Het grote verschil met de voetballer is dat het uit een mensenmassa komt die op een grotere afstand staat. Plus loopt daar iemand op het plein dien de wedstrijd kan stilleggen als het te erg is. In de cross is dat je heel dicht bij de renners kan komen en staat er op 95% van de omloop geen official die kan ingrijpen als het te erg is. De renners rijden dan ook nog eens op enkele (centi)meters van het publiek, wat het allemaal nog meer persoonlijk maakt.
Dat klopt allemaal, maar dat is dan ook niet waar ik op reageerde. en zeg ook niet dat het schandalig is dat Van der Poel eens reageert of dat hij moet gestraft worden. Het is menselijk natuurlijk, maar ook gewoon dom en ik vind niet dat het goedgepraat moet worden (wat hier en daar toch echt wel gedaan wordt). Laten we de reactie nu niet gaan normaliseren. Froome (heel Sky indertijd) is ook niet op zowat elke toeschouwer gaan beginnen spuwen hé, en die kregen nog wel wat meer over hen heen. Nog eens, als het echt om fysieke dingen gaat, bier gooien of nog erger urine gooien (wat misschien zo was) dan moet je het ook niet gewoon "nemen" of laten, maar als het gewoon bij woorden gebleven is? Goh imo toch part of the job, jammer genoeg natuurlijk. En het erge is dat je die debielen nog eens beloont voor hun gedrag, want zo een reactie uitlokken is eigenlijk wat ze willen.

.
Het enigste wat daar gebeurd is dat VdP die kinderen vrij lang verzoekt heeft om er mee op te houden en dan ze wellicht uiteindelijk bij de arm gegrepen heeft. Man man kindjesmepper zegt em.. voor zo een uitspraak/beschuldiging zou ik u marginaal noemen.