Verdwijnt de V12 werkelijk binnen de 5 à 10 jaar?

BMW schrapte de v12 al en heeft zelfs de 4 turbo diesel geschrapt. Waar gaat dit naartoe? Hoe zien jullie de toekomst? Is voldoende kapitaal de oplossing of klopt het dat zelfs Rolls Royce de V12 vaarwel zegt binnen minder dan 10 jaar?
 
Motoren met grote longinhoud gaan een niche product worden, enkel voor de rijken.

Vanaf 2030 spreek je niet meer over aantal cilinders, of hoeveel inhoud. Nee dan spreek je uw hoeveel kWh uw batterij heeft, hoeveel koppel uw elektromotor en hoe vlot uw elektronen kunnen bewegen!
 
In de nabije toekomst komt het geluid van een V12 enkel nog uit je speakers als je voldoende accu-capaciteit daarvoor hebt.
 
2 6-in-lijnen! ahnee, dat is een V12 :p

Ik vind trouwens een 6-cilinder boxer-motor, een hoogtoerige V8 (Ferrari etc) en een V10 leuker dan een 6-in-lijn
Wat ligt er in een Porsche gt3? Da's een 6-in-lijn zeker? Da's voor mij het summum :)
 
ICEs zijn sowieso fin de carrière, het is jammer maar de realiteit.

Er komt sowieso wel nog een pareltje van een V12 uit van Cosworth voor de GMA T50. Speakers vollenbak ;)

 
Eigenlijk gewoon het einde van de sportwagen, welke echte autoliefhebber is geïnteresseerd in een elektrische sportwagen, eventueel aangevuld met 'fake sounds'?
 
Eigenlijk gewoon het einde van de sportwagen, welke echte autoliefhebber is geïnteresseerd in een elektrische sportwagen, eventueel aangevuld met 'fake sounds'?
Rimac nevera al eens gezien? We gaan die ICE's rap vergeten zijn hoor. De mogelijkheden naar performance gaan zoveel uitgebreider zijn. (elk wiel afzonderlijk aansturen, veel betere tractiecontrole, veel snellere acceleratie, ...)

Het is precies ingebakken in de mens om nieuwe technologie eerst af te kraken ipv te omarmen :)
 
Ik snap waarom iedereen (inclusief mezelf) sceptisch is over elektrische supercars maar wees maar zeker er gaan even bloedstollende wagens uitkomen als nu, het enige waar ik nu nog grote issues zie is het gewicht van al die batterijen.
 
Ik snap waarom iedereen (inclusief mezelf) sceptisch is over elektrische supercars maar wees maar zeker er gaan even bloedstollende wagens uitkomen als nu, het enige waar ik nu nog grote issues zie is het gewicht van al die batterijen.

Als ge die stats ziet van die Plaid S en dat de versnelling erin blijkbaar aanvoelt alsof ge in warp speed gaat vind ik dat ook nog iets hebben.
Maar ja het geluid...
 
Bij mij neemt de intresse toch ook af hoor in (sport) auto's. Sportief is niet hetzelfde als snel. Al genoeg in een tesla gezeten : emotie 0,0. Voor de looks moet je ook allesinds niet bij de elektro's zijn. Mijn opa was ook grote liefhebber tot de jaren 50/60/begin 70 (hij was van 36). Mss heeft het eerder te maken met jeugdigheid/nostalgie dan met al de rest.
 
Dat zeiden ze vroeger mss ook van het hoefgetrappel van de paarden!
Er is een interview van Autofans met de manager van circuit Zolder, en die vat het goed samen.
Paarden zijn niet uitgestorven omdat er auto's kwamen. Er zijn nog steeds paardenraces. ICE zal ook nog wel een hele tijd voort blijven bestaan, eventueel enkel voor op circuit.

Bij mij neemt de intresse toch ook af hoor in (sport) auto's. Sportief is niet hetzelfde als snel. Al genoeg in een tesla gezeten : emotie 0,0. Voor de looks moet je ook allesinds niet bij de elektro's zijn. Mijn opa was ook grote liefhebber tot de jaren 50/60/begin 70 (hij was van 36). Mss heeft het eerder te maken met jeugdigheid/nostalgie dan met al de rest.
Dat komt nu wel hoofdzakelijk omdat er nog weinig echte sportwagens als EV zijn uitgekomen. Maar ik durf nu wel garanderen dat merken als Ferrari, Porsche, Lotus, ... het allemaal gaan proberen, dat er zeker een paar gaan bij zijn die een héél goeie elektrische sportwagen gaan kunnen maken. Mijn favoriete auto's komen ook allemaal uit de jaren '60 en '70. Die klonken ook al hélemaal anders dan het geluid dat er nu uit een motor komt he.
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Bij mij neemt de intresse toch ook af hoor in (sport) auto's. Sportief is niet hetzelfde als snel. Al genoeg in een tesla gezeten : emotie 0,0. Voor de looks moet je ook allesinds niet bij de elektro's zijn. Mijn opa was ook grote liefhebber tot de jaren 50/60/begin 70 (hij was van 36). Mss heeft het eerder te maken met jeugdigheid/nostalgie dan met al de rest.
Een tesla is dan ook geen sportwagen.

En we zitten hier het begin van een tijdperk te vergelijken met volledig doorontwikkelde technologie. De tesla's zijn de Ford T's he.
 
Terug
Bovenaan