Grondwater staat hoger dan de vloer / funderingen

Alles rondom die muren , verharden met scheut weg van gevel. Verzamelen in gootje en recht naar de regenput afvoeren ?
Binnenwanden cementeren & daarop pleisteren

Denk ik ?
 
In uw terras een betonnen pompputje zetten met een vast ingebouwd pompje.
En het is mogelijk opgelost.
Oplossing die ik niet zou willen.
Twee worst case scenario's die kunnen voorvallen:
Pomp gaat kapot en je bent u niet bewust dat pomp kapot is.
Staat alles terug onder en vocht.

Tweede worst-case:
Hevig onweer waarbij de elektriciteit uitvalt en dan sta je daar. (ok is worst case, maar kan).
 
Is nochtans vrij standaard bij projecten waar de bouwheer het plan heeft om, we zetten de 0-pas zo laag mogelijk. (Wat zou er toch kunnen gebeuren).

Daar kan ook een 2de noodpomp in geplaatst worden. En je ziet ook meteen als dat deksel overloopt dat er iets mis is.
 
Een pomp zou voor mij ook totaal geen deftige oplossing zijn. Alles onder het maaiveld had deftig ingekuipt moeten zijn zoals een kelder.
 
Gho begint er op te lijken dat aannemer exact heeft uitgevoerd zoals architect gevraagd heeft, en dit meermaals heeft nagevraagd.
Ontwerp heeft geen rekening gehouden met (veel) stijgend vocht / hoger grondwater na een maand regen of hoe het ook heet.

Is dat een nieuwe constructie?

Dat het ontwerp geen rekening houdt met hoger grondwater is een vreemde opmerking. Dan ligt de fout toch bij de architect.
Zeker omdat uw aannemer meermaals gevraagd heeft of dit wel klopt.

Wij hebben een kelder geplaatst dat ook dient als leefruimte. Maakt zelfs niet uit of het voorzien is als leefruimte of niet. Maar normaal plaats je deze en is die waterdicht tot minstens uw waterkering. Niet tot een bepaalde hoogte onder uw maaiveld.

Een put met een pomp ernaast zetten is een oplap middel.
 
annemer zal verwijzen naar meetstaat,lastenboek,plannen waarin niets staat over vereiste waterdichtheid zijwanden.
Architect zal schuld naar aannemer schuiven, en we zijn vertrokken.
De architect had dit moeten voorzien bij het ontwerp, en dit valt dus onder zijn tienjarige aansprakelijkheid.
 
Terug
Bovenaan