Werken en studeren combineren: jullie ervaring(en)

Heb tijdens mijn studie vrijwel altijd minstens 2 dagen per week gewerkt en sommige semesters 5 dagen. Na 2 masters ben ik echter wel klaar om te gaan werken, maar ik heb het gevoel dat ik nog verre van uitgeleerd ben. Ik ben aan het denken om naast een full-time job nog een opleiding te doen van ~ 90 STP en dat te spreiden over 3 jaar.

Hebben jullie hier ervaring mee? Tips? Vinden jullie het over het algemeen zelf gewoon waard? Misschien verandert mijn perspectief na ik effectief begin te werken, maar het is (voorlopig) wat ik graag doe plus aangezien ik vrijwel enkel R&D wil doen, denk ik dat het ook gewoon een meerwaarde is voor m'n carrière.

Ik hoor het graag.
 
90 STP gespreid over 3 jaar is zeker haalbaar. Ikzelf doe altijd +-40 STP gecombineerd met een fulltime job. Bij mij is het wel op hogeschool niveau maar er zijn hier ook leden die het op de unief doen.

Mogelijks kan je er ook Vlaams opleidingsverlof voor krijgen.
Het enige wat je op voorhand goed moet bekijken is of er verplichte lessen/practica zijn en of die combineerbaar zijn met jouw job. Sommige universiteiten zijn al beter in het faciliteren van werkstudenten dan andere.
 
Doe dit zelf al 3 jaar: voltijds studeren (unif) en voltijds werken. Het loont wel de moeite om eens rond te horen of je nota's van andere mensen kan vastkrijgen (in mijn richting is dat belangrijk) aangezien je waarschijnlijk niet naar de les zou kunnen gaan.
Ik weet niet of de universiteit al vastligt maar misschien dat je bij verschillende eens je situatie kan uitleggen? Hier (KUL) zijn ze niet echt flexibel toe naar werkstudenten, hopelijk is dat elders beter.
 
Doe dit zelf al 3 jaar: voltijds studeren (unif) en voltijds werken. Het loont wel de moeite om eens rond te horen of je nota's van andere mensen kan vastkrijgen (in mijn richting is dat belangrijk) aangezien je waarschijnlijk niet naar de les zou kunnen gaan.
Ik weet niet of de universiteit al vastligt maar misschien dat je bij verschillende eens je situatie kan uitleggen? Hier (KUL) zijn ze niet echt flexibel toe naar werkstudenten, hopelijk is dat elders beter.
Vind ik persoonlijk wel gek dat je dit aankan! zou ik zo onbeleefd mogen zijn om te vragen welke richting je volgt? en hoe ervaar je dit in termen van work/life balans? want ik kan me voorstellen dat nu extra veel energie naar werk en studeren gaat? Is je studie toevallig Gelinkt aan je job momenteel of kunnen ze niet verder van elkaar liggen? ;)
 
Doe dit zelf al 3 jaar: voltijds studeren (unif) en voltijds werken. Het loont wel de moeite om eens rond te horen of je nota's van andere mensen kan vastkrijgen (in mijn richting is dat belangrijk) aangezien je waarschijnlijk niet naar de les zou kunnen gaan.
Ik weet niet of de universiteit al vastligt maar misschien dat je bij verschillende eens je situatie kan uitleggen? Hier (KUL) zijn ze niet echt flexibel toe naar werkstudenten, hopelijk is dat elders beter.
Het zou inderdaad voor de KUL zijn. De richting waar ik interesse in heb heeft sowieso een volledig "blended" variant dus op zich komt dat wel goed. Wat ik voornamelijk "wil" is examenspreiding, idealiter kunnen examens verplaatst worden naar een dag in het weekend of iets dergelijk. Heb je daar ervaring mee?

Naar de les gaan was sowieso al niet mijn ding dus ik kom hopelijk wel rond met de opnames (indien dat nog gedaan zou worden).
Vind ik persoonlijk wel gek dat je dit aankan! zou ik zo onbeleefd mogen zijn om te vragen welke richting je volgt? en hoe ervaar je dit in termen van work/life balans? want ik kan me voorstellen dat nu extra veel energie naar werk en studeren gaat? Is je studie toevallig Gelinkt aan je job momenteel of kunnen ze niet verder van elkaar liggen? ;)

Eerst HIRB en erna AI aan de KUL. In termen van worklife balans: dit jaar heb ik voornamelijk vakken genomen met permanente evaluatie. Dat stak énorm tegen eigenlijk qua WLB. Vorige jaren had ik dat minder. Gemiddeld gezien heb ik van scratch tot 14/20+ (nooit lager had) één tot anderhalve week fulltime studeren nodig dus met 1-2 vakken te verplaatsen naar 2de zit kwam ik altijd rond. In December/Januari en Mei/Juni werkte ik dus doorgaans niet, maar volgend jaar zou ik me dat dus niet kunnen permitteren.

Ik bekijk ieder semester wat ik ga doen. Sommige jobs waren compleet unrelated, maar dit jaar waren ze wel wat gelinkt. Buiten stages zou ik dit ook gewoon niet aanraden, ik financieer (een stuk) van mijn studies zelf, dus geen andere keus.
 
Ik ben niet voltijds aan het bijstuderen, maar mij wel aan het omscholen tot asbest deskundige inventarisatie. Zéér interessant maar het examen gaat wel pittig worden om gestudeerd te krijgen gezien het acuut gebrek aan tijd.

ik ben eens benieuwd of er voldoende werk gaat zijn met het verplichte asbest attest dat vanaf het najaar verplicht is bij verkoop van een huis
 
Ik combineer avondonderwijs (hogeschool) met een gezin, het is op zich goed te doen in mijn geval. Enkel de project vakken nemen veel tijd in beslag. Ik had wel gehoopt me heel die corona pandemie dat ze wat meer zouden inzetten op afstandsonderwijs maar helaas :)
 
Terug
Bovenaan