Vragenvuur Vragenvuur: Remake

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Een nieuwe week, een nieuw vragenvuur!

Ditmaal is het de beurt aan iemand die we een tijdje geleden al eens hadden gevraagd, maar hij wou toen wachten tot hij het nieuws over zijn nakend vaderschap bekend kon maken. We hebben wat geduld moeten hebben, maar nu is hij er klaar voor: @Remake!

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Oorspronkelijk regio Ieper, ondertussen afgezwaaid naar rustiger regionen (wat dichter bij de kust).
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
1 vriendin en 1 kleine onderweg + mezelf.
Wat doe je van studies/werk?
Eigenlijk heb ik een opleiding elektronica&domotica, maar na 5 jaar was ik die sector beu en wou ik gewoon de baan op, dingen zien en heb mijn CE behaald. Na 12 jaar vrachtwagenchauffeur, werk ik nu voor een firma die metaalbewerking doet voor de bouw. 3D-modelletjes maken enzo.
Wat zijn je hobbies?
Echte hobby's zijn precies wat verloren gegaan de laatste jaren. Daarvoor gamede ik veel, nu gaat dat over mss 2 uurtjes per week max. Ik heb ook altijd veel tijd gestopt in mijn oldtimers, maar da's ook gepasseerd, ik heb er nog wel twee staan, maar die staan er gewoon eigenlijk.
Veel tijd gaat nu naar verbouwing en tuinwerken (wat voor mij ook ontspanning is).
Van een reis of daguitstap kan ik ook wel nog genieten, voor hoever dat onder hobby's valt.

Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Je móet een keuze maken: heb je het liefst een jongen of een meisje als eerstgeborene?
-Is er iets dat je hoopt nog voor de geboorte van je eerste kindje van je bucket list te kunnen schrappen?
-Hoe doodde je de tijd op de baan toen je nog vrachtwagenchauffeur was, om verveling tegen te gaan?
-Wat is je favoriete herinnering aan het forum?
 
-Je móet een keuze maken: heb je het liefst een jongen of een meisje als eerstgeborene?
Eigenlijk nooit over nagedacht. Een jongen is makkelijker zeker? :unsure:

-Is er iets dat je hoopt nog voor de geboorte van je eerste kindje van je bucket list te kunnen schrappen?
De kinderkamer afwerken. :p

-Hoe doodde je de tijd op de baan toen je nog vrachtwagenchauffeur was, om verveling tegen te gaan?
Tijdens het rijden mij nooit verveeld, voor tijdens het wachten of langere tijd van huis zijn had ik een laptop mee met heel wat films en series. De laatste jaren kende ik zowat overal wel een cafe waar ik kon parkeren en mijn avond passeren, dat hielp ook wel. :p

-Wat is je favoriete herinnering aan het forum?
Ik ken (onder andere) Brecht van hier (ale, het vorige fourm), en ben nu samen met zijn nicht. Zonder dit forum had ik die dus nooit leren kennen. Schoon he. :unsure:
 
- Welke oldtimers heb je staan? Zuiver om als hobby aan te sleutelen of ooit gekocht als investering?

- Doe je iets van sport?
 
Vanwaar je avatar? Liefde voor volvo in verband met wagens of komt het door je truckerervaring?
 
- Welke oldtimers heb je staan? Zuiver om als hobby aan te sleutelen of ooit gekocht als investering?
- 1986 Mercedes 190E 2.3-16. Die gekocht destijds als goedkope funcar, maar toen de prijzen begonnen stijgen hem toch maar in orde laten zetten (motorrevisie, nieuwe aandrijfassen en diff bv). Technisch is die nu als nieuw, maar er is nog wat optisch werk aan. Nooit voor de reden "investering" gekocht, maar ondertussen wel voor die reden bijgehouden.

-1954 Peugeot 203C. Gekocht als opknapper. Staat nu al 2jr bij mijn garagist omdat ik hem in België niet kan inschrijven door dat er geen papieren zijn. In Frankrijk heb ik wel alle papieren kunnen opvragen, maar ze accepteren ze hier niet. In januari verhuist onze firma wel naar Frankrijk, dus hopelijk kan ik hem volgend voorjaar via de firma inschrijven en dan aan mezelf verkopen zogezegd.

- Doe je iets van sport?
Jaren powertraining gedaan, maar da's met corona weggevallen. Ook gewoon nooit meer mee herbegonnen, de zin is precies verdwenen.

Vanwaar je avatar? Liefde voor volvo in verband met wagens of komt het door je truckerervaring?
Beiden. Ik heb nu een Volvo V70 met de laatste 5-cilinder die Volvo heeft gemaakt. Dat is simpelweg de beste (niet snelste) motor die ik als eigenaar heb gehad. De rest van die auto is ook gewoon enorm goed als dagelijks voertuig. Daarvoor was ik eigenlijk een Mercedes-fanboy.

Qua vrachtwagens heb ik 2 Volvo's gehad. Ik had als eerste trekker een Scania, maar op 690.000km heb ik die total loss gereden in 2009. Dan is er een Volvo FH gekomen, maar dat was een rotte tweedehands, denk dat ik die maar 100.000km heb gehad zelfs. Dan 500.000km gezet op een MAN, en als laatste terug een Volvo FH van de laatste generatie, die op 2.5jr tijd op 650.000km stond. Die laatste was gewoon de beste trekker die ik ooit had. Dat trok de stenen uit de grond, er kwam nooit iets aan en reed enorm comfortabel.

't Is gewoon de optelling van beiden dus. Voor een funcar zou ik geen Volvo kopen uiteraard en de volgende daily zal dat waarschijnlijk ook niet worden. Baby en twee grote honden vervoeren lukt wel, maar eens de V70 weg moet, komt er iets in de trend van een V-klasse.

Waar komt je nickname vandaan?
Ik denk dat ik 5-6jr niet meer op het oude forum was geweest voor ik terug kwam. Jaren ouder en "verstandiger" en met het idee om niet meer te trollen. Een verbeterde remake van de oude account. :unsure:
 
Beiden. Ik heb nu een Volvo V70 met de laatste 5-cilinder die Volvo heeft gemaakt. Dat is simpelweg de beste (niet snelste) motor die ik als eigenaar heb gehad. De rest van die auto is ook gewoon enorm goed als dagelijks voertuig. Daarvoor was ik eigenlijk een Mercedes-fanboy.
Imo heeft volvo altijd goeie motoren gebouwd, enkel jammer dat ze dan ook renault zijn beginnen gebruiken. Een serieuze degradatie van het merk.
Qua vrachtwagens heb ik 2 Volvo's gehad. Ik had als eerste trekker een Scania, maar op 690.000km heb ik die total loss gereden in 2009. Dan is er een Volvo FH gekomen, maar dat was een rotte tweedehands, denk dat ik die maar 100.000km heb gehad zelfs. Dan 500.000km gezet op een MAN, en als laatste terug een Volvo FH van de laatste generatie, die op 2.5jr tijd op 650.000km stond. Die laatste was gewoon de beste trekker die ik ooit had. Dat trok de stenen uit de grond, er kwam nooit iets aan en reed enorm comfortabel.
Raar, nochtans zeggen ze altijd eens met scania gereden dat je altijd een scania fanboy bent. Was die laatste volvo eentje met een i-shift versnellingsbak. Want anders begrijp ik je volledig.
't Is gewoon de optelling van beiden dus. Voor een funcar zou ik geen Volvo kopen uiteraard en de volgende daily zal dat waarschijnlijk ook niet worden. Baby en twee grote honden vervoeren lukt wel, maar eens de V70 weg moet, komt er iets in de trend van een V-klasse.
Ik zou toch weg blijven van de mercedes v-klasse/vito en eerder opteren voor een volkswagen. Ik heb beide gehad, werk dagdagelijks ook aan beiden en ik moet zeggen als je een transporter/multivan/caravelle/california (als je wil gaan camperen) neet die toch wel minder problemen heeft dan die mercedes, mits juist onderhoud en de aandachtspunten serieus in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
Imo heeft volvo altijd goeie motoren gebouwd, enkel jammer dat ze dan ook renault zijn beginnen gebruiken. Een serieuze degradatie van het merk.
Die externe motoren waren gelukkig enkel in de kleine motoren te vinden, ze hebben altijd hun "grote" zelf gemaakt. Trouwens ook op tijd gestopt met van buitenaf aan te kopen, ze hadden zelf door dat het niet was wat ze wilden.

Raar, nochtans zeggen ze altijd eens met scania gereden dat je altijd een scania fanboy bent. Was die laatste volvo eentje met een i-shift versnellingsbak. Want anders begrijp ik je volledig.
Mijn Scania was manueel, maar voor zijn tijd een ongelooflijk beest. Had 420pk en een moderne 580pk gaat dat niet meer volgen door de eco-limitaties die er softwarematig op zitten. Mijn laatste Volvo was idd een i-shift. Automaat op de snelweg en manueel voor het vlottere werk. Geniaal. Ik zou wel eens met een moderne Scania moeten rijden om echt te kunnen zeggen welke van de twee mijn voorkeur draagt.

Ik zou toch weg blijven van de mercedes v-klasse/vito en eerder opteren voor een volkswagen. Ik heb beide gehad, werk dagdagelijks ook aan beiden en ik moet zeggen als je een transporter/multivan/caravelle/california (als je wil gaan camperen) toch wel minder problemen heeft dan die mercedes.
Welja, budgettair is die V-klasse ook al een ander verhaal natuurlijk, het mag van mijn part zelfs de Fiat versie worden. Het zal gewoon zo'n type worden. Ik heb ook lang gedacht een een pickup, maar allround is die familie-camionette toch beter denk ik. Hoewel, het moment dat ik effectief moet aankopen, gaat er mss nog iets geheel anders uitkomen, ik ken mezelf daarin al. :unsure:
 
Die externe motoren waren gelukkig enkel in de kleine motoren te vinden, ze hebben altijd hun "grote" zelf gemaakt. Trouwens ook op tijd gestopt met van buitenaf aan te kopen, ze hadden zelf door dat het niet was wat ze wilden.
Net zoals eigenlijk ze nu gelukkig ook hun software van de transmissies beschermen gezien ze samen met renault dezelfde motoren en transmissies gebruiken in vrachtwagen maar doordat renault niet dezelfde software heeft is het gewoon een compleet andere rijervaring.
Mijn Scania was manueel, maar voor zijn tijd een ongelooflijk beest. Had 420pk en een moderne 580pk gaat dat niet meer volgen door de eco-limitaties die er softwarematig op zitten. Mijn laatste Volvo was idd een i-shift. Automaat op de snelweg en manueel voor het vlottere werk. Geniaal. Ik zou wel eens met een moderne Scania moeten rijden om echt te kunnen zeggen welke van de twee mijn voorkeur draagt.
Ik hoor toch van iedereen dat de huidige i shift gewoon niet te evenaren is, zelfs scania fanboy's geven toe dat de volvo gewoon de beste transmissie heeft. Ik durf zelf zeggen dat die gewoon beter schakelt dan veel personenwagens. Die scania was dat dan nog een oud model? Genre 143? Of was dat al een "nieuwer" model met de huidigere vormen.
Welja, budgettair is die V-klasse ook al een ander verhaal natuurlijk, het mag van mijn part zelfs de Fiat versie worden. Het zal gewoon zo'n type worden. Ik heb ook lang gedacht een een pickup, maar allround is die familie-camionette toch beter denk ik. Hoewel, het moment dat ik effectief moet aankopen, gaat er mss nog iets geheel anders uitkomen, ik ken mezelf daarin al. :unsure:
Goch, dat gedacht had ik toch eerst ook hoor als ik mij een camionette met dubbele cabine kocht, dan heb je daar toch wat gemengde gevoelens bij maar ik rijd nu al 8 jaar met zo'n model en sinds we kinderen hebben ben ik zelf helemaal om, het ziet er niet uit maar het is gewoon ongelofelijk makkelijk en het rijd ook gewoon comfortabel, beetje hoed op plank stijl maar ideaal voor dagdagelijks gebruik en lange ritten.
 
Net zoals eigenlijk ze nu gelukkig ook hun software van de transmissies beschermen gezien ze samen met renault dezelfde motoren en transmissies gebruiken in vrachtwagen maar doordat renault niet dezelfde software heeft is het gewoon een compleet andere rijervaring.
Idd. Eigenlijk gebruikt Renault voor de grote motoren Volvo motoren en andersom, maar de transmissies zijn anders. Kwalitatief is daar weinig op te zeggen, maar rijervaring is toch heel anders.

Ik hoor toch van iedereen dat de huidige i shift gewoon niet te evenaren is, zelfs scania fanboy's geven toe dat de volvo gewoon de beste transmissie heeft. Ik durf zelf zeggen dat die gewoon beter schakelt dan veel personenwagens. Die scania was dat dan nog een oud model? Genre 143? Of was dat al een "nieuwer" model met de huidigere vormen.
Dat was de eerste R. Eigenlijk gewoon een 168 met een andere grill er op.

Goch, dat gedacht had ik toch eerst ook hoor als ik mij een camionette met dubbele cabine kocht, dan heb je daar toch wat gemengde gevoelens bij maar ik rijd nu al 8 jaar met zo'n model en sinds we kinderen hebben ben ik zelf helemaal om, het ziet er niet uit maar het is gewoon ongelofelijk makkelijk en het rijd ook gewoon comfortabel, beetje hoed op plank stijl maar ideaal voor dagdagelijks gebruik en lange ritten.
Awelja. Ik ben niet meer gefocust op snelheid, maar op comfort. Ik wil wel nog steeds prestaties die beter zijn dan het gemiddelde, maar de absolute top is niet meer nodig. Als 20-jarige was dat het enige uitgangspunt: snelheid.
 
Je moet verplicht deelnemen aan een tv programma. Welk kies je?
Huizenjagers. Gewoon eens met onrealistische eisen afkomen, iets geheel anders krijgen dan gevraagd en de makelaar afbreken. :unsure:

Wat zijn je guilty pleasures?
Foute tv-programma's. Als single nooit een seconde tijd aan besteed, maar mijn vriendin is daar fan van. Ik "moest" dus meekijken en da's gewoon hersenloos mensen uitlachen die het verdienen.
 
Wat is uw mening over de westhoek? Is het vooroordeel dat de mensen daar wat "achterkomen" terecht of niet? (Niet persoonlijk op u of anderen bedoeld he maar gewoon algemeen, dat bachten de kuppe vooroordeel)
 
In volgorde van "serieuziteit" :unsure::

1. Is er iets dat ge zou willen, veranderen aan uw huidig leven?

2. Waar zijt ge verschrikkelijk tevreden over?

3. Hebt ge ergens grote spijt van in uw verleden?

4. Hoe oud waart ge toen ge u "gesettled" hebt? En was dat met uw huidige vrouw of eerst met iemand anders?

5. Hoe hebt ge Brecht leren kennen? Forummeet?

6. Wat zijn de bijnamen voor uw penis en uw vrouw?
Zeg aub "tijd" en "oldtimers"
Ik heb ook altijd veel tijd gestopt in mijn oldtimer

7. Is dit gelukt denk je, en waarom niet?
Ik denk dat ik 5-6jr niet meer op het oude forum was geweest voor ik terug kwam. Jaren ouder en "verstandiger" en met het idee om niet meer te trollen. Een verbeterde remake van de oude account.
:unsure:

8. En dan als laatste:
De laatste jaren kende ik zowat overal wel een cafe waar ik kon parkeren en mijn avond passeren, dat hielp ook wel. :p
=>
Ik had als eerste trekker een Scania, maar op 690.000km heb ik die total loss gereden in 2009.
:thinking:
 
In volgorde van "serieuziteit" :unsure::

1. Is er iets dat ge zou willen, veranderen aan uw huidig leven?
Een beter betalende job, maar wie wil dat niet? En binnen mijn kwalificaties en eisen zal dat niet snel gebeuren.

2. Waar zijt ge verschrikkelijk tevreden over?
Mijn relatie en de band met familie en vrienden.

3. Hebt ge ergens grote spijt van in uw verleden?
Veel. Als jeugdige jongeman was ik niet de braafste. Nooit echt iets erg gedaan, maar mijn ouders hebben wel hun zorgen gekend. Ook hier en daar spijt van een kans die ik niet genomen heb.

4. Hoe oud waart ge toen ge u "gesettled" hebt? En was dat met uw huidige vrouw of eerst met iemand anders?
Op mijn 26 alleen gaan wonen als single, op mijn 29 mijn vriendin leren kennen, op mijn 30 samen gaan wonen er mee.

5. Hoe hebt ge Brecht leren kennen? Forummeet?
Weet precies de details niet meer, denk dat we elkaar al 15 jaar kennen ofzo (of hoelang geleden was er nog TNG?).

6. Wat zijn de bijnamen voor uw penis en uw vrouw?
Zeg aub "tijd" en "oldtimers"
Voor mijn penis geen, mijn vrouw is "mewijf". Komt van een insider onder ons twee waarbij ze de slappe lach kreeg.

7. Is dit gelukt denk je, en waarom niet?
Uiteraard wel, ik kan hier ook nog wel eens onzin verkopen, maar het is toch nog van een ander kaliber. :p

8. En dan als laatste:

=>

:thinking:
Die total loss was nog in de tijd dat ik met mijn gasvuurke mijn eten maakte. Was trouwens door een technisch defect, de luchtleiding van de remmen van de achteras was geknapt, terwijl ik bergaf aan 90kmh reed met een totaal van 39.5 ton. Voor wie het niet weet: zonder lucht gaan de remmen dicht bij een vrachtwagen. Ik heb toen 5 volwassen bomen ontworteld en lag 1km verder op mijn dak, in een afgrond van 5m. Er was niet veel meer heel aan die camion. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
De eerste ontmoeting was toen ge mij zijt komen halen toen ik nog thuis woonde om naar de nürburgring te gaan denk ik. Weet zelfs niet of ik dan al mijn rijbewijs had
 
De eerste ontmoeting was toen ge mij zijt komen halen toen ik nog thuis woonde om naar de nürburgring te gaan denk ik. Weet zelfs niet of ik dan al mijn rijbewijs had
Just, toen uw ma bang was en ik ze moed insprak door te zeggen dat in u levend terug ging brengen indien we nog leefden.
 
Terug
Bovenaan