Wat is jullie ideale steak?

Jullie ideale cuisson


  • Totaal aantal stemmers
    140
Bleu of saignant, in een deftig vleesrestaurant altijd bleu.

Als ik ergens kom waar ik nog niet ben geweest dan vraag ik dikwijls saignant en dan neigt dat nog veel naar bleu.
 
Restaurant die steak serveert met saus al op het vlees ipv in een potje apart, ga ik van mijn leven nooit meer naartoe.
Not done
Same, thuis klets ik dat wel erover als ik met saus eet want ik koop toch maar standaard colruyt steak van 2 cm dus verkrachten is onmogelijk :unsure:

Liefst peperroom met goed wat cognac in, bearnaise lust ik wel maar een lepel en ik heb er genoeg van voor een half jaar.
 
Indien ik het zelf bak dan ook graag met een takje rozemarijn en een tweetal teentjes gekneusde look. Eerst goed schroeien, dan een mooie dosis hoeveboter erbij smelten en dan de gesmolten boter er goed op zwieren.
 
À point, vroeger at ik men steak goed gebakken :unsure:

Normaal is het toch: bleu, saignant, à point of bien cuit? Hier heb na à point nog 3 keuzes :D
Er kan nog schoenzool bij anders…
Ik zou inderdaad ook die 4 termen gebruiken.

Hier sowieso bleu, enige dat lekker wegsmelt.
 
Bleu. Tijd geleden wel nog eens Wagyu A5 geconsumeerd. Dit moet altijd wat langer bakken om het vet voldoende te doen smelten om de maximale smaak te verkrijgen. Qua smaak dan ook niet te vergelijken met gelijk welke andere steak.
 
Bleu chaud en ondertussen assertief genoeg om het terug te sturen als ze het gigantisch (meer pastelroze dan rauwkleur) verkloten.
Mijn moeder blijft saignant bakken en is dan verbaasd dat ik per se het dikste stuk wil. 😞
 
Bleu. Ik ben nogal een sousvide fan. Cote a l'os minimum 4u vacuüm in zijn badje met veel peper, zout, eventueel wat rozemarijn takjes op 54graden. Bbq keihard en langs elke kant max 1.5min. die smaak van dat gesmolten vet in combinatie met de gegrilde korst is hemels 🤩
 
Bleu. Ik ben nogal een sousvide fan. Cote a l'os minimum 4u vacuüm in zijn badje met veel peper, zout, eventueel wat rozemarijn takjes op 54graden. Bbq keihard en langs elke kant max 1.5min. die smaak van dat gesmolten vet in combinatie met de gegrilde korst is hemels 🤩
Jongens toch. 't Water stroomt uit mijne mond.
 
Ook altijd geweten dat de saus apart wordt geserveerd. Een goede steak met enkel grof zout kan geweldig zijn, los van het feit dat peperroom me ook wel smaakt.
Ooit eens steak besteld op restaurant weer ik expliciet had bij vermeld om de saus apart te serveren. Krijg ik toch wel niet het omgekeerde zeker. Uiteraard een opmerking over gegeven. Krijg ik een antwoord: "Allez meneer, dat maakt toch niet zoveel uit?" :unsure:
 
zeer goed gebakken hier.
(schoenzool dus).

in niet zoals in de oude 80's movies dus :p

Ieder zijn ding uiteraard maar nooit gesnapt waarom mensen zoiets willen en kunnen eten?

Dat is toch volledige verkrachting van dat vlees?

Ik ken ook zo iemand dat steevast bien cuit besteld op restaurant. Die blikken van die garcons, die schieten u dood.
 
Ieder zijn ding uiteraard maar nooit gesnapt waarom mensen zoiets willen en kunnen eten?

Dat is toch volledige verkrachting van dat vlees?

Ik ken ook zo iemand dat steevast bien cuit besteld op restaurant. Die blikken van die garcons, die schieten u dood.
Ik vind dat juist lekker. Rauw vlees zoals rosbief.. Nee dank je.
Als kind altijd gehoor dat je lintwormen kan krijgen van rauw vlees... Is nog blijven hangen denk ik.
 
Terug
Bovenaan