UEFA Europa League 2022-2023

Zat eraan te komen natuurlijk, ze hebben teveel pech, hadden altijd de 2-3 moeten maken en dan was het nog heel erg spannend.

Heel spijtige avond voor België toch dit.
 
De derde van de Jupiler League komt hier uit in de Europa League, startend in de laatste voorronde ("play off"). Bij verlies verhuist die ploeg naar de conference league (normaal pot 3), bij winst is opnieuw pot 3, maar dan in de Europa League hun deel.

1683648268481.png


De play-off zal gespeeld worden tegen ploegen van het volgende niveau: Maccabi Haifa (ISR), AEK Athens (GRE), Zalgiris Vilnius (LTU), HJK Helsinki (FIN), Flora Tallinn (EST), Shamrock Rovers (IRL), The New Saints (WAL), Olympiakos Piraeus (GRE), Slavia Praha (CZE) of Lillestrøm (Brann, NOR)

 
Dat is wel een heel diverse waaier aan tegenstanders. Je kan daar TNS loten uit Wales en 2x 5-0 winnen, of Slavia Praag/Olympiakos treffen en moeten vechten voor je leven om je te kwalificeren.
 
2 - 1 Sevilla Hopelijk wippen ze die Italianen eruit. Van al die Italiaanse ploegen die ik aan het werk zag is er geen enkele reclame voor het voetbal Pff
 
Van al die Italiaanse ploegen die ik aan het werk zag is er geen enkele reclame voor het voetbal Pff
Wel een zot coëfficiënten seizoen totdus ver.
Inter, Roma & Fiorentina als bekerwinnaars, ik acht de kans zeer klein maar het is mogelijk.
 
Terug
Bovenaan