Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Deze man weet waar hij het over heeft!
Tmoet niet altijd enkel over de marginal gains gaan ook hé 😬

Een velg van +/- 50mm maakt elke fiets zoveel mooier, en eens je ze gewend bent wil je nog wat extra.
Als ik nu mijn winterset met 25mm hoogte monteer is dat op slag een spuuglelijke fiets.

Voor mij is hoger = beter, tot en met 60-65mm daarna kan enkel nog op een TT fiets
 
Tmoet niet altijd enkel over de marginal gains gaan ook hé 😬

Een velg van +/- 50mm maakt elke fiets zoveel mooier, en eens je ze gewend bent wil je nog wat extra.
Als ik nu mijn winterset met 25mm hoogte monteer is dat op slag een spuuglelijke fiets.

Voor mij is hoger = beter, tot en met 60-65mm daarna kan enkel nog op een TT fiets
ook een mtb?
 
Tmoet niet altijd enkel over de marginal gains gaan ook hé 😬

Een velg van +/- 50mm maakt elke fiets zoveel mooier, en eens je ze gewend bent wil je nog wat extra.
Als ik nu mijn winterset met 25mm hoogte monteer is dat op slag een spuuglelijke fiets.

Voor mij is hoger = beter, tot en met 60-65mm daarna kan enkel nog op een TT fiets
Ik heb net het tegenovergestelde, een setje zipp 606 vind ik net heel bombastisch en obees lijken.
Een setje 454’s is net in mijn ogen het beste wat je kan hebben, hoog maar toch niet te hoog en obees.

Het toppunt zijn de mannen het 90mm wielen. Dat ziet er echt ridicuul uit.
 
- Baan
- Gravel
- Sram
Kijk niet verder!

Als je echt meer weg wilt dan zijn er ander en betere keuzes. Maar dan is gravel echt wel zeer beperkt, zoals in misschien is een iets viezer strookje maar meer ook niet.
 
Mooie suggestie, Canyon altijd top prijs/kwaliteit. Maar eh, had het niet vermeld, het gaat om KBC leasing en dan valt Canyon helaas af.

Zoek niet echt een pure gravel bike, ik heb een MTB met vaste vork en snelle bandjes (Conti Race Kings) die al hard die richting uit gaat. Eerder genre endurance racefiets of hoe noemen ze dat.
Veel gravel bikes hebben blijkbaar een 1x11 of 1x12 groep, niks mis mee, rij daar zelf al jaar en dag mee op de MTB maar wil voor de baan eens terug wat meer gearing met kleinere stappen.
Op dit moment is het heel lastig om al fietsen die leverbaar zijn binnen 6 maand te vinden, laat staan dat ze hem willen leasen...

Waarom wil je per se SRAM?
 
Ik ga zeker eerst informeren over levertermijnen, 6 maanden wachten ga ik niet doen.

Uw opmerking over leasing begrijp ik niet goed, is via het werk, dacht dat dit eerder ook voordelig is voor de verkoper aangezien er o.a. ook onderhoud bij zit in dat contract.

SRAM deels subjectief. Niks mis met de Japanse visstokken fabrikant, ze maken degelijk spul, maar heb een voorkeur voor SRAM als merk en ben altijd zeer tevreden geweest van hun schakelgroepen.
Daarnaast zijn er technisch wel enkele verschillen tussen de Ultegra en de Rival groep en denk ik dat SRAM mij beter gaat liggen voor wat ik zoek. Maar inderdaad beperkt dat wel drastisch de keuze aangezien Ultegra hier de norm is in die prijsklasse.
Fietsenmaker is verplicht 10% korting te geven.
Wegens schaarste verkopen ze liever dus alles aan volle pot (ze raken ze toch kwijt)
 
Fietsenmaker is verplicht 10% korting te geven.
Wegens schaarste verkopen ze liever dus alles aan volle pot (ze raken ze toch kwijt)
Daarbij zit dan wel meestal een onderhoudscontract van 900€ aan verbonden.
Waarvan ze weten dat je deze daar gaat opmaken.
En ze ziek de leasers graag komen want dat is een vrij steady income en ook een garantie dat ze dure fietsen kunnen slijten. Het aantal 5k+ fietsen dat verkocht wordt zou veel en veel kleiner zijn zonder de leasemarkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Daarbij zit dan wel meestal een onderhoudscontract van 900€ aan verbonden.
Waarvan ze weten dat je deze daar gaat opmaken.
En ze ziek de leasers graag komen want dat is een vrij steady income en ook een garantie dat ze dure fietsen kunnen slijten. Het aantal 5k+ fietsen dat verkocht wordt zou veel en veel kleiner zijn zonder de leasemarkt.
Euhm als je het duurste pakt, dat van mij is 1/3e.

Ze verkopen wat ze binnenkrijgen dus nee die 10% zijn ze gewoon kwijt.

Heb dat bij meerdere gehoord en ook collega in andere regio.
 
Euhm als je het duurste pakt, dat van mij is 1/3e.

Ze verkopen wat ze binnenkrijgen dus nee die 10% zijn ze gewoon kwijt.

Heb dat bij meerdere gehoord en ook collega in andere regio.
Wat ook maar een hoop quatsch is.
Ja fietsen gaan vlot over de toonbank, mede door het leasen.
Maar een FM gaat echt niet kieskeurig zijn om een fiets niet te verkopen die nog niet gereserveerd is omdat hij anders 10% korting moet geven. Een fiets heel lang in de showroom laten staan levert niks op, neemt enkel maar ruimte in.

Ik zal u nog straffer vertellen, in mijn lokale Van Eyck vestiging staan er fietsen in courante maten (54, 56, 58) die daar al een hele poos staan. Hebben met de solden aan -20% gestaan maar staan daar nog altijd.
De tarmacs waarom ik op stond in oktober is er nog maar 1 van de 3 verkocht. Om maar te zeggen ik doe niet mee aan lease, niet zo verstandig.

En die 900€ is uiteindelijk gewoon slim als je dat neemt. Heel die som zit mee in de lease en is dus belastingsvrij. En je kan daar alles mee kopen, een fietsenmaker die ook Vlaams spreekt zal dit enkel maar toejuichen.
Ik weet niet wat jij maar op een periode van 3 jaar koop ik wel voor meer aan dan 900€ hoor.
En zeker een Van Eyck is niet veel duurder dan een online kraker. Met het voordeel dat je de RSZ en belasting op arbeid niet kwijt bent op dat dat bedrag.
 
Wat ook maar een hoop quatsch is.
Ja fietsen gaan vlot over de toonbank, mede door het leasen.
Maar een FM gaat echt niet kieskeurig zijn om een fiets niet te verkopen die nog niet gereserveerd is omdat hij anders 10% korting moet geven. Een fiets heel lang in de showroom laten staan levert niks op, neemt enkel maar ruimte in.

Ik zal u nog straffer vertellen, in mijn lokale Van Eyck vestiging staan er fietsen in courante maten (54, 56, 58) die daar al een hele poos staan. Hebben met de solden aan -20% gestaan maar staan daar nog altijd.
De tarmacs waarom ik op stond in oktober is er nog maar 1 van de 3 verkocht. Om maar te zeggen ik doe niet mee aan lease, niet zo verstandig.

En die 900€ is uiteindelijk gewoon slim als je dat neemt. Heel die som zit mee in de lease en is dus belastingsvrij. En je kan daar alles mee kopen, een fietsenmaker die ook Vlaams spreekt zal dit enkel maar toejuichen.
Ik weet niet wat jij maar op een periode van 3 jaar koop ik wel voor meer aan dan 900€ hoor.
En zeker een Van Eyck is niet veel duurder dan een online kraker. Met het voordeel dat je de RSZ en belasting op arbeid niet kwijt bent op dat dat bedrag.

Dan moet je al leasen bij Van Eyck wat voor de meeste gewoon al ver weg is. En moet je ook vertrouwen hebben in de FM wat ik daar nu niet meteen zou hebben :unsure:

De gewone FM weigerde allemaal (en zo klein zijn die niet, paar zijn zelfs Scott Pro store).
Ze weten niet wat ze gaan binnenkrijgen en is een pak minder dan ze normaal verkochten dus nee lease aan KBC met de korting doen ze niet

En bij meeste FM betaal je volle pot voor onderdelen dus die 900 is geen 900 euro.
Daarnaast werkt het bij KBC ook nog eens anders daar betaal je voor pakket en niet voor wat jij wilt


Dus tenzij je met een xx1 cassette rijdt en ze die effectief 2 keer per jaar dienen te vervangen (en ze dat ook doen en niet een GX steken) betaal je dus beter niet voor de hogere categorie
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je al leasen bij Van Eyck wat voor de meeste gewoon al ver weg is. En moet je ook vertrokken hebben in de FM wat ik daar nu niet meteen zou hebben

De gewone FM weigerde allemaal (en zo klein zijn die niet, paar zijn zelfs Scott Pro store).
Ze weten niet wat ze gaan binnenkrijgen en is een pak minder dan ze normaal verkochten dus nee lease aan korting doen ze niet

En bij meeste FM betaal je volle pot voor onderdelen dus die 900 is geen 900 euro.
Daarnaast is deel van die 900 al voor de werkuren terwijl je een deel daarvan gewoon zelf kan doen

Dat is een andere zaak natuurlijk. Wat er gaat binnenkomen is zeer onzeker, en de lease zit achter hun veren eens het contract op afleveren staat.
En wat niet binnen is is ook nog niet betaald en kan nog verkocht geraken voor hij binnenkomt.
Maar een fiets die gewoon in de showroom staat zou echt totaal geen probleem mogen zijn. Dat is een fiets die in de weg staat en asap buiten moet.

En over dat budget. Geen idee hoe dat zit met KBC, maar bij mijn lease is dat gewoon een kaartje en ik vermoed bij KBC ook.
Ik rij naar Van Eyck of eender welke grote FM en vraag daar mijn onderdelen en reken met dat kaartje af. Niks werkuren of noem maar op.
Sterker nog ik heb ook gewoon een regenjas gekocht met dat kaartje, allemaal geen probleem.
En als ik op het werk hoor dan is dit gewoon bij veel FM’s zo. Natuurlijk een kleine zelfstandige om de hoek zal het liefst ze zelf installeren, maar een iets grotere boite is van het rek pakken en afrekenen en weg.
 
Dat is een andere zaak natuurlijk. Wat er gaat binnenkomen is zeer onzeker, en de lease zit achter hun veren eens het contract op afleveren staat.
En wat niet binnen is is ook nog niet betaald en kan nog verkocht geraken voor hij binnenkomt.
Maar een fiets die gewoon in de showroom staat zou echt totaal geen probleem mogen zijn. Dat is een fiets die in de weg staat en asap buiten moet.

En over dat budget. Geen idee hoe dat zit met KBC, maar bij mijn lease is dat gewoon een kaartje en ik vermoed bij KBC ook.
Ik rij naar Van Eyck of eender welke grote FM en vraag daar mijn onderdelen en reken met dat kaartje af. Niks werkuren of noem maar op.
Sterker nog ik heb ook gewoon een regenjas gekocht met dat kaartje, allemaal geen probleem.
En als ik op het werk hoor dan is dit gewoon bij veel FM’s zo. Natuurlijk een kleine zelfstandige om de hoek zal het liefst ze zelf installeren, maar een iets grotere boite is van het rek pakken en afrekenen en weg.

Nee bij KBC moet je naar FM gaan waar uw fiets vandaan komt en mag die er aan werken waarbij enkel wat op die tabel staat onder de lease valt.

Wat er staat moet al uw maat zijn en nog eens afmontage dat je wilt. Had idd zo geluk met die scalpel
 
Nee bij KBC moet je naar FM gaan waar uw fiets vandaan komt en mag die er aan werken waarbij enkel wat op die tabel staat onder de lease valt.
Ja goed als ik naar dat tabelletje kijk dan is dat inderdaad maar een povere bende.

Wat vragen ze voor uw lease bijvoorbeeld?
Ik betaal 7300€ voor een pakket van 6000€ fiets + accessoires en 900€ onderhoudsbudget (wat dus in elke winkel die b2bike doet kan uitgegeven worden en je gewoon alles mee kan betalen). Met een afkoop van 700€ op het einde van de lease.
 
B2bike >>>>> KBC. Bij KBC hebben ze dan ook nog eens een lijst met merken (die hen commissie moeten betalen). Zo kan je bijvoorbeeld geen Stevens, Pinarello, Cervelo, Focus nemen.
 
Ja goed als ik naar dat tabelletje kijk dan is dat inderdaad maar een povere bende.

Wat vragen ze voor uw lease bijvoorbeeld?
Ik betaal 7300€ voor een pakket van 6000€ fiets + accessoires en 900€ onderhoudsbudget (wat dus in elke winkel die b2bike doet kan uitgegeven worden en je gewoon alles mee kan betalen). Met een afkoop van 700€ op het einde van de lease.

190 per maand incl btw waarvan 30 verzekering, fiets met accessoires zonder korting zal ook 6k zijn

Overnameprijs is 1200.

B2bike >>>>> KBC. Bij KBC hebben ze dan ook nog eens een lijst met merken (die hen commissie moeten betalen). Zo kan je bijvoorbeeld geen Stevens, Pinarello, Cervelo, Focus nemen.
Ja werkgever kiest dat, had gepolst voor andere maar er zijn er te weinig die leasen (5k werknemers nochtans).
Vandaar dat ik ook 3 maand heb geklaagd ivm garantie tot ze toegaven :laugh:

Nu goed door inzetten van 6 dagen verlof / jaar (heb er dan nog 40+) is de helft van de lease betaald :p
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan