De bewust werkloos / tijdelijke onderbreking / werk-sabbatical / ... thread

er is in Belgie leerplicht geen schoolplicht :coolbrows:
Mijn vriendin heeft ook haar lerarenopleiding dus dat zou moeten lukken. Nu dat is inderdaad ook wat zoeken naar wat het beste is voor de kinderen, op welke leeftijd, etc. Je wilt ze niet zo maar uit school halen in het midden van hun traject bvb, en dat ze dan het jaar er op een volledig nieuwe klas hebben.
Leerplicht* bedoelde ik ;-) Maakt het plots heel stuk ingewikkelder in ieder geval, want je wilt idd zeker zien dat uw kind geen achterstand/moeilijkheden oploopt. Ben benieuwd, moesten uw plannen ooit concreet worden hoop ik ze hier ergens te zien verschijnen!
 
Ja, was een zalige directeur. Ik deed daar de klusjes/zwembad en de tuin.
Ik ben er als kind/tiener een keer of 7 op vakantie geweest. Zalige tijden waren dat en een mooie streek! Ik de meeste dagen in de clubs en mijn ouders die geen last hadden van mij (en omgekeerd 😄), en 's avonds met vrienden ronddwalen op het domein. Jammer dat Intersoc het niet meer uitbaat.
 
Leeftijd: 34
Opleiding(sniveau): secundair
Aantal jaar aan het werk:
14
Arbeidsregime: voltijds
Aantal jobs: 5
Langste onderbreking+motivatie: 1 maand werkloos tussen 2 jobs in.



Momenteel zit ik in een luxepositie qua job, ik word goed betaald, heb veel verlof en vrijheid. Maar heb ook lang nagedacht om eens een jaar erop uit te trekken, heel Azië doorreizen, appartement verhuren. Financieel perfect mogelijk zelfs. loopbaanonderbreking nemen blijkt wel niet meer zo makkelijk als vroeger heb ik ondervonden... Regels zijn afgelopen jaren veel veranderd. Als je echt wil kan alles uiteraard, maar de kans is groot dat ik dan m'n huidige positie kwijt ben op het werk.


Enige waar ik spijt van heb is, dat ik na het school direct ben beginnen werken ip een jaar rond te reizen. Mss komt het er nog w3l van, we'll see. Heb ook bewust geen kinderen omwille van de vrijheid, maar het leven is uiteraard meer dan werken alleen.

Veel mensen zeggen ook dat je later nog veel kan doen, bullshit. Als je oud bent mankeer je vaak dingen, gezondheid is geen zekerheid, beter nu leven 😉
 
Terug
Bovenaan