Veldritseizoen 2023 - 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard is met vloeistoffen gooien uiterst laakbaar, maar dat neemt niet weg dat, daarnaast, spuwen op mensen ook bepaald marginaal gedrag is.
(& dat heeft hoegenaamd niets te maken met "slachtoffer straffen")

Opmerkelijk ook dat er van 'pissgate' initieel helemaal geen sprake was, cfr interview met VdP waarin hij het enkel over "dingen roepen" heeft.
Dus als een supporter straks over de balustrade springt en letterlijk op VDP zijn gezicht begint te kloppen dan mag VDP niet terugslaan?
Nu ga je waarschijnlijk zeggen: Dat is niet hetzelfde. Deels wel hé, dat is dan gewoon **de volgende grens**

Waar is de grens? U uitmaken voor hoer van de straat? Zeik over uwe kop gooien? U bij elkaar slaan? Of ..

Dus mocht VDP gestraft worden? Ja zeker. Dat was zelfs terecht. Want ook aan VDP moet je zeggen: DIT is de grens.
Maar ook die supporters mogen ze straffen en op de vingers tikken en daar tegen zeggen: De grens is bereikt. Tot hier en niet erover.

Ik ben trouwens ook geen VDP fan.

Update:
ook twee persfotografen werden achteloos in het water geduwd door een stel onverlaten
Dus dat komt effectief al dicht in de buurt van wat ik hierboven zeg (dat men in de toekomst mogelijks veldrijders fysiek zou proberen te duwen of te slaan)
De organisatie zou volgend jaar extra maatregelen nemen en dat is terecht.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet goed waarom mensen zo marginaal doen. Zelf na 10 pinten zou ik dat niet in mijn hoofd halen om daar wat te roepen of met dingen te gooien. Zoals vader VDP zegt: het zegt veel over het soort volk dat naar die crossen komt. Veel heeft ook wel te maken met normvervaging, de Vlaming is kampioen in regels overtreden en hufterig gedrag vertonen. Je ziet dat gewoon in het dagelijks leven, bumperkleven, afval weggooien, toch onder invloed rijden, toch de gsm achter het stuur gebruiken, peuken gewoon op straat gooien, met sigaret in de mond aan de schoolpoort staan, hond laten loslopen en drollen op een speelplein, met de speedpedelec rijden waar het niet mag, tegen de richting rijden op het mtb parcours...

De reactie van mvdp is eigenlijk wel terecht, beter was natuurlijk afstappen en die gasten publiek belachelijk maken en hen de Levieten lezen.Als ik aan het sporten ben en mijn hartslag hoog is ben ik ook veel sneller geprikkeld en licht ontvlambaar. Ik neem hiervoor zelfs medicatie. Dit helpt zeer goed, waardoor ik het nu allemaal laat passeren en niet snel meer ga reageren, daar waar ik enkele weken terug nog compleet door het lint ging als er zich iets voordeed op de fiets.

Ik heb het eigenlijk nooit begrepen waarom mensen die pro renner A zijn dan automatisch tegen renner B moeten zijn. Waarom niet gewoon genieten van de cross? Mij maakt het echt niet uit wie er wint, ik geniet nu van de ijzersterke mvdp, maar als WVA, TP, EI , TN of GV sterker is mag hij ook winnen. Laat de cross een volksfeest zijn zonder rivaliteit tussen supporters onderling en tussen supporters en andere renners.

Hij deed toch niets verkeerd? Zat aan de binnenkant en Van Aert probeerde een keer of 2 hem aan de kant te duwen met de schouder. Geen idee wat er zou moeten terugbetaald worden
Dat zal wel blijken de komende crossen... VA zal ietsje harder duwen de volgende keer dat is alles ;-)

Ik snap het wel. Moest Remco dit gedaan hebben ipv Vdp dan werd hij weeral eens compleet aan de schandpaal genageld. Daar ben ik vrij zeker van.
Slaagt echt werkelijk nergens op. Totaal bij de haren getrokken.

Maar om concreet te antwoorden, nee dat zou men niet.
Men zou Remco ook steunen als hij al 7 crossen uitegejouwd is, bekogeld met bier en op de koop toe nog eens een lading pis over zich heen gekregen heeft.

Als er effectief met urine gegooid is dan juich ik de actie van VDP enkel toe en zou ik eender welke veldrijder toejuichen die probeert duidelijk te maken dat dat niet kan, op eender welke manier eigenlijk zelfs behalve blijvend fysiek letsel bij de pisgooiers... .

Slaagt echt werkelijk nergens op. Totaal bij de haren getrokken.

Maar om concreet te antwoorden, nee dat zou men niet.
Men zou Remco ook steunen als hij al 7 crossen uitegejouwd is, bekogeld met bier en op de koop toe nog eens een lading pis over zich heen gekregen heeft.
Helemaal niet bij de haren getrokken. Er zijn bepaalde mensen en wel degelijk Vlamingen die niets liever doen dan Remco uitmaken en aan de schandpaal nagelen voor het minste dan nog. Voorbeelden genoeg van.. van die haters..

Dus als een supporter straks over de balustrade springt en letterlijk op VDP zijn gezicht begint te kloppen dan mag VDP niet terugslaan?
Nu ga je waarschijnlijk zeggen: Dat is niet hetzelfde. Deels wel hé, dat is dan gewoon **de volgende grens**
Tuurlijk wel. Anderzijds heeft hij een fiets en zou hij zich volgens de wet weg moeten maken, als de kans zich voor doet :crazy:.
Dat bier / urinegooien was geen gevaar voor hem. Wel wansmakelijk, maar bon.
Wettige verdediging moet in verhouding staan, dus dat spuwen was eigenlijk nog best goed bedacht (lichaamsvloeistof vs lichaamsvloeistof), als je de andere regeltjes van die definitie links laat liggen.
Ook vandaag was Matthieu weer een klasse beter
Seizoen 18-19 zelfs een dikke twintig crossen na elkaar (PCS). Waarom ze dat niet aanhalen is me een raadsel.

Seizoen 18-19 zelfs een dikke twintig crossen na elkaar (PCS). Waarom ze dat niet aanhalen is me een raadsel.

Het weetje is dat hij nu voor de vierde keer een streak heeft die zelfs Nys en WVA nooit hebben behaald. Welke relevantie heeft die max streak dan? Anders kan je ipv een tweet een heel essay schrijven!

Het weetje is dat hij nu voor de vierde keer een streak heeft die zelfs Nys en WVA nooit hebben behaald. Welke relevantie heeft die max streak dan? Anders kan je ipv een tweet een heel essay schrijven!
De max. streak is me indrukwekkender dan viermaal acht crossen.
Gisteren haalden ze bij de uitzending ook alleen de acht op een rij aan en niet deze hogere reeks van iets meer dan twintig.
Toen (tijdens de uitzending) was het nog niet bekend of Mathieu het viermaal deed.
Tweede paragraaf van de tweet gaat over de 'streak', niet over de viermaal, toch?
Dan konden ze imo beter naar seizoen '18-19 kijken en schrijven dat hij nog bijlange niet aan dat aantal zit, ondanks zijn huidige suprematie of een tweet over de mogelijkheid van een ongeslagen seizoen.

De max. streak is me indrukwekkender dan viermaal acht crossen.
Gisteren haalden ze bij de uitzending ook alleen de acht op een rij aan en niet deze hogere reeks van iets meer dan twintig.
Toen (tijdens de uitzending) was het nog niet bekend of Mathieu het viermaal deed.
Tweede paragraaf van de tweet gaat over de 'streak', niet over de viermaal, toch?
Dan konden ze imo beter naar seizoen '18-19 kijken en schrijven dat hij nog bijlange niet aan dat aantal zit, ondanks zijn huidige suprematie of een tweet over de mogelijkheid van een ongeslagen seizoen.
Over een exegese van een tweet gesproken zeg.

Het is gewoon een weetje, over een streak, die gewoon nog eens aangeeft dat hij zowat de constantste en dominantste cx-renner is sinds heugenis.
Een streak van 8 behaal je ook in een streak van 20 of een streak van 30.

Als ze gewoon zeggen: MVDP zijn max streak was 20, geeft dat blijk van één uitzonderlijk seizoen. Stellen dat hij al 4 keer een streak heeft gehaald die de andere "groten" nog nooit gehaald hebben, geeft blijk van zijn dominantie over verschillende seizoenen heen.

Allez, het is gewoon een weetje zoals er zoveel verteld worden. Hij kan ook over andere dingen praten, er is altijd contingentie.

Over een exegese van een tweet gesproken zeg.

Het is gewoon een weetje, over een streak, die gewoon nog eens aangeeft dat hij zowat de constantste en dominantste cx-renner is sinds heugenis.
Een streak van 8 behaal je ook in een streak van 20 of een streak van 30.

Als ze gewoon zeggen: MVDP zijn max streak was 20, geeft dat blijk van één uitzonderlijk seizoen. Stellen dat hij al 4 keer een streak heeft gehaald die de andere "groten" nog nooit gehaald hebben, geeft blijk van zijn dominantie over verschillende seizoenen heen.

Allez, het is gewoon een weetje zoals er zoveel verteld worden. Hij kan ook over andere dingen praten, er is altijd contingentie.
Heb ze net geteld. Het waren 35 crossen op een rij, die hij won.
Je bent toch van betere huize om er 35 te winnen (gespreid over twee seizoenen) dan in enkele jaren 8 op een rij?
Dat is me meer dominanter dan 4x8, want hierbij kan evengoed een zieke tegenstander hebben bijgezeten of eentje, die maar 5 crossen samen heeft gereden van de 8.

Mochten ze een extra tweet hebben bijgezet van die 35, dan toont het nog meer dominantie aan, dan die 4x8 alleen.

Dit is er toch over ... de geloofwaardigheid is toch helemaal weg. Je kan beter zijn ok maar dit is toch iedereen belachelijk maken. Als hij dit nu ook op de weg doet ... :sleep2:

MVDP is gewoon de beste crosser aller tijden. Beeld u maar eens in wat die zou uitsteken mocht die van het crossen echt een seizoensdoel maken, ipv een subdoel. Die heeft gewoon alles.

Waarschijnlijk is Wout nu ook wel iets minder door de komst van de 2de kleine?

Hij is nu veel thuis dus ik vermoed dat hij nu wel ietsje meer meehelpt met zijn vrouw omdat hij na het cross seizoen dan veel weg van huis is.

Het is nu geen werelddrama als hij 2de is achter mvdp of 5de. Hij krijgt zijn startgeld en heeft een leuke trainingsimpuls.

Niet dat hij met een goeie slaap mvdp zou kloppen
Maar bij Ronhaar zou toch altijd moeten kunnen blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan