Jullie 3 beste games van 2023

Het is weer zover, lijstjestijd!

Voor onze volgende podcast zouden we graag van zoveel mogelijk leden willen weten: wat zijn jullie 3 beste games van 2023?
Dan worden ze een voor een overlopen in onze podcast, vergezeld van een korte beoordeling door ons Podcast-team.

Wij danken jullie bij voorbaat en nodigen jullie graag dan nu al uit om onze Podcasts te beluisteren via:

 
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog verschillende games moet spelen. Games zoals Alan Wake 2, Lies of P, Phantom Liberty...zijn nog spellen die ik sowieso ga spelen, maar dat zal voor het nieuwe jaar zijn. Dat gezegd zijnde, mijn top 3(liggen zeer dicht bij elkaar):

1) Dead Space Remake: De originele game is een regelrechte klassieker en ondertussen al 15 jaar oud. Nu in een nieuw jasje gestoken en het bewijst dat Dead Space nog steeds mee kan. Combat, story en atmosfeer zaten al goed in het origineel, maar nu met huidig gen graphics maakt dat het spel alleen maar intenser, komt de atmosfeer nog beter tot zijn recht. Want dat is echt het sterkte punt van dit spel, de atmosfeer op de Ishimura met alle bijhorende vijanden is geweldig! Score: 91

2) Resident Evil 4 Remake: Destijds had ik een beetje een dubbel gevoel bij Resident Evil 4. Ik vond het geen Resident Evil meer. Daarom nam ik het spel ook niet serieus. Maar nu met de Remake had ik er wel echt goesting in, wist ik wat te verwachten. En het mag gezegd worden, spel is fucking awesome. Ik zou niet zo ver gaan om te zeggen, beste game aller tijden zoals op zovele websites gezegd wordt. Maar het is gewoon pure fun van begin tot einde. De combat is geweldig en deze keer zit je niet meer met die clunky controls van vroeger. Score: 91

3) Final Fantasy 16: Final Fantasy meets Devil May Cry meets Game Of Thrones. Dat is exact wat Final Fantasy 16 is. De combat en gameplay van Devil May Cry 5 met kleine RPG elementen. Het verhaal is een combo van Final Fantasy en Game Of Thrones, wat puur spectakel oplevert. En uiteraard nog steeds geweldige personages zoals je die in elke Final Fantasy tegenkomt. Must play(Enkel de side missies zijn verschrikkelijk saai)! Score: 90

Eervolle vermeldig:
Spiderman 2: In mijn ogen de beste spiderman game tot nu toe. Combat en web slingeren zijn geperfectioneerd. Graphics zijn subliem. Zero loading times. Verhaal is top, al ben ik een sucker voor Venom. Dit spel is zoals Spiderman 3 destijds had moeten zijn. Topklasse alweer van Insomniac. Score: 90
 
Mijn meest gespeelde spellen dit jaar

1) Baldurs gate 3
2) Warthunder
3) iRacing

een top van spellen die in 2023 gemaakt zijn wil ik niet opstellen, want ik heb maar 3 2023 spellen gespeeld waaronder cities skylines 2 en die hoort in geen enkele top 3 te staan.
Mensen die cities skylines 2, starfield en diablo 4 in hun toplijst zetten spelen volgens mij gewoon weinig games.
 
Jagged Alliance 3 (eindelijk een waardige opvolger van JA2)
Diablo 4

(Starfield heb ik wel gespeeld, maar jammer genoeg véél te snel aan de kant gezet omwille van zijn beperkingen (fast-travel en repetitieve landschappen)).
 
Ik heb eigenlijk maar 3 games die uitkwamen in 2023 gespeeld. Plus Super Mario RPG maar daar heb ik nog niet genoeg mee gespeeld om echt een mening te vormen.

1) Finale Fantasy XVI
Lang geleden dat ik zo meegezogen werd in een verhaal.

2) Persona 5 Tactics
Vrij simpel maar leuk om weer met de P5 personages te kunnen spelen.

3) AC Mirage
Weer wat compacter dan de vorige games. Vond ik zeker een plus.

Verder veel tijd gestopt in het spelen van de port van Persona 4 Golden, maar da's technisch gezien geen game van 2023.
 
Mijn meest gespeelde spellen dit jaar

1) Baldurs gate 3
2) Warthunder
3) iRacing

een top van spellen die in 2023 gemaakt zijn wil ik niet opstellen, want ik heb maar 3 2023 spellen gespeeld waaronder cities skylines 2 en die hoort in geen enkele top 3 te staan.
Mensen die cities skylines 2, starfield en diablo 4 in hun toplijst zetten spelen volgens mij gewoon weinig games.
Van "ik heb maar 3 2023 games gespeeld" naar "wie game x of y in zijn top 3 van 2023 zet, heeft te weinig games gespeeld" :unsure:

Voor mij
1: Baldurs Gate
2: Starfield
3: Hogwarts Legacy
 
Echte 2023 releases:

  • Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
  • Sea of Stars
  • Diablo 4
Top games gespeeld in 2023:
  1. God of War: Ragnarok
  2. The Outer Wilds
  3. Metroid Dread (maar staat gelijk met Phantom Liberty & Diablo 4 qua score voor mij)
 
Mijn lijstje staat hier boven, maar als ik puur kijk naar favoriete games gespeeld in 2023 dan moet ik Bad Company 2 er bij zetten. Wat een bom van een spel blijft dit toch. Zeer jammer dat EA de servers offline gehaald heeft enkele weken terug.
Guilty pleasure: Wolfenstein 3D en Doom (2) (Oh jawel :D)
 
Meeste plezier gehad met:

1) Theatrhythm: Final Bar Line
2) Diablo IV
3) Dead Island 2

Eervolle vermeldingen: Final Fantasy XVI, The Crew: Motorfest, Cult of the Lamb
 
Terug
Bovenaan