Transferthread 2022-2023 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alsof die gasten er iet mee inzitten waar ze spelen?
90% van de voetballers is meer bezig met welke Louis Vitton chakosse ze kunnen kopen en showen op instagram dan voetballen.
En voor de nationale ploeg moet die het ook niet laten want die zal er ongetwijfeld gewoon bij zijn.
Ik denk eerder dat 90% van de voetballers hun eigen toekomst, inclusief die van hun hele familie willen veilig stellen. Als dat dan door enkele jaren in de zandbak te gaan spelen is, so be it. Als je effectief, en grote als, 7 miljoen per jaar in Dubai kan verdienen, en het alternatief is 2 miljoen per jaar bij pakweg Club Brugge, wat kies jij?

Inderdaad.

Ik denk eerder dat 90% van de voetballers hun eigen toekomst, inclusief die van hun hele familie willen veilig stellen. Als dat dan door enkele jaren in de zandbak te gaan spelen is, so be it. Als je effectief, en grote als, 7 miljoen per jaar in Dubai kan verdienen, en het alternatief is 2 miljoen per jaar bij pakweg Club Brugge, wat kies jij?

Inderdaad.

Nochtans in verscheidene berichten naar voren gekomen dat het 3,5 miljoen per jaar betreft.

Jullie doen trouwens ook of het een kutleven is in Dubai. Akkoord, klotecompetitie, maar het leven moet daar wel goed zijn.

Het ging dan ook om foute sportieve beslissingen hé. Financieel zullen ze er inderdaad wel bij varen, al heb ik zoals al gezegd mijn twijfels of een speler als Witsel (maar een Carrasco mogelijk ook) netto niet nog meer zou verdiend hebben moest hij wat langer gerijpt hebben bij Benfica en dan de overstap gemaakt hebben naar een echte topclub. Da's allemaal "wat alsen" natuurlijk, maar hij had er absoluut het potentieel voor en heeft dat toch voor een stuk weggesmeten door zich sportief te beknotten in Rusland en China.

Witsel heeft echt de kans op een fenomenale carrière gemist.
Maak er ook geen wereldvoetballer van. Op die zijn positie hebt ge zoveel betere spelers. En dan heb ik het niet over het pure voetbal, maar over de kwaliteiten op die positie. Casemiro, Busquets, De Jong, Kanté,...

Maak er ook geen wereldvoetballer van. Op die zijn positie hebt ge zoveel betere spelers. En dan heb ik het niet over het pure voetbal, maar over de kwaliteiten op die positie. Casemiro, Busquets, De Jong, Kanté,...
Casemiro en Witsel zijn redelijk vergelijkbaar, alleen kon Witsel voetballend meer brengen. En zo veel waren er niet zichtbaar beter dan hem. Naast Kanté en Busquets op zn top is het toch heel moeilijk om namen te noemen imo.

Die had lekker kunnen ballen bij een Juve, United, Chelsea, City, … Toch mooier op het palmares dan bij -10 in Rusland wat beenhouwers op hun kloten schoppen.

Witsel is van zijn 23ste tot zijn 27ste puur voor het geld in Rusland gaan sjotten, en daarna tot zijn 29ste op't niveau van FC De Kampioenen gaan spelen in China. Dan kan je gewoon niet het niveau halen van de namen die je daar noemt.

Had hij nog een jaartje gerijpt bij Benfica, dan had die nu echt gewoon voor een topclub of 2 gespeeld. Dat wil niet zeggen dat hij daarom absolute wereldtop zou geworden zijn op zijn positie. Maar 't feit dat ie na 6 jaar vooral centen tellen toch nog het niveau van Dortmund en nu, weliswaar niet meer op zijn oude positie, van Atletico aankan doet me toch echt sterken in het vermoeden dat er sportief veel meer in zat voor hem.

Speelde Witsel bij Standard en Benfica niet hoger? Zou ook anders kunnen zijn gelopen.

Wel, dat is nu net het ding. Witsel was intrinsiek helemaal geen 6 zoals Casemiro en anderen, maar een 8. In zijn tijd bij Benfica was dat echt een 8 met enorm veel potentieel en ik ben er ook absoluut mee akkoord dat die naar een absolute topploeg kon indien hij daar nog een jaartje langer bleef. Helaas heeft hij sportief een verschrikkelijke keuze gemaakt door naar Zenith te trekken. 't Is sindsdien dat hij eigenlijk meer een 6 is geworden.

Witsel had in mijn ogen echt wel het potentieel om een absolute wereldtopper te worden op de 8 positie.

Heeft West Ham een loonplafond?
officieel niet maar is gelukkig gedaan met het gooien van hoge lonen.
In het verleden zijn we al te vaak het pensioenfonds geweest van spelers op retour (niet dat die Emerson dat is).
Dus er wordt niet zot gedaan, op zich goed, soms ook wel eens vloeken.

En sowieso dat die 3 stooges nogal graag op hun geld zitten.

officieel niet maar is gelukkig gedaan met het gooien van hoge lonen.
In het verleden zijn we al te vaak het pensioenfonds geweest van spelers op retour (niet dat die Emerson dat is).
Dus er wordt niet zot gedaan, op zich goed, soms ook wel eens vloeken.

En sowieso dat die 3 stooges nogal graag op hun geld zitten.
Ik vind dat ook niet verkeerd, dus ben daar zeker voorstander van.

Kanté is niet meer wat hij is geweest, terug blessure voor een maand. Sukkelt van de eene in de andere.

Witsel is van zijn 23ste tot zijn 27ste puur voor het geld in Rusland gaan sjotten, en daarna tot zijn 29ste op't niveau van FC De Kampioenen gaan spelen in China. Dan kan je gewoon niet het niveau halen van de namen die je daar noemt.

Had hij nog een jaartje gerijpt bij Benfica, dan had die nu echt gewoon voor een topclub of 2 gespeeld. Dat wil niet zeggen dat hij daarom absolute wereldtop zou geworden zijn op zijn positie. Maar 't feit dat ie na 6 jaar vooral centen tellen toch nog het niveau van Dortmund en nu, weliswaar niet meer op zijn oude positie, van Atletico aankan doet me toch echt sterken in het vermoeden dat er sportief veel meer in zat voor hem.
Inderdaad mogelijks voor het geld naar Zenit getrokken, al was dat toen wel een ploeg dat recent de UEFAcup had gewonnen en ieder jaar CL speelde. Ik zeg mogelijks, want uiteindelijk moeten de clubs het ook eens geraken en ze hadden 40miljoen te veil voor Witsel. Geen idee of andere clubs bereid waren hetzelfde te betalen.
Het grote probleem was (imo) vooral dat hij daar niet weggeraakte. Contract van 5jaar, en in die periode toch echt vele transferperiodes gevraagd om een transfer, nooit gekregen. Ook nooit een contractverlenging ondertekend. Letterlijk een gouden kooi dus.

Niet dat dat het minder triest maakt ofzo, maar het is wel iets genuanceerder dan zijn beweegreden richting China.

Vind ik toch straf. Ik ben niet de grootste Real Madrid fan, maar ge zijt basispeler bij één van de grootste clubs ter wereld. Speelt mee voor het kampioenschap en CL elk jaar, heerlijk klimaat,... . En dan wilt ge in het grijze Manchester gaan wonen om te gaan spelen met Maguire in uw rug in de EL. Onbegrijpelijk.

Inderdaad mogelijks voor het geld naar Zenit getrokken, al was dat toen wel een ploeg dat recent de UEFAcup had gewonnen en ieder jaar CL speelde. Ik zeg mogelijks, want uiteindelijk moeten de clubs het ook eens geraken en ze hadden 40miljoen te veil voor Witsel. Geen idee of andere clubs bereid waren hetzelfde te betalen.
Het grote probleem was (imo) vooral dat hij daar niet weggeraakte. Contract van 5jaar, en in die periode toch echt vele transferperiodes gevraagd om een transfer, nooit gekregen. Ook nooit een contractverlenging ondertekend. Letterlijk een gouden kooi dus.

Niet dat dat het minder triest maakt ofzo, maar het is wel iets genuanceerder dan zijn beweegreden richting China.

Ik vind dat argument eigenlijk in het water vallen gezien zijn transfer naar China.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan