tmoet niet altijd enkel over de marginal gains gaan ook hé
Een velg van +/- 50mm maakt elke fiets zoveel mooier, en eens je ze gewend bent wil je nog wat extra.
Als ik nu mijn winterset met 25mm hoogte monteer is dat op slag een spuuglelijke fiets.
Voor mij is hoger = beter, tot en met 60-65mm daarna kan enkel nog op een TT fiets
In mijn geval zijn het marginaal gainz!Tmoet niet altijd enkel over de marginal gains gaan ook hé
Kijk niet verder!- Baan
- Gravel
- Sram
Op dit moment is het heel lastig om al fietsen die leverbaar zijn binnen 6 maand te vinden, laat staan dat ze hem willen leasen...Mooie suggestie, Canyon altijd top prijs/kwaliteit. Maar eh, had het niet vermeld, het gaat om KBC leasing en dan valt Canyon helaas af.
Zoek niet echt een pure gravel bike, ik heb een MTB met vaste vork en snelle bandjes (Conti Race Kings) die al hard die richting uit gaat. Eerder genre endurance racefiets of hoe noemen ze dat.
Veel gravel bikes hebben blijkbaar een 1x11 of 1x12 groep, niks mis mee, rij daar zelf al jaar en dag mee op de MTB maar wil voor de baan eens terug wat meer gearing met kleinere stappen.
Fietsenmaker is verplicht 10% korting te geven.Ik ga zeker eerst informeren over levertermijnen, 6 maanden wachten ga ik niet doen.
Uw opmerking over leasing begrijp ik niet goed, is via het werk, dacht dat dit eerder ook voordelig is voor de verkoper aangezien er o.a. ook onderhoud bij zit in dat contract.
SRAM deels subjectief. Niks mis met de Japanse visstokken fabrikant, ze maken degelijk spul, maar heb een voorkeur voor SRAM als merk en ben altijd zeer tevreden geweest van hun schakelgroepen.
Daarnaast zijn er technisch wel enkele verschillen tussen de Ultegra en de Rival groep en denk ik dat SRAM mij beter gaat liggen voor wat ik zoek. Maar inderdaad beperkt dat wel drastisch de keuze aangezien Ultegra hier de norm is in die prijsklasse.
Daarbij zit dan wel meestal een onderhoudscontract van 900€ aan verbonden.Fietsenmaker is verplicht 10% korting te geven.
Wegens schaarste verkopen ze liever dus alles aan volle pot (ze raken ze toch kwijt)
Euhm als je het duurste pakt, dat van mij is 1/3e.Daarbij zit dan wel meestal een onderhoudscontract van 900€ aan verbonden.
Waarvan ze weten dat je deze daar gaat opmaken.
En ze ziek de leasers graag komen want dat is een vrij steady income en ook een garantie dat ze dure fietsen kunnen slijten. Het aantal 5k+ fietsen dat verkocht wordt zou veel en veel kleiner zijn zonder de leasemarkt.
Wat ook maar een hoop quatsch is.Euhm als je het duurste pakt, dat van mij is 1/3e.
Ze verkopen wat ze binnenkrijgen dus nee die 10% zijn ze gewoon kwijt.
Heb dat bij meerdere gehoord en ook collega in andere regio.
Wat ook maar een hoop quatsch is.
Ja fietsen gaan vlot over de toonbank, mede door het leasen.
Maar een FM gaat echt niet kieskeurig zijn om een fiets niet te verkopen die nog niet gereserveerd is omdat hij anders 10% korting moet geven. Een fiets heel lang in de showroom laten staan levert niks op, neemt enkel maar ruimte in.
Ik zal u nog straffer vertellen, in mijn lokale Van Eyck vestiging staan er fietsen in courante maten (54, 56, 58) die daar al een hele poos staan. Hebben met de solden aan -20% gestaan maar staan daar nog altijd.
De tarmacs waarom ik op stond in oktober is er nog maar 1 van de 3 verkocht. Om maar te zeggen ik doe niet mee aan lease, niet zo verstandig.
En die 900€ is uiteindelijk gewoon slim als je dat neemt. Heel die som zit mee in de lease en is dus belastingsvrij. En je kan daar alles mee kopen, een fietsenmaker die ook Vlaams spreekt zal dit enkel maar toejuichen.
Ik weet niet wat jij maar op een periode van 3 jaar koop ik wel voor meer aan dan 900€ hoor.
En zeker een Van Eyck is niet veel duurder dan een online kraker. Met het voordeel dat je de RSZ en belasting op arbeid niet kwijt bent op dat dat bedrag.
Dat is een andere zaak natuurlijk. Wat er gaat binnenkomen is zeer onzeker, en de lease zit achter hun veren eens het contract op afleveren staat.Dan moet je al leasen bij Van Eyck wat voor de meeste gewoon al ver weg is. En moet je ook vertrokken hebben in de FM wat ik daar nu niet meteen zou hebben
De gewone FM weigerde allemaal (en zo klein zijn die niet, paar zijn zelfs Scott Pro store).
Ze weten niet wat ze gaan binnenkrijgen en is een pak minder dan ze normaal verkochten dus nee lease aan korting doen ze niet
En bij meeste FM betaal je volle pot voor onderdelen dus die 900 is geen 900 euro.
Daarnaast is deel van die 900 al voor de werkuren terwijl je een deel daarvan gewoon zelf kan doen
Dat is een andere zaak natuurlijk. Wat er gaat binnenkomen is zeer onzeker, en de lease zit achter hun veren eens het contract op afleveren staat.
En wat niet binnen is is ook nog niet betaald en kan nog verkocht geraken voor hij binnenkomt.
Maar een fiets die gewoon in de showroom staat zou echt totaal geen probleem mogen zijn. Dat is een fiets die in de weg staat en asap buiten moet.
En over dat budget. Geen idee hoe dat zit met KBC, maar bij mijn lease is dat gewoon een kaartje en ik vermoed bij KBC ook.
Ik rij naar Van Eyck of eender welke grote FM en vraag daar mijn onderdelen en reken met dat kaartje af. Niks werkuren of noem maar op.
Sterker nog ik heb ook gewoon een regenjas gekocht met dat kaartje, allemaal geen probleem.
En als ik op het werk hoor dan is dit gewoon bij veel FM’s zo. Natuurlijk een kleine zelfstandige om de hoek zal het liefst ze zelf installeren, maar een iets grotere boite is van het rek pakken en afrekenen en weg.
Ja goed als ik naar dat tabelletje kijk dan is dat inderdaad maar een povere bende.Nee bij KBC moet je naar FM gaan waar uw fiets vandaan komt en mag die er aan werken waarbij enkel wat op die tabel staat onder de lease valt.
Ja goed als ik naar dat tabelletje kijk dan is dat inderdaad maar een povere bende.
Wat vragen ze voor uw lease bijvoorbeeld?
Ik betaal 7300€ voor een pakket van 6000€ fiets + accessoires en 900€ onderhoudsbudget (wat dus in elke winkel die b2bike doet kan uitgegeven worden en je gewoon alles mee kan betalen). Met een afkoop van 700€ op het einde van de lease.
Ja werkgever kiest dat, had gepolst voor andere maar er zijn er te weinig die leasen (5k werknemers nochtans).B2bike >>>>> KBC. Bij KBC hebben ze dan ook nog eens een lijst met merken (die hen commissie moeten betalen). Zo kan je bijvoorbeeld geen Stevens, Pinarello, Cervelo, Focus nemen.