Vragenvuur Vragenvuur: straight_six

Lijkt me wel essentieel om piano te kunnen spelen, en anders heeft die al jarenlang een affaire "terwijl ze les volgt" 🤪
Een muziekgroep o.i.d. die wekelijks afspreekt in een lokaal waar alles staat, kan ook hé.

Ik ben altijd onder de indruk als ik bij iemand thuis een piano zie staan. 9 van de 10 keren kunnen ze er niet op spelen.
 
Een muziekgroep o.i.d. die wekelijks afspreekt in een lokaal waar alles staat, kan ook hé.

Ik ben altijd onder de indruk als ik bij iemand thuis een piano zie staan. 9 van de 10 keren kunnen ze er niet op spelen.
🙈 Ik heb er ook al 6j ene staan... 🙈 😂


Om ontopic te blijven: wat doe jij als ze piano speelt? Ervan genieten? De deur toe slaan en in de tuin een pint pakken? 😏
 
🙈 Ik heb er ook al 6j ene staan... 🙈 😂


Om ontopic te blijven: wat doe jij als ze piano speelt? Ervan genieten? De deur toe slaan en in de tuin een pint pakken? 😏
Idd meestal zit ik dan buiten e mijn buurman zegt dan: "is ze weer piano aan het spelen? 😂" of " zalig ik val bijna in slaap met wat pianomuziek op de achtergrond"

Ik zeg dan dat ik hem gerust in zijn tuin wil komen zetten zodat hij wat extra genot heeft ervan maar hij gaat er niet op in.
 
Had je vooroordelen tegenover de politie? En zo ja, hoe zie je die nu. Want in een andere thread zitten we wel te lachen over donuts te eten maar ik vraag mij soms af hoe het er eigenlijk echt aan toe gaat.
 
Had je vooroordelen tegenover de politie? En zo ja, hoe zie je die nu. Want in een andere thread zitten we wel te lachen over donuts te eten maar ik vraag mij soms af hoe het er eigenlijk echt aan toe gaat.
Nee, ook nog nooit gehad want die mensen doen ook hun job en als je gewoon normaal doet heb je er ook geen miserie mee.

Bij de interventie is het wel een beetje macho cultuur. Bijnaampjes geven, beetje stoerdoenerij,.. maar dat zijn van die jonge gastjes van een jaar of 25 bij ons dusja..

Er heerst wel echt een rangorde waar je aan moet wennen als je uit de privé komt. Als de korpschef zegt dat jij vanaf nu dat doet dan ga je dat ook doen zonder dat je er inspraak in hebt.

Verder zijn er ook veel ex gendarmes die het er nog altijd moeilijk mee hebben dat ze die rode streep kwijt zijn en er wel dagelijks over zitten te klagen. En hun verhaaltjes vertellen van vroeger bij de rijkswacht hoe ze er ongestoord konden op timmeren.

Er wordt vooral veel gelachen met de situaties die je tegenkomt en door de commissarissen ook met de jonge gasten. Als ze bvb in al hun ornaat vertrekken met de sirenes zit hun baas dan te zeggen " alle hup ze gaan de wereld weer verbeteren, tgaat al een grote zijn als ze de combi niet perte totale rijden of ergens een spiegel afrijden 😂"

Ik moet wel zeggen dat je bij ons niet die dikke flikken hebt die je soms wel ziet. Ze staan wel allemaal scherp en sportief bij ons. De korpschef zit daar ook wel achter.
 
Ik moet wel zeggen dat je bij ons niet die dikke flikken hebt die je soms wel ziet. Ze staan wel allemaal scherp en sportief bij ons. De korpschef zit daar ook wel achter.
Wordt die fitheid niet op geregelde tijdstippen getest?
vind je dat, indien men niet voldoet aan de minimumeisen, men iemand op non actief kan zetten?
 
Wordt die fitheid niet op geregelde tijdstippen getest?
vind je dat, indien men niet voldoet aan de minimumeisen, men iemand op non actief kan zetten?
Neen niet dat ik weet. Voor mijn part mogen ze gerust jaarlijks fysieke proeven ondergaan gecombineerd met enkele uren die je krijgt per week om te sporten zoals in het leger.

Als je niet slaagt voor de fysieke proeven moeten ze je maar achter een bureau zetten. Er zijn er die denken dat dat geen straf is, maar degene die de baan doen is omdat ze het graag doen, mogelijkheden genoeg om een bureaujob te kunnen doen als je het beu bent van de baan te doen.
 
Terug
Bovenaan