Vragenvuur Vragenvuur: straight_six

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Het vragenvuur van deze week is er eentje voor een man die geen blad voor de mond neemt en in verschillende subfora bekend is (ideale kandidaat voor een vragenvuur dus): wees welgekomen, @straight_six !

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?
West-Vlaanderen, Oost-Vleteren. Altijd in die regio rond Poperinge gewoond
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
17 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd en 2 zoontjes: 1 van 12 jaar en 1 van 8 jaar.
Wat doe je van studies/werk?
gestudeerd voor opvoeder A2, daarna in avondschool electronica gevolgd.
Eerst heb ik 16 jaar in een electronica bedrijf gewerkt in de voorbereiding/hulp klantverantwoordelijken. Sinds maart dit jaar werk ik bij de politie als OpsSupport (= ondersteuning voor de interventieploegen, wapenbeheer, beelden van cameras bekijken,..)
Wat zijn je hobbies?
Vooral veel gaan fietsen ( een 12u per week), gaan wandelen met de hond, playstation en muziek beluisteren en indommelen terwijl ik naar de koers kijk 😃

Mijn eerste vraag: hoe komt het dat je uiteindelijk niet met je diploma als opvoeder aan de slag bent gegaan?
 
Ik vind de stap naar werken bij de politie opmerkelijk (gezien je achtergrond als opvoeder en elektricien). Waarom heb je besloten zo'n heel verschillend carrière pad te gaan volgen?
 
Valt er eigenlijk veel te beleven in Vleteren? Niet meteen de meest bruisende gemeente of zie ik dit verkeerd?

In welke streek fiets je het liefst?

Voer je uw job uit bij PZ Arro of PZ Spoorkin?
 
Wat vind je van steak klaargemaakt in de airfryer?

Waarom ben je na 15 jaar samenwonen/zijn alsnog getrouwd?
Mijn vrouw wou eigenlijk al een hele tijd trouwen maar heb altijd de boot een beetje afgehouden. En dan uiteindelijk toch gedaan omdat het toch een pak makkelijker is om de zaken geregeld te krijgen moest er 1 van ons iets overkomen.
 
Ik vind de stap naar werken bij de politie opmerkelijk (gezien je achtergrond als opvoeder en elektricien). Waarom heb je besloten zo'n heel verschillend carrière pad te gaan volgen?
In de elektronica wereld ben ik een beetje vanzelf ingerold. Ik wou niet meer werken als opvoeder en dan begonnen als interim bij een elektronica bedrijf en dat sprak me toen wel aan. En ben daar dan 16 jaar gebleven.

Als elektricien heb ik altijd wel het sociale contact blijven missen. En doordat ik ook totaal geen doorgroeimogelijkheden meer had wou ik iets anders doen. Ik zag het niet zitten om nog een 25 tal jaar hetzelfde te moeten doen. Eerst heb ik erover getwijfeld om terug opvoeder te zijn, maar zag die gesplitste diensten dan weer niet meer zitten.

Dan via een paar vrienden eens beginnen informeren over bij de politie werken en zo is de interesse eigenlijk gegroeid. Hadden ze 10 jaar geleden gezegd dat ik bij de politie zou werken dan verklaarde ik ze waarschijnlijk zot :)
 
Had je graag een dochter gehad, of had je geen voorkeur qua geslacht?
Voor we het geslacht kenden van onze eerste zoon wou ik idd een dochter omdat ik dat wel schattig vind en die meer aan de papa hangen. Maar ik was ook niet echt ontgoocheld ofzo en achteraf bekeken is een zoon wel makkelijker denk ik eens ze in de puberfase komen. En ik heb er ook een hele goeie band mee.
 
Valt er eigenlijk veel te beleven in Vleteren? Niet meteen de meest bruisende gemeente of zie ik dit verkeerd?

In welke streek fiets je het liefst?

Voer je uw job uit bij PZ Arro of PZ Spoorkin?

Vleteren is steendood. Buiten een cafe op de markt, maar aangezien ik niet van Vleteren ben ga ik daar ook nooit naartoe. Ik heb wel een goeie band met onze buren en in de zomer zitten we dan vaak eens samen een pint te drinken. En anders ga ik meestal naar Poperinge.

Ik fiets het liefst in heuvelland, altijd een vakantiegevoel en is ook niet ver. En Noord Frankrijk sta ik ook in een half uurtje met de fiets.

Ik werk in PZ Polder (Diksmuide, Houthulst, Koekelare, Kortemark)
 
Het vragenvuur van deze week is er eentje voor een man die geen blad voor de mond neemt en in verschillende subfora bekend is (ideale kandidaat voor een vragenvuur dus): wees welgekomen, @straight_six !

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Hoe ziet je gezinssituatie eruit?

Wat doe je van studies/werk?

Wat zijn je hobbies?



Mijn eerste vraag: hoe komt het dat je uiteindelijk niet met je diploma als opvoeder aan de slag bent gegaan?
Ik heb het eerste jaar als opvoeder gewerkt in een psychiatrisch ziekenhuis. Was echt pure horror. Mijn doel als opvoeder was eigenlijk werken in de bijzondere jeugdzorg maar daar heb ik nooit werk in gevonden. In de andere sectoren had ik niet echt interesse.
 
Nu je bij de politie werkt, wat vind je zelf van wat men je je collega’s allemaal beschuldigd de laatste tijd?
 
Nu je bij de politie werkt, wat vind je zelf van wat men je je collega’s allemaal beschuldigd de laatste tijd?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik veronderstel over het hardhandig optreden van sommige?

Doordat ik hier ook veel P.V's controleer merk ik ook wel dat het vaak dezelfde zijn die over de grond mogen rollen. (meestal de jongere garde) Als je een dronkaard hebt waarvan je weet dat hij agressief is dan benader je die mens rustig en ga je ook zonder kleerscheuren je werk kunnen doen. Als je daar direct het haantje tegen gaat uithangen dan escaleert de boel in minder dan een minuut.

Langs de andere kant, bij ons worden er ook opgeroepen om daar in full armour te gaan staan bij betogingen en als ze daar je helm open doen en spuwen in je gezicht en je helm mooi terug toe doen.. Dan kan ik ook wel snappen dat na de 4de keer de knop kan omgaan.

Ook op baan als je al 5x voor rotte vis uitgemaakt wordt ja dan ben je bij de zesde niet meer de meest happy persoon ter wereld en ga je wel wat korter zijn. Op zich zou het niet mogen, maar het zijn ook maar mensen en geen robots.
 
Ben je zelf vroeger in aanraking gekomen met de politie? Ik herinner me precies iets dat je bezorgd was dat je door iets kleins in je verleden niet in aanmerking zou komen voor de job, maar je had je daar dus geen zorgen over moeten maken? :D
 
Ben je zelf vroeger in aanraking gekomen met de politie? Ik herinner me precies iets dat je bezorgd was dat je door iets kleins in je verleden niet in aanmerking zou komen voor de job, maar je had je daar dus geen zorgen over moeten maken? :D
ghoja als jeugdzonde eens iets kleins gepikt uit een winkel (kostte nog geen 5€, dat je daarvoor eigenlijk het risico zelfs neemt, grootste brainfart uit mijn leven). Natuurlijk gestekt geweest door de winkelier, gewoon terug gegeven zonder drama van te maken maar hij had er toch aangifte van gedaan bij de politie.

Ze vonden het toen zelf wel wat belachelijk, en moesten wel een P.V maken, maar ze zeiden direct zelf dat ik daar nooit iets van ging horen. Ik dacht dat ik daardoor misschien wel in het systeem stond, maar het moet zijn van niet aangezien ze wel bij iedereen kijken of ze iets mispeuterd hebben en je het sowieso mag horen tijdens je gesprek. Bij mij hebben ze niks gezegd dus ik vermoed dat er niks van instaat :)

Wel al vaak goesting gehad om mijn eigen naam eens op te zoeken om het zeker te weten, maar het mag niet en alles is gelogd dusja we gaan er dan maar vanuit gaan van niet :)
 
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik veronderstel over het hardhandig optreden van sommige?

Doordat ik hier ook veel P.V's controleer merk ik ook wel dat het vaak dezelfde zijn die over de grond mogen rollen. (meestal de jongere garde) Als je een dronkaard hebt waarvan je weet dat hij agressief is dan benader je die mens rustig en ga je ook zonder kleerscheuren je werk kunnen doen. Als je daar direct het haantje tegen gaat uithangen dan escaleert de boel in minder dan een minuut.

Langs de andere kant, bij ons worden er ook opgeroepen om daar in full armour te gaan staan bij betogingen en als ze daar je helm open doen en spuwen in je gezicht en je helm mooi terug toe doen.. Dan kan ik ook wel snappen dat na de 4de keer de knop kan omgaan.

Ook op baan als je al 5x voor rotte vis uitgemaakt wordt ja dan ben je bij de zesde niet meer de meest happy persoon ter wereld en ga je wel wat korter zijn. Op zich zou het niet mogen, maar het zijn ook maar mensen en geen robots.
Ik bedoelde eerder hoe men de politie tegenwoordig behandeld.
Maar je hebt al deels geantwoord erop 😃
 
Wat zou je toch hetzelfde doen, ook al mocht je kiezen om het anders aan te pakken?
Terug naar mijn school in Kortrijk gaan waar ik voor opvoeder studeerde. Was mijn beste beslissing ooit.

Echt een zalige school met supertoffe leerkrachten en leerlingen. En je kon eens iets uitsteken zonder dat je bang moest zijn dat er een leerkracht je ouders kende 😁

Moesten ze me daar ooit een job aangeboden hebben ging ik er direct op ingaan.

Maar ondertussen bestaat (of toch niet meer in de huidige vorm) ze niet meer dusja
 
  • Heb je ooit overwogen om zelfstandig elektricien te worden? Waarom (niet)?
  • Welk carrièrepad heb je voor ogen bij de politie?
  • Wat zijn de grootste verschillen tussen werken in de privé en werken voor de overheid?
 
Terug
Bovenaan