Veldritseizoen 2023 - 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het grote verschil met de voetballer is dat het uit een mensenmassa komt die op een grotere afstand staat. Plus loopt daar iemand op het plein dien de wedstrijd kan stilleggen als het te erg is. In de cross is dat je heel dicht bij de renners kan komen en staat er op 95% van de omloop geen official die kan ingrijpen als het te erg is. De renners rijden dan ook nog eens op enkele (centi)meters van het publiek, wat het allemaal nog meer persoonlijk maakt.

Dat klopt allemaal, maar dat is dan ook niet waar ik op reageerde. en zeg ook niet dat het schandalig is dat Van der Poel eens reageert of dat hij moet gestraft worden. Het is menselijk natuurlijk, maar ook gewoon dom en ik vind niet dat het goedgepraat moet worden (wat hier en daar toch echt wel gedaan wordt). Laten we de reactie nu niet gaan normaliseren. Froome (heel Sky indertijd) is ook niet op zowat elke toeschouwer gaan beginnen spuwen hé, en die kregen nog wel wat meer over hen heen. Nog eens, als het echt om fysieke dingen gaat, bier gooien of nog erger urine gooien (wat misschien zo was) dan moet je het ook niet gewoon "nemen" of laten, maar als het gewoon bij woorden gebleven is? Goh imo toch part of the job, jammer genoeg natuurlijk. En het erge is dat je die debielen nog eens beloont voor hun gedrag, want zo een reactie uitlokken is eigenlijk wat ze willen.

Sinds wanneer krijg je een stadionverbod als je wat lelijke dingen roept?

Het is omgekeerd, Van der Poel zou een zware schorsing te wachten staan in het voetbal als hij zo reageert.

Dat is natuurlijk als het inderdaad zoals Van der Poel zegt enkel over "dingen roepen" gaat en niet over dingen smijten bijvoorbeeld. Mensen die bijvoorbeeld met urine beginnen smijten wat in het verleden al gebeurd is verdienen wel meer dan een beetje speeksel in hun gezicht.
Het zal wss wel wat meer geweest zijn

Dat klopt allemaal, maar dat is dan ook niet waar ik op reageerde. en zeg ook niet dat het schandalig is dat Van der Poel eens reageert of dat hij moet gestraft worden. Het is menselijk natuurlijk, maar ook gewoon dom en ik vind niet dat het goedgepraat moet worden (wat hier en daar toch echt wel gedaan wordt). Laten we de reactie nu niet gaan normaliseren. Froome (heel Sky indertijd) is ook niet op zowat elke toeschouwer gaan beginnen spuwen hé, en die kregen nog wel wat meer over hen heen. Nog eens, als het echt om fysieke dingen gaat, bier gooien of nog erger urine gooien (wat misschien zo was) dan moet je het ook niet gewoon "nemen" of laten, maar als het gewoon bij woorden gebleven is? Goh imo toch part of the job, jammer genoeg natuurlijk. En het erge is dat je die debielen nog eens beloont voor hun gedrag, want zo een reactie uitlokken is eigenlijk wat ze willen.

Het was wel duidelijk dat er geroepen en met zaken gegooid is.
Je weet zelf ook dat er niet enkel bier gegooid wordt. Even naar het toilet of in de beker? Even in de beker en daarna ledigen op de renners!
En wat is nog stoerder? Aja roepen dat je net met plas gegooid hebt en de renner nu naar pipi ruikt.

Er moet gewoon opgetreden worden door de organisatie. Zet op locaties wat undercovers en laat wat security rondlopen en wijs dat gespuis de deur.
Maar als je naar de cross gaat kijken dan zie je maar hoe niet professioneel het allemaal is. Wat stewards met een fluitje die 0,0 gezag hebben en het enige wat goed draait is het worstenkraam en de bierstube.

Het was wel duidelijk dat er geroepen en met zaken gegooid is.
Je weet zelf ook dat er niet enkel bier gegooid wordt. Even naar het toilet of in de beker? Even in de beker en daarna ledigen op de renners!
En wat is nog stoerder? Aja roepen dat je net met plas gegooid hebt en de renner nu naar pipi ruikt.

Er moet gewoon opgetreden worden door de organisatie. Zet op locaties wat undercovers en laat wat security rondlopen en wijs dat gespuis de deur.
Maar als je naar de cross gaat kijken dan zie je maar hoe niet professioneel het allemaal is. Wat stewards met een fluitje die 0,0 gezag hebben en het enige wat goed draait is het worstenkraam en de bierstube.
In Diegem liepen ook wel wat politiemensen rond

Eerst iemand de afspanning in duwen, nu toeschouwers onder spugen. Levenslang schorsen aub. :wink:

Nee, zonder gekheid, niet slim natuurlijk, maar valt ergens te begrijpen. Als je continue dergelijke zaken moet incasseren dan stopt het op een bepaald moment wel, ook bij Mathieu van der Poel.

Hopelijk volgend jaar geen Van Aert,VDP en Pidcock in het veld. Eigenlijk toch een marginale volksport waarbij zuipen precies centraal staat.

VDP heeft een (kleine) boete gekregen en daarmee is de kous af.

Hij moet niet spuwen naar toeschouwers maar als ze al die shit roepen en ook nog eens shit op hem gooien dan begrijp ik VDP wel dat hij effe over de rooie gaat (wat het niet goedgekeurd natuurlijk, die boete is dan wel een correcte straf naar mijn mening).

Mvdp had toch tijd en fysiek over om af te stappen die kerels eens gewoon superfel aan te spreken (zoals S. Nys ooit had gedaan )
Om dan nog de cross te winnen 😁
dat ging pas machtig zijn

Kom op zeg, enkel als er wat om te doen is gaan ze die jongens wat opzoeken (bv. wanneer spelers er op reageren), anders blijven die gewoon zitten hoor. Elke keer ik in een voetbalstadion zit hoor ik ontzettend vuile dingen, ook racistische praat, en die mensen zitten er de volgende keer gewoon opnieuw hoor. Het racisme specifiek is gelukkig al wat minder dan vroeger (heeft meer met sociale veroordeling te maken dan met stadionverboden), maar voetballers krijgen de vuilste dingen over zich heen, en worden ook bestraft als ze reageren. Is gewoon "part of the job", hoe lelijk het ook is. Dat zijn volkssporten, die trekken nu eenmaal een bende debielen aan, zeker gecombineerd met drank.
Supporters moeten niet beschermen worden. Vaststellen, geen compassie mee en zwaar straffen. Gene enkele sport is gediend met een bende margies die vanalles uitsteken en het voor iedereen naar de kloten helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk zou heel het deelnemersveld gezamenlijk van de fiets moeten stappen als er weer zo’n varkens bijzitten die geen bier kunnen verdragen

Goh, ik versta Mvdp zijn reactie wel.Niet de slimste move en mag gerust bestraft worden,maar Is uiteindelijk ook maar een mens.
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij waarom je boe roept naar zo een kampioen enkel omdat het een Nederlander is :crazy: .
Op het wk in Leven stonden er op het Ladeuzeplein ook wat marginalen boe te roepen naar Van Barel.
Dan hebben we ze er toch op aangesproken.

Eigenlijk zou heel het deelnemersveld gezamenlijk van de fiets moeten stappen als er weer zo’n varkens bijzitten die geen bier kunnen verdragen
Om eerlijk te zijn denk ik dat je daar weinig mee gaat bereiken. Die zatlappen geven daar wellicht toch geen fuck om en de mensen die wel daar zijn om op een normale manier naar de koers willen kijken worden vervolgens gekloot.

De reactie van Mvdp begrijp ik de volle 100%. Beledig mij op straat zoveel je wil, ik zal daar 9 op de 10 gevallen niet op reageren. Giet een beker warme dampende verse zeik op mijn kop = whole other ball game, dan neemt mijn instinct het over en zal ik er alles aan doen om die bewuste smeerlap in het ziekenhuis te doen belanden. Alé ja gasten, we spreken hier over een beker ZEIK eh. Wa ist volgende, schijten in de handen en ermee op de renners beginnen gooien? Maar ja weeral typisch dat er hier enkelen zijn die vinden dat het slachtoffer ook moet gestraft worden, typisch Vlaams zeker.

Uiteraard is met vloeistoffen gooien uiterst laakbaar, maar dat neemt niet weg dat, daarnaast, spuwen op mensen ook bepaald marginaal gedrag is.
(& dat heeft hoegenaamd niets te maken met "slachtoffer straffen")

Opmerkelijk ook dat er van 'pissgate' initieel helemaal geen sprake was, cfr interview met VdP waarin hij het enkel over "dingen roepen" heeft.

Uiteraard is met vloeistoffen gooien uiterst laakbaar, maar dat neemt niet weg dat, daarnaast, spuwen op mensen ook bepaald marginaal gedrag is.
(& dat heeft hoegenaamd niets te maken met "slachtoffer straffen")

Opmerkelijk ook dat er van 'pissgate' initieel helemaal geen sprake was, cfr interview met VdP waarin hij het enkel over "dingen roepen" heeft.
Voor een beetje boe geroep reageerde zo fel niet + die gasten krijgen mediatraining om achteraf voor de camera als ze "afgekoeld" zijn daar verder niet dieper op in te gaan. Maar tis toch duidelijk dat daar meer gebeurd is, daar moete toch geen tekening bij maken.

Ik heb precies ook den indruk dat elke vorm van empathie u ontbreekt. Je spreekt in je vorige post over VdP "de kindjesmepper" :rofl: Het enigste wat daar gebeurd is dat VdP die kinderen vrij lang verzoekt heeft om er mee op te houden en dan ze wellicht uiteindelijk bij de arm gegrepen heeft. Man man kindjesmepper zegt em.. voor zo een uitspraak/beschuldiging zou ik u marginaal noemen.

Misschien is Van der Poel wel zo ne chique meneer om het voorval niet groter te maken door te spreken van urine op nationale tv? Want ik zou hem wel begrijpen: als je over urine spreekt, speld je de daders nog een extra medaille op de borst en krijgen ze nog meer aandacht dan nodig.

Kijk, ik begrijp dat sport leeft van de rivaliteit en dat als je voor Wout supportert, dat ook moeilijker is om voor Mathieu te doen. Maar dit gaat er gewoon zwaar over, Mathieu wordt elke week uitgefloten en overstelpt met boegeroep. Waarom ook? Omdat hij wat flamboyanter leeft met mijn zuurverdiende centen? Die mens is winnaar van Parijs-Roubaix en wereldkampioen in het veld en op de weg. Pure jaloezie en afgunst van marginale anti-supporters. Get a life, zuip je thuis lam en verpest deze mooie sport aub niet verder.

Ben zelf Wout-fan by the way.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan