Wat is jullie ideale steak?

Jullie ideale cuisson


  • Totaal aantal stemmers
    140

Wat is jullie ideale steak?​

--> Diegene die ik ga halen bij de boer hier in de buurt. Beter vind je niet.
Hetgeen daar het dichtste bij aanleunt in de voting is mmm ne steak saignant. Het bloed druipt eruit.
 
Ik zou wel eens een onglet/kraaistuk willen proberen - zou toch een vrij unieke smaak hebben. Online zou ik dat wel kunnen vinden, maar misschien dat een lokale slager dat ook wel kan fiksen
 
Bleu chaud en ondertussen assertief genoeg om het terug te sturen als ze het gigantisch (meer pastelroze dan rauwkleur) verkloten.
Mijn moeder blijft saignant bakken en is dan verbaasd dat ik per se het dikste stuk wil. 😞

Wel een goeie tactiek om op voorhand te weten dat je een goeie reden hebt om het dikste stuk te claimen :p

Zelf: à point. Als ik hem zelf bak, meestal nog een tikkeltje meer dan à point.
 
Ik zou wel eens een onglet/kraaistuk willen proberen - zou toch een vrij unieke smaak hebben. Online zou ik dat wel kunnen vinden, maar misschien dat een lokale slager dat ook wel kan fiksen
Ik heb dat ook al een keer of twee op restaurant gegeten en vond dat altijd zeer lekker. Heeft inderdaad iets meer smaak. Bij de slager hier dichtbij kan je enkele dagen op voorhand altijd niet-standaard zaken vragen.
 
Ik zou wel eens een onglet/kraaistuk willen proberen - zou toch een vrij unieke smaak hebben. Online zou ik dat wel kunnen vinden, maar misschien dat een lokale slager dat ook wel kan fiksen
da's toch gewoon vragen aan de slager? Als ze zelf versnijden leggen ze het gewoon apart. Is inderdaad lekker, wel wat taai(er) dan gewone steak.
 
da's toch gewoon vragen aan de slager? Als ze zelf versnijden leggen ze het gewoon apart. Is inderdaad lekker, wel wat taai(er) dan gewone steak.
Ik kan dat inderdaad wel gewoon vragen. Ik zie dat een van de lokale slagers trouwens Sashi, Simmenthal, Aberdeen, Minhota, Avilena, Wagyu, Rubia Galega en ander lekkers in de aanbieding heeft. :drool:
 
Volgens de definitie ga ik voor saignant. In praktijk eet ik geen steak in een gemiddeld Vlaams restaurant/brasserie omdat ze het toch verpesten. (meestal te hard gebakken).

Een steak is pas lekker wanneer er een groot stuk +1kg in de pan of op de BBQ gaat en die daarna wordt versneden.
 
Volgens de definitie ga ik voor saignant. In praktijk eet ik geen steak in een gemiddeld Vlaams restaurant/brasserie omdat ze het toch verpesten. (meestal te hard gebakken).

Een steak is pas lekker wanneer er een groot stuk +1kg in de pan of op de BBQ gaat en die daarna wordt versneden.
Ik ben ook eens slachtoffer geweest van een mismeesterde simmenthal, die kan ik thuis beter bakken.
 
Ik zou wel eens een onglet/kraaistuk willen proberen - zou toch een vrij unieke smaak hebben. Online zou ik dat wel kunnen vinden, maar misschien dat een lokale slager dat ook wel kan fiksen

Mag geen probleem zijn, je slager zal die vervelende pees eruit halen. Terwijl je er toch bent - Diamanthaas (aka Jodenhaas) is ook een lekker stukje, beiden zijn bovendien zeer betaalbaar. Ook een stukje vlees uit "de zwarte plek" is lekker - dat stukje dank zijn naam aan de donkere kleur die ontstaat na het slachten.
 
Onlangs de flat iron steal geprobeerd, meteen m'n favoriete stukje steak geworden.

Even kort afgrillen op een bokke hete grill en er af halen als het saignant is, al zal blue ook wel top zijn maar ik wil een krokant korstje :drool:
 
De Ierse ribeyes van Colruyt zijn ook wel behoorlijk goed en in Albert Heijn heb ik toch ook wel genoten van de Black Angus côte à l'os. Reverse sear is in mijn ogen wel failproof. Tot 44 graden kerntemperatuur in de oven en dan affikken met look, boter en rozemarijn. Nadien even laten rusten.
 
Ik dacht dat het topic ging over de soorten steak (entrecote, chataubriand, filet pur). :unsure:
Toch ook altijd een moeilijke om te kiezen imo!
 
Terug
Bovenaan