Bikeporn - Post hier je pics!

Mijn Trek Emonda met Ultegra 8050 is ondertussen de 40.000km gepasseerd, met dezelfde voorbladen dus. Tegenwoordig doet hij dienst als rollenfiets en is de slijtage uiteraard minimaal, maar als je je fiets niet als mudbike gebruikt en al eens een nieuwe ketting op legt gaan die voorbladen toch gigantisch lang mee. Dat de meeste mensen die voorbladen nooit zullen verslijten lijkt me dus wel te kloppen.
 
De link die je geeft spreekt over force :p
Die linkt geeft het antwoord op de ja/nee vraag of de powermeter moet vervangen worden, niet of je die aan gereduceerde prijs kan krijgen. Op die site staat op de RED-sectie letterlijk dat de trade-inn enkel geldt voor RED PM.
 
Laatst bewerkt:
1) hele mooie fiets!
2) waarom deze fiets? Ik dacht dat jij een van dz grootste Canyonadepten was van dit forum. What happened?
1) thanks!
2) klopt!

Canyon zat inderdaad niet in het assortiment bij b2bike, dus moest ik verder kijken. Anders ging ik wrs een Aeroad genomen hebben. Zoveel extra budget, daar wou ik dan wel eens een onbetaalbaar fietsje voor 😬

Met een uiteindelijke, sterk uiteenlopende, shortlist naar een bikefitter gestapt met de vraag welk frame voor mij haalbaar was:

1. Isaac Boson (het endurancemodel van Isaac): heel mooi geprijsd, prachtig frame en een beetje een buitenbeentje. De geo is echter extreem aggressief
2. Cube Litening: cheap, leuk. Geo was te aggressief en… ik weet niet of ik effectief zoveel aan een Cube zou kunnen geven. I know, imago is belachelijk
3. Giant Propel: megalekker geprijsd met Rival AXS en uiteindelijk ging die ook mijn go-to worden. Ondanks de M/L en L maten die ze hebben zou het toch boetseren worden met een korte stem en een te groot frame
4. Supersix Evo: Spot on zei de bikefit. Duur ook (op ‘t eerste zicht, want een Giant TCR/Propel met Force kost exact evenveel).

En die geo is echt quasi gelijk aan die van de (oude) Endurace en Ultimate. Ik reed die quasi slammed en nu heb ik nog 2 spacers zitten, dus dat is nagenoeg een kopie. De reach scheelt ook maar enkele mm’s.

Rival AXS was er niet, dus enkel Force/Red. De kleur van Force was niet mijn ding, dus op zoek naar een, zo blijkt, onvindbare blauwe Ultegra. Ik wou echter liever SRAM dan Ultegra omdat ik dan een TT frame kan opbouwen met de draadloze goodies (en enkel wireless blips om te schakelen). Op bezoek bij Bataia de witte gezien (ng steeds niet op de website) en verkocht :) Dat ze daar ook kosteloos een kortere crank en smaller stuur wilden monteren (itt S-bikes voor Giant - daar moest ik gewoon een extra crank bijkopen 🫢) was een grote plus.

Heb er nog maar 70km mee, slechte omstandigheden. Heel veel wind etc en nog zonder PM (heb ondertussen Assioma’s) maar, hij voelt echt sneller aan.

Force AXS: schakelt slechter dan mijn perfect afgestelde 105 mechanical. Maar ik geef het nog ff tot de ketting een beetje inslijt.

Hollowgram wielen: hebben met die 350 naven een waanzinnig slechte pickup. Ik vermoed dat het de 18 POE versie is, want mijn Elite wielen deden dat veeeeeel beter.

Visin Trimax Aero stuur; heel veel slechte dingen over gelezen maar voor mij is het top
 
1) thanks!
2) klopt!

Canyon zat inderdaad niet in het assortiment bij b2bike, dus moest ik verder kijken. Anders ging ik wrs een Aeroad genomen hebben. Zoveel extra budget, daar wou ik dan wel eens een onbetaalbaar fietsje voor 😬

Met een uiteindelijke, sterk uiteenlopende, shortlist naar een bikefitter gestapt met de vraag welk frame voor mij haalbaar was:

1. Isaac Boson (het endurancemodel van Isaac): heel mooi geprijsd, prachtig frame en een beetje een buitenbeentje. De geo is echter extreem aggressief
2. Cube Litening: cheap, leuk. Geo was te aggressief en… ik weet niet of ik effectief zoveel aan een Cube zou kunnen geven. I know, imago is belachelijk
3. Giant Propel: megalekker geprijsd met Rival AXS en uiteindelijk ging die ook mijn go-to worden. Ondanks de M/L en L maten die ze hebben zou het toch boetseren worden met een korte stem en een te groot frame
4. Supersix Evo: Spot on zei de bikefit. Duur ook (op ‘t eerste zicht, want een Giant TCR/Propel met Force kost exact evenveel).

En die geo is echt quasi gelijk aan die van de (oude) Endurace en Ultimate. Ik reed die quasi slammed en nu heb ik nog 2 spacers zitten, dus dat is nagenoeg een kopie. De reach scheelt ook maar enkele mm’s.

Rival AXS was er niet, dus enkel Force/Red. De kleur van Force was niet mijn ding, dus op zoek naar een, zo blijkt, onvindbare blauwe Ultegra. Ik wou echter liever SRAM dan Ultegra omdat ik dan een TT frame kan opbouwen met de draadloze goodies (en enkel wireless blips om te schakelen). Op bezoek bij Bataia de witte gezien (ng steeds niet op de website) en verkocht :) Dat ze daar ook kosteloos een kortere crank en smaller stuur wilden monteren (itt S-bikes voor Giant - daar moest ik gewoon een extra crank bijkopen 🫢) was een grote plus.

Heb er nog maar 70km mee, slechte omstandigheden. Heel veel wind etc en nog zonder PM (heb ondertussen Assioma’s) maar, hij voelt echt sneller aan.

Force AXS: schakelt slechter dan mijn perfect afgestelde 105 mechanical. Maar ik geef het nog ff tot de ketting een beetje inslijt.

Hollowgram wielen: hebben met die 350 naven een waanzinnig slechte pickup. Ik vermoed dat het de 18 POE versie is, want mijn Elite wielen deden dat veeeeeel beter.

Visin Trimax Aero stuur; heel veel slechte dingen over gelezen maar voor mij is het top
Hoe bevallen de RS50 wielen?
De 350 hub kan je trouwens relatief makkelijk upgraden naar 36/54T (ik dacht dat standaard 36 tanden was).
 
Ze zijn lekker breed en heel stijf. Bollen goed en zijn muisstil.

Maar de pickup, wellicht met 36POE, vind ik echt sluggish. Maar dat went heel snel.

Overall ben ik mega content met die fiets. Zonet ook de bikefit laten doen, en op een paar mm na moest er niks meer veranderen.

Heb twee weken geleden 160km gedaan, langste rit ever (met 230NP), en geen centje pijn, dus was content dat het ook voor zijn professioneel oog een goeie fit was.

Force begint ook te wennen. Heb het automatisch compenseren achteraan uitgeschakeld en het rijdt veel natuurlijker voor mij.

TOPVELO
 
Terug
Bovenaan