Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Is de Eredivisie de ideale competitie? Serie A is tactisch/defensief toch iets helemaal anders dan de Eredivisie waar verdedigen eerder een bijkomstigheid is.
Uiteraard is het anders, maar voor zijn zelfvertrouwen ideaal. Daarnaast voor Milan misschien ideaal om hem te verkopen na een goed seizoen in de eredivisie. Ik had liever geen gelijk gehad, maar Milan leek mij van het begin al een verkeerde keuze.

Om nog wat toe te voegen aan de Rom drama

:laugh:

Blijkbaar is het ondertussen ook al voorbij tussen Rom en Roc Nation

Tottenham zou 116m willen voor Kane.
Benieuwd of men ploegje dat gaat willen ophoesten. En eerlijk heb de indruk dat Kane ook gewoon comfortzone player is.. En bayern nu ook gewoon gebruikt..

Tottenham zou 116m willen voor Kane.
Benieuwd of men ploegje dat gaat willen ophoesten. En eerlijk heb de indruk dat Kane ook gewoon comfortzone player is.. En bayern nu ook gewoon gebruikt..
Ik vind het toch tricky. Niet dat ze Kane voor een lage prijs moeten verkopen (al vind ik 85 wel geen slecht begin voor iemand met 1j op zijn contract...) Maar je verkoopt toch liever nu dan volgend jaar mogelijks gratis naar een rechtstreekse concurrent in de PL?

Aan de andere kant als ze nu verkopen... Wie haal je dan nog binnen want Spurs = Kane

Ik vind het toch tricky. Niet dat ze Kane voor een lage prijs moeten verkopen (al vind ik 85 wel geen slecht begin voor iemand met 1j op zijn contract...) Maar je verkoopt toch liever nu dan volgend jaar mogelijks gratis naar een rechtstreekse concurrent in de PL?

Aan de andere kant als ze nu verkopen... Wie haal je dan nog binnen want Spurs = Kane
Lukaku? :unsure:

Zulke vooroordelen horen hier niet thuis.
ach Lukaku gaat binnenkort in de zandbak gaan spelen, en zal daar wat knielen om zijn centen te tellen.
Goeie speler maar zo dom als een achterdeur en een platte opportunist die enkel aan zichzelf denkt.
En let op puur financieel neem ik het hem niet kwalijk maar stop dan met dat circus

Gewoon geluk gehad hé. Dat hij het lichaam van een tank had op zijn 16 en semi goed op een bal kan trappen. Als die beide niet had gehad was dat gewoon een boefje geworden naar alle waarschijnlijkheid want hersenen zitten er niet in. Lukaku niet alleen, bvb een Lang zou ik nooit hoge toppen zien scheren in het leven moest hij geen goede voetballer zijn, en dat zeg ik als absolute Lang fan.

Voor te voetballen en poen te pakken mag je oliedom zijn, anders waren er niet veel profvoetballers. Mignolet, Vanaken, Lombaerts en co zijn toch eerder uitzondering dan regel in het voetbal.

Gewoon geluk gehad hé. Dat hij het lichaam van een tank had op zijn 16 en semi goed op een bal kan trappen. Als die beide niet had gehad was dat gewoon een boefje geworden naar alle waarschijnlijkheid want hersenen zitten er niet in. Lukaku niet alleen, bvb een Lang zou ik nooit hoge toppen zien scheren in het leven moest hij geen goede voetballer zijn, en dat zeg ik als absolute Lang fan.

Voor te voetballen en poen te pakken mag je oliedom zijn, anders waren er niet veel profvoetballers. Mignolet, Vanaken, Lombaerts en co zijn toch eerder uitzondering dan regel in het voetbal.
Ik denk dat er wel wat meer nodig is dan een tank zijn, semi goed voetballen en wat geluk hebben om prof te worden :unsure:

Amai, qua denigrerende, stereotiepe post kan dit ook wel tellen. Geen idee waarop je je zou moeten baseren om te concluderen dat Lukaku oliedom is en zonder het voetbal een boefje geworden zou zijn. Polyglot, modelprof, komt nooit in het nieuws met boetes of grensoverschrijdend gedrag naast het veld (buiten 1 keertje voor nachtlawaai op een feestje blijkbaar), staat ook niet bekend voor agressieve overtredingen op het veld, geeft meestal intelligente en respectvolle (maar niet altijd wijze) interviews, ... Laat ons hopen dat je dit concludeert op basis van je irrationele en onnozele anti-supporterschap als Clubfan, en niet omwille van zijn afkomst.

Dat Lukaku een ego van hier tot in Tokyo heeft, met zeer lange tenen en gewoon een heel erg gevoelige speler is, da's een feit. Dat hij daardoor soms beslissingen neemt als een kieken, ook. Maar dat maakt hem niet oliedom of een potentieel boefje ...

Ik ga hem in deze transfersaga ook niet verdedigen, maar dit is gewoon bullshit.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar is het ondertussen ook al voorbij tussen Rom en Roc Nation
Wel mooi hoe iedereen (HNB bv.) blindelings vertrouwen heeft in de Italiaanse pers en hun soms bedenkelijke journalisten.

Roc Nation heeft dit alvast ontkent.

Deze hele transfersage kan trouwens ook een pak meer nuance bevatten dan die persjongens in hun artikels zetten. Zeker met een Inter die er al niet te warm inzit, en voor hetzelfde geld ziet Inter hierin een kans om zijn gezicht te redden bij zijn achterban.

Om maar te zeggen dat er mogelijks veel speelt waar wij gewoon geen zicht op hebben. Maar er velen toch graag direct opspringen omdat het Lukaku is.

Niets wijst er trouwens op dat Lukaku een "boefje" zou geworden zijn als hij geen goede voetballer was geweest. Heel bizarre uitspraak.

Amai, qua denigrerende, stereotiepe post kan dit ook wel tellen. Geen idee waarop je je zou moeten baseren om te concluderen dat Lukaku oliedom is en zonder het voetbal een boefje geworden zou zijn. Polyglot, modelprof, komt nooit in het nieuws met boetes of grensoverschrijdend gedrag naast het veld (buiten 1 keertje voor nachtlawaai op een feestje blijkbaar), staat ook niet bekend voor agressieve overtredingen op het veld, geeft meestal intelligente en respectvolle (maar niet altijd wijze) interviews, ... Laat ons hopen dat je dit concludeert op basis van je irrationele en onnozele anti-supporterschap als Clubfan, en niet omwille van zijn afkomst.

Dat Lukaku een ego van hier tot in Tokyo heeft, met zeer lange tenen en gewoon een heel erg gevoelige speler is, da's een feit. Dat hij daardoor soms beslissingen neemt als een kieken, ook. Maar dat maakt hem niet oliedom of een potentieel boefje ...

Ik ga hem in deze transfersaga ook niet verdedigen, maar dit is gewoon bullshit.
Ik zal het maar laten met de statistieken boven te halen van Brusselse jongeren uit armere wijken die in aanraking komen met het gerecht.

Het is net goed dat voetbal er is, clubs als Anderlecht hebben een enorme meerwaarde in de maatschappij dankzij hun sociaal project. Net als bvb City Pirates in de buurt van waar ons pa woont.
Misschien is overdreef ik bij Lukaku, maar wat zou et geworden zijn van bvb een El Ghanassy en een Mboyo zonder het vangnet van het voetbal?

Ik zal het maar laten met de statistieken boven te halen van Brusselse jongeren uit armere wijken die in aanraking komen met het gerecht.

Het is net goed dat voetbal er is, clubs als Anderlecht hebben een enorme meerwaarde in de maatschappij dankzij hun sociaal project. Net als bvb City Pirates in de buurt van waar ons pa woont.
Misschien is overdreef ik bij Lukaku, maar wat zou et geworden zijn van bvb een El Ghanassy en een Mboyo zonder het vangnet van het voetbal?
Alleen was Lukaku helemaal geen Brusselse jongere. En denk nu niet dat je een maatschappelijk probleem wou aankaarten he? Maar gewoon hoe dom je Lukaku vindt. ;)

Over die projecten en bv een Mboyo geef ik je wel gelijk trouwens.

Laatst bewerkt:
Mwoah een ploeg heeft daar hooguit 3-4 degelijke of goede spelers. Stokoud en/of ongemotiveerd. Pogba bv was echt geen klop meer waard zonder een blauw truitje sinds 2019 ofzo. Wat gaat die daar doen behalve nieuwe kleuren op zijn haar laten zetten? Waar moet je ook de motivatie halen om tegen janneke en mieke daar te gaan spelen? Die gaan daar gewoon wat rondlummelen want er valt daar niets te winnen, geen prestige en geen eer. En op een jaar tijd hebt ge u financieel definitief veilig gezet. Compleet bonkers.

Los van dat Pogba helemaal nog niet richting SA is getrokken, zie ik eigenlijk maar weinig verschil met de tijd toen China "hot" was. Een paar ploegen met 1 of 2 uitgedoofde spelers of spelers die net niet de top hebben gehaald. Dat voor de rest aangevuld met lokale helden die hier voor hoogstens voor PO2 zouden meedoen. Neen, ik denk dat zelfs Lesley-Ann Poppe haar bikini foto's mij nog warmer krijgen en daar krijg ik al rillingen van.

Denk je?
Bovendien is Lukaku niet eens van Brussel, die statistieken bevestigen helemaal uw punt niet. Is al van jongsaf een enorm voorbeeld voor andere jeugdspelers, nooit enig probleem gehad in de jeugd, de chouchou van elke jeugdtrainer in Anderlecht, passeert nu nog altijd regelmatig op Neerpede om met jeugdspelers te spreken en tips te geven. Dus neen, je overdreef inderdaad niet, je zat er volledig naast.

Een minderheid zwarte jongeren in Brussel creëert veel problemen, dus Lukaku mag van geluk spreken dat hij goed kan voetballen of het was ook zo'n boefje. Laat dat platvloers racisme maar achterwege hoor.

Als ge een gezin hebt en ge zijt geen vrome moslim hebt ge ook niets te zoeken op langere termijn daar. Een land dat niet lang geleden op andermans grondgebied nog een journalist letterlijk in stukken heeft gesneden. Executies in het openbaar etc... En dan beetje op een balletje liggen trappen tussen al dat gelul.

Wel mooi hoe iedereen (HNB bv.) blindelings vertrouwen heeft in de Italiaanse pers en hun soms bedenkelijke journalisten.

Roc Nation heeft dit alvast ontkent.

Deze hele transfersage kan trouwens ook een pak meer nuance bevatten dan die persjongens in hun artikels zetten. Zeker met een Inter die er al niet te warm inzit, en voor hetzelfde geld ziet Inter hierin een kans om zijn gezicht te redden bij zijn achterban.

Om maar te zeggen dat er mogelijks veel speelt waar wij gewoon geen zicht op hebben. Maar er velen toch graag direct opspringen omdat het Lukaku is.
Ze hebben Inter in dat geval ook de kans gegeven om dit aan te grijpen in ieder geval. Mag toch duidelijk zijn dat Lukaku in deze zelf ook boter op het hoofd heeft. Is het niet door zelf het onderste uit de kan te willen halen (alle recht toe e, maar als het dan in u gezicht ontploft zijn er uiteraard mensen die zich verkneukelen) danwel door zich slecht te laten omringen.

En dan ook nog eens Juventus, de ploeg die hem racistisch bejegend heeft, de man die zo anti-racisme is zou zijn oren laten hangen naar die ploeg. Voor geld danst de beer. Beetje hypocriet als het allemaal waar is natuurlijk.

Ze hebben Inter in dat geval ook de kans gegeven om dit aan te grijpen in ieder geval. Mag toch duidelijk zijn dat Lukaku in deze zelf ook boter op het hoofd heeft. Is het niet door zelf het onderste uit de kan te willen halen (alle recht toe e, maar als het dan in u gezicht ontploft zijn er uiteraard mensen die zich verkneukelen) danwel door zich slecht te laten omringen.

En dan ook nog eens Juventus, de ploeg die hem racistisch bejegend heeft, de man die zo anti-racisme is zou zijn oren laten hangen naar die ploeg. Voor geld danst de beer. Beetje hypocriet als het allemaal waar is natuurlijk.
Als ik het artikel van Bart Lagae lees, ligt de boter vooral toch bij Inter.

“Het zou een misrekening blijken. Inter probeerde Lukaku aanvankelijk te huren, net zoals het vorig seizoen had gedaan. Maar het openingsbod wekte ergernis op in Zuid-Londen. Inter bood 5 miljoen euro om Lukaku één jaar te kunnen huren, terwijl het hem twee jaar geleden nog voor 115 miljoen euro had verkocht aan Chelsea. ”

“Toen duidelijk werd dat Inter nooit in de buurt van de vraagprijs van Chelsea zou raken, ging Lukaku’s entourage spreken met andere clubs. Die contacten werden aangegrepen door Inter om het mislukken van de deal met Chelsea in de schoenen van de Belg te schuiven. Lukaku zou zijn ‘woord’ tegenover Inter gebroken hebben en achter de rug met andere clubs, waaronder het Turijnse Juventus, hebben gesproken. Inter liet vrijdag met gerichte perslekken weten dat het zelf de stekker uit het dossier-Lukaku had getrokken.”

Toont allemaal aan dat al die verwijten hier mss toch wat overdreven waren. ;)

Terug
Bovenaan