Prebuilt Game PC

Genius

Well-known member
Crowdfunder FE
Dag iedereen,

Collega van mij heeft zijn consoles verkocht en wilt terug op PC gamen.

Hij heeft geen goesting om onderdelen apart te laten bestellen of ineen te willen steken en zou graag een reeds samengestelde PC aanschaffen.

Zelf ken ik er niet veel van maar ik weet wel en heb hem dat ook gezegd dat als je apart onderdelen koopt en laat in elkaar steken dit goedkoper uitkomt, althans was dit vroeger zo.

Zijn voorkeur gaat ook uit naar sites als Alternate, Megekko, Tones,...

Budget tss de 1500 à 2000 EUR (enkel computer, randapparatuur heeft hem) en speelt vooral Warzone, Couterstrike, FIFA en af toe RPG's.

Ik lees graag jullie voorstellen.
 
Tgoh geen goesting om in elkaar te steken… je kan dat inderdaad laten doen en dan kost u dat 150 euro voor 2u werk… het prijsverschil zit hem net in het zelf in elkaar steken.
Iedereen kan dat. Ga naar YouTube, kijk een filmpje en volg de stappen. Op alternate is een configurator die controleert of de onderdelen bij elkaar passen.
Je kan ook het voorstel hier eens posten om te zien of er geen betere alternatieven zijn.

Voor 2000 euro heb je een mooie game pc voor.
 
I know, heb het al uit zijn hoofd willen klappen maar nogal koppige kerel :p

Dus nee, is helaas geen optie.
 
Mss is een pre-built van een lokale winkel een optie? Geen hp of andere, gewoon hun build. Meerprijs, maar local ;)
 
Alternate systeem aangezien Megekko geen custom PC's bouwt.
Case en voeding kunnen goedkoper maar daar bespaar ik niet graag op.
Wifi/bluetooth moederbord is misschien niet nodig?
Windows heeft ie misschien al.
En een AMD GPU omdat 16gb nuttig is voor 4k-schermen / 2 jaar in de toekomst.

chrome_rb0KM06Iqk.png
 
Dat is een grijze zone. Je kan ze bijvoorbeeld kopen op cdkeys.com voor 5-10 euro en dat zal wel werken. Maar dat zijn gewoon OEM keys die verkocht worden.

Je kan bij Alternate ook een PC laten assembleren. Ik heb de onderdelen voor mijn simpc vorig jaar besteld bij Alterante en ook daar ineen laten knutselen. Die hun "pc builder" website was heel duidelijk en geeft ook weer als onderdelen niet compatibel zijn met elkaar.
 
150 euro voor de assemblage is toch wel veel geld. Een PC assembleren is niet moeilijk.
Dat kabel management deftig doen, daar heb ik wel een hekel aan, ik vermoed dat dat dan wel proper gedaan is als je het laat doen door Alternate :)
Meestal is het bij mij zo van: 't werkt dus ik ben content.

De PC zelf assembleren, dat hoort er toch een beetje bij vind ik bij een nieuwe PC. Als het dan allemaal ineensteekt en goed werkt, geeft dat een goed gevoel.
 
150 euro voor de assemblage is toch wel veel geld.
Ja en nee. Zoals ge zelf al zegt, het is niet moeilijk. Maar het is gemiddeld toch een kleine 2u incl check up. Dan is 75eur per uur best normaal. Wetende dat je het als leek met al het opzoekwerk en de nodige voorzichtigheid er ongeveer het dubbele aan spendeert.
 
Ja en nee. Zoals ge zelf al zegt, het is niet moeilijk. Maar het is gemiddeld toch een kleine 2u incl check up. Dan is 75eur per uur best normaal. Wetende dat je het als leek met al het opzoekwerk en de nodige voorzichtigheid er ongeveer het dubbele aan spendeert.
Maar in een PC winkel doen ze waarschijnlijk meerdere PC's tegelijk, en op veel minder dan 2 uur tijd per PC. Als ge dat dag in dag uit doet gaat dat wel sneller gaan.
 
Ja en nee. Zoals ge zelf al zegt, het is niet moeilijk. Maar het is gemiddeld toch een kleine 2u incl check up. Dan is 75eur per uur best normaal. Wetende dat je het als leek met al het opzoekwerk en de nodige voorzichtigheid er ongeveer het dubbele aan spendeert.
op een uurke zou het toch in elkaar moeten zitten voor iemand die het gewend is. tegenwoordig nog maar een kwartierke voor de software dankzij ssd.
en check up? ik heb zelf ooit nog ene bij alternate besteld, die zetten er windows en de drivers erop en dat ist. Het eerste spel dat ik speelde crashte al naar een bluescreen door een defecte ram lat.
 
Terug
Bovenaan