UEFA Europa League 2022-2023

Toch wel straf van Sevilla. Een ploeg die zich een paar maanden geleden nog in de degradatiezone bevond, bijzonder slecht speelde... en die zich dan toch nog makkelijk weet te redden en daarbovenop weeral die Europa League wint, en zich zo nog weet te plaatsen voor de Champions League ook.

Mourinho die de scheids na de match gaat beledigen is ook geen verrassing. Nogal hypocriet als je ziet hoeveel trofeeën hij al gewonnen heeft dankzij arbiters. Ik ben nog steeds bitter over de Champions League finale die Depor in 2004 is misgelopen, nadat uitgerekend Collina (o.a.) in de halve finale tegen het Porto van Mourinho meermaals compleet de mist in ging.

Anyway, die handsbal van Sevilla kan je misschien fluiten, maar het lijkt me sowieso een enorm twijfelgeval. De armen zijn in een natuurlijke positie, redelijk dicht bij het lichaam... Moeilijk geval. Ik zou hem waarschijnlijk ook niet gefloten hebben. Voor de rest floot hij ook een correcte match.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze match gezien als een compleet neutrale supporter, zoals ik vele matchen bekijk. De arbitrage is toch van een bedenkelijk niveau. Zelfs met VAR krijgen ze het niet goed.

Tijd om scheidsrechters zwaar te belonen voor goede matchen en als ze een draak (niet deze van gisteren, dat was eerder ‘discutabel’ op sommige momenten) van een match fluiten gewoon tijdje non-actief zetten. Dit kan toch gewoon niet, op dit niveau. Je kan ook nergens uw frustraties kwijt, bonden beschermen hen heel sterk…
 
Ik heb deze match gezien als een compleet neutrale supporter, zoals ik vele matchen bekijk. De arbitrage is toch van een bedenkelijk niveau. Zelfs met VAR krijgen ze het niet goed.

Tijd om scheidsrechters zwaar te belonen voor goede matchen en als ze een draak (niet deze van gisteren, dat was eerder ‘discutabel’ op sommige momenten) van een match fluiten gewoon tijdje non-actief zetten. Dit kan toch gewoon niet, op dit niveau. Je kan ook nergens uw frustraties kwijt, bonden beschermen hen heel sterk…
Gaan we dat ook doortrekken naar de spelers dan? Het is natuurlijk dat we al scheidsrechters in overvloed hebben om ze allemaal, na een slechte match, even op non-actief te zetten.
 
Gaan we dat ook doortrekken naar de spelers dan? Het is natuurlijk dat we al scheidsrechters in overvloed hebben om ze allemaal, na een slechte match, even op non-actief te zetten.
Spelers die blunderen worden automatisch ‘gestraft’ voor hun acties…
 
Trainers zetten ze op de bank of uit de kern
Supporters zijn ontevreden
Als het blijft duren belanden ze op een zijspoor en kunnen ze nieuwe oorden opzoeken
Zoals Wilcao al zei is dat niet na 1 slechte match.
Zitten ze op de bank door een slechte prestatie, dan mogen ze 9/10 nog invallen tijdens de match.
Zitten ze uit de kern en met hun gat in de loges of eretribune tijdens de wedstrijd, worden ze toch lekker doorbetaald.

Als supporters ontevreden zijn, ja wat dan infeite ?

Belanden ze op een zijspoor en moeten ze een nieuwe ploeg zoeken, dan verdienen ze daar ook weer goed hun boterham.

En het is inderdaad niet dat we een overschot hebben aan scheidsrechters die we zomaar kunnen vervangen als ze eens slecht gepresteerd hebben.
Situatie van spelers en scheidsrechters valt toch totaal niet te vergelijken ?

Soit, een mooi idee in de utopische wereld van Timothy maar in realiteit totaal niet haalbaar.
 
Godsgruwelijk saaie match. De tweede verlenging was een farse. 10 minuten overspelen bovenop de 15 minuten en volgens mij is de bal slechts 2 minuten in het spel geweest van die gehele 25 minuten.

Geen reclame voor het voetbal. Spijt dat ik niet ben gaan slapen na 90 minuten...

Ik begrijp stilaan waarom ik laatst de NBA/Euroleague matchen enkele keren verkoos boven Europese voetbalmatchen... Buiten Real-City, saaiheid troef.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Taylor heeft een ongelofelijk moeilijke match gefloten. Twee ploegen met het mes tussen de tanden, uiteraard niet tegengehouden door hun respectievelijke coaches en supporters. Bij de minste beslissing, onmiddellijk protest, veel misbaar etc. Dààr heb ik mij gisteren voornamelijk aangeërgerd.
 
Dat instant verontwaardigd handje stijf omhoog steken bij elke bal die over de lijn gaat en elk duel dat wordt aangegaan. Dat is nu is echt de reden waarom het topvoetbal van vandaag me echt niet boeit.

Onder wat voor een stress moet een ref wel niet presteren bij een match zoals gisteren met opgenaaide spelers en vooral opgenaaide hoofdcoaches.

Alleen de aanvoerder mag babbelen met de ref en al de rest instant geel, het zal snel gedaan zijn.
 
Tsja. Nochtans simpel op te lossen hè. Klagen bij de scheids (kapitein uitgezonderd) = geel. Doen ze het nog een keer? Tweede geel zonder pardon. Het zal rap gedaan zijn hoor, soit dat heb ik ondertussen al wel 500x gezegd. Zolang ze zoiets dergelijks niet gaan toepassen ga je dit altijd blijven zien.

Los daarvan heeft Taylor ook gewoon een matige wedstrijd gefloten. Niet tegen Roma, niet tegen Sevilla, maar gewoon in het algemeen een matige wedstrijd.
 
Laatst bewerkt:
Vrees dat dit ondertussen zo diepgeworteld en historisch gegroeid is dat je dit niet meer kan veranderen.
Je zou kunnen zeggen nieuwe wet is nieuwe wet en op zich 100% gelijk in.

Maar hoelang tegen dat de uefa/fifa gaat plooien voor de topclubs en topspelers/vedettes (die ook meestel de topjankers zijn) ?
Want die zullen uiteraard aanhalen dat de wedstrijden zogezegd minder interressant zijn op commercieel vlak omdat hun spelers teveel geschorst zijn et voila de centen zullen weer spreken.

Persoonlijk akkoord dat men sneller geel en 2de geel geven voor al dat geneut.
Het is soms tenenkrommend, ze stampen zelf de bal buiten en dan nog gaan discussiëren dat het inworp voor hen zou moeten zijn....

Daartegenover mag er ook wel eens wat strenger opgetreden worden tegen schlemielen van scheidsrechters ook.
Niet dat de brandstapel aangestoken moet worden voor de minste fout die ze maken of mindere match die ze fluiten maar als je soms ziet wat er rondloopt amai...
Natuurlijk ook weer deels vicieuze cirkel vanwege de druk, het geneut,....
Al snap ik niet dat bv refs die al gestraft zijn voor omkoping opeens jaren later belangrijke wedstrijden op Europees niveau mogen fluiten. (heb het niet op de ref van gisteren, match zelf niet bekeken)
 
Onderschat ook de invloed van publiek niet op het geheel, zeker naar de referee toe. Ik moet zeggen dat ik als neutrale voetbalfan liever de wedstrijden tijdens Corona zonder publiek zag. Op de eerste plek omdat je kon horen wat er op het veld gebeurde, de instructies van de trainer etc. Ik ben akkoord dat de sfeer dan niet is wat het moet zijn en je in feite een veredelde training zag. Maar ik had ook de indruk dat de spelers onderling meer respect hadden voor elkaar, de spelers sneller akkoord waren met beslissingen van de ref en er minder gezaagd werd bij de ref, er minder schwalbes en dergelijke andere zaken als tijdtrekken waren. Een speler die getackeld werd stond veel sneller weer recht ipv te liggen draaien en keren. De trainers en banken onderling meer respect hadden naar elkaar. Het spelletje zelf was mooier en er ging minder tijd verloren.
 
Terug
Bovenaan