Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Knappe club, hopelijk kan hij het daar waarmaken.

Yes. Het is precies zo'n speler die wat langer nodig heeft om te ontwikkelen, maar hij blijft wel groeien.
Pakweg iemand als Trossard heeft ook veel stappen gezet om uiteindelijk wat later (hij is nu 28) bij een topclub terecht te komen.

Eigenlijk was dat lang de normale gang van zaken, denk ik?
In tegenstelling tot de recentere trend waarbij heel jonge spelers vroeg weggeplukt worden door topclubs.

Geen idee of het wat is voor ons. Volg niets van de Nederlandse competitie, maar vertrouw wel op u als het om Ajax gaat.
Kudus is enorm technisch en balvast. Hij mist alleen rendement. Op zich geen slechte cijfers, maar kan wel meer rendement halen. Heeft ook nog wel marge om te groeien, maar als het eruit gaat komen, hebben jullie een dikke speler erbij. Overmars noemde dit zijn beste transfer ooit. Dus ben benieuwd.

Yes. Het is precies zo'n speler die wat langer nodig heeft om te ontwikkelen, maar hij blijft wel groeien.
Pakweg iemand als Trossard heeft ook veel stappen gezet om uiteindelijk wat later (hij is nu 28) bij een topclub terecht te komen.

Eigenlijk was dat lang de normale gang van zaken, denk ik?
In tegenstelling tot de recentere trend waarbij heel jonge spelers vroeg weggeplukt worden door topclubs.
Da's toch een trend die al lang bezig is. Van de gouden generatie kan ik me eigenlijk alleen Mertens voor de geest halen die ook zo'n carrière heeft gehad.

Da's toch een trend die al lang bezig is. Van de gouden generatie kan ik me eigenlijk alleen Mertens voor de geest halen die ook zo'n carrière heeft gehad.

Ja ik spreek van langer geleden toen de dieren nog konden spreken. :unsure:
Pak 20-30 jaar geleden ofzo...

Ik denk dan bv. aan Real Madrid vroeger met Beckham, dikke Ronaldo, Zidane: die mannen waren allemaal eind de 20 toen ze die toptransfer maakten. Recenter heb je Benzema, en nog recenter Vini Jr, Rodrygo, Bellingham, die op heel jonge leeftijd al gekocht werden.

Gewoon een andere mentaliteit omdat zelfs jonge talenten tegenwoordig een zot hoge transfersom hebben.

Zo een Benzema die op zijn 22e naar Madrid is gegaan, daar moesten ze ook een aantal jaren geduld mee hebben trouwens vooraleer die echt begon te presteren. En naar mijn mening is dat pas echt een topspits geworden toen hij 30 was ofzo.

Uiteindelijk is het sportief voor de speler altijd interessanter om kleinere tussenstappen te zetten (a la Trossard, of nu hopelijk Lukebakio). Maar grote clubs gooien met bakken geld en lange contracten, dus de verleiding om die stappen over te slaan is dan groot natuurlijk.
Pak nu zo ne Mudryk, wat zit die daar in godsnaam te doen op de bank bij Chelsea. 70 miljoen euro, 8.5 jaar contract, terwijl die er gewoon nog niet klaar voor is en ook beter een jaar of 2 bij een Duitse of Engelse middenmotor zou spelen om beter te worden.

Zo een Benzema die op zijn 22e naar Madrid is gegaan, daar moesten ze ook een aantal jaren geduld mee hebben trouwens vooraleer die echt begon te presteren. En naar mijn mening is dat pas echt een topspits geworden toen hij 30 was ofzo.

Uiteindelijk is het sportief voor de speler altijd interessanter om kleinere tussenstappen te zetten (a la Trossard, of nu hopelijk Lukebakio). Maar grote clubs gooien met bakken geld en lange contracten, dus de verleiding om die stappen over te slaan is dan groot natuurlijk.
Pak nu zo ne Mudryk, wat zit die daar in godsnaam te doen op de bank bij Chelsea. 70 miljoen euro, 8.5 jaar contract, terwijl die er gewoon nog niet klaar voor is en ook beter een jaar of 2 bij een Duitse of Engelse middenmotor zou spelen om beter te worden.
Ik denk dat het bij Benzema eerder kwestie was van jaren in de schaduw van Ronaldo te staan toch. En van vooral in diens functie te spelen. Het vertrek van Ronaldo valt ongeveer samen met Benzema's 30ste verjaardag.

En van Trossard is de jury nog niet beslist of die transfer naar Arsenal sportief nu echt de beste keuze is. Ik vrees dat die daar nu toch ook weer een seizoen van supersub tegemoet gaat, in plaats van de man bij Brighton te zijn.

Ik denk dat het bij Benzema eerder kwestie was van jaren in de schaduw van Ronaldo te staan toch. En van vooral in diens functie te spelen. Het vertrek van Ronaldo valt ongeveer samen met Benzema's 30ste verjaardag.

En van Trossard is de jury nog niet beslist of die transfer naar Arsenal sportief nu echt de beste keuze is. Ik vrees dat die daar nu toch ook weer een seizoen van supersub tegemoet gaat, in plaats van de man bij Brighton te zijn.
Benzema was effectief gewoon minder sterk en minder efficiënt tot Ronaldo zijn laatste jaar bij Real ofzoiets. Moest zijn folietjes beetje kwijtgeraken eerst. Daarna een heel sterke en straight forward spits geworden.

De algemene opinie onder Arsenal supporters is wel dat Trossard zou moeten spelen. Ofwel op Martinelli zijn positie, ofwel die van Nketiah. Heeft er een goeie preseason opzitten en heeft eigenlijk nog nooit iets verkeerd gedaan in het shirt, integendeel.

Maar goed, we zijn 2 matchen ver dit seizoen. Komt wel goed. Kalender ook vol, dus spelen zal 'ie zeker wel genoeg doen.

Mooie transfer, leuke club, heerlijk stadion, fantastische stad.

Hopelijk kan hij er blijven groeien en mooie dingen laten zien!
Sportief gezien heb ik er toch weer mijn serieuze twijfels bij. Kan mij moeilijk voorstellen dat die daar een vaste basisplaats gaat krijgen gezien de concurrentie die er rond loopt op zijn positie(s).

Terug
Bovenaan