Wat is jullie ideale steak?

Jullie ideale cuisson


  • Totaal aantal stemmers
    140

Beffer

Well-known member
In mijn kenniskring heb ik heel uiteenlopende voorkeuren gehoord hieromtrent. Toch zou ik graag willen weten wat de grootste voorkeur is van de gemiddelde persoon.
 
Je bent bleu vergeten, en als je een optie tussen goed gebakken en à point zet, denk ik dat iets tussen à point en saignant populairder zal zijn. Ik weet ook het verschil niet tussen goed gebakken en zeer goed gebakken (gecremeerd?) :unsure:

Anyway, hier saignant of à point dus. Goed gebakken en daarboven vind ik zonde van het vlees.
 
Ook bleu (tot saignant op sommige plekken waar ik weet dat hij anders wel echt rauw is) hier.
 
Je bent bleu vergeten, en als je een optie tussen goed gebakken en à point zet, denk ik dat iets tussen à point en saignant populairder zal zijn. Ik weet ook het verschil niet tussen goed gebakken en zeer goed gebakken (gecremeerd?) :unsure:

Anyway, hier saignant of à point dus. Goed gebakken en daarboven vind ik zonde van het vlees.
My bad, bleu is toegevoegd. Eigenlijke bedoeling was bleu, saignant, à point, cuit en bien cuit. De rest kan ik niet wijzigen of wissen. Mijn excuses
 
Als bleu chaud niet tussen de opties staat, moet je nog veel leren over steaks
:unsure:

chateaubriand -> saignant
cote a l'os, tomahawks -> bleu chaud
bavette -> bleu chaud
Bleu werd toegevoegd, uiteraard ken ik dit als optie maar was ik dit vergeten. Mijn excuses!
 
Hangt af van de kwaliteit. Als ik weet dat het topkwaliteit is: bleu. Anders saignant. Meer dan dat is voor mij persoonlijk not done, maar mijn vrouw heeft die het liefst zéér goed doorbakken.

Dus het spreekt voor zich dat de kwaliteitssteaks voor mij persoonlijk zijn en dat ik voor haar een goedkope minuutsteak uit Colruyt haal. :unsure:
 
Ik weet ook het verschil niet tussen goed gebakken en zeer goed gebakken (gecremeerd?) :unsure:
Goed gebakken : Nog eetbaar ( al wat meer met een bearnaise of room sausje er bij )

Zeer goed gebakken :
Schoen_met_losse_schoenzool_%2B_teenstuk_met_versiering_veter_-_L1ZFL_-_60012259_-_RCE.jpg


Ik vraag me liever af wie met zijn steak puur natuur gaat of liever zegt van " voor mij een peperroom of bearnaise erover "
Voor mij is dat altijd een eeuwige twijfel tussen natuur met goed wat zout en peper of met peperroom.
Soms wil ik ook gewoon de helft van de steak met en de helft zonder :unsure:
 
Ook altijd geweten dat de saus apart wordt geserveerd. Een goede steak met enkel grof zout kan geweldig zijn, los van het feit dat peperroom me ook wel smaakt.
 
Opnieuw hier: vlees van topkwaliteit heeft geen saus nodig, dat heeft smaak genoeg op zichzelf. Gewoon grof zout, grofgemalen peper en misschien wat lookpoeder. That's it. Maar als er toch saus bij moet: bearnaise. Peperroom is niet zo mijn ding, tenzij ze de peperbollekes eruit halen. Ik vind die peperbollekes storend voor de smaakervaring van de steak.
 
Terug
Bovenaan