Nrt
Well-known member
Ik heb dat hier al in de vorige post al uitgelegd hoe het zit met de echte fans. Die zijn door de jaren heen gewoon weggewerkt. Daar zat zeker crapuul tussen. Heel veel extreem-rechtse gekken, maar ook gewoon een heel groot deel felle fans. Een toerist betaald evenveel en koopt ook nog eens het nieuwste truitje voor veel geld. Die gaan ook niet de minste kritiek geven op het beleid. Makkelijk gezien. Kijk eens naar de Premier League. Daar is de sfeer de laatste jaren ook gewoon klote geworden bij de grote ploegen. De echte fans kunnen die dure tickets echt niet meer betalen en dat voelt ge aan de sfeer. Wij zijn met Genk naar Liverpool geweest. Buiten die You'll Never Walk Alone was er maar weinig aan.Naar mijn (subjectieve) mening is het nu eenmaal zo dat de fans daar al jaren niet meer zijn. De club deed alles voor de toeristen en zogenaamde supporters. Het soort "supporters" die een truitje van barca dragen met een trainingsbroek van psg eronder en als het koud is een jasje van city erboven.
Als je ziet hoe de zogenaamde supporters met plezier hun plaatsje verkochten aan Frankfurt supporters want ja Messi is er niet meer en het succes ook niet dan kan je toch moeilijk zeggen dat het stadion daar jaren gevuld werd door supporters.
Ik volg hen niet en dus vandaar het subjectieve zicht. Maar ik kan me helaas niet van de indruk ontdoen dat Barca al jaren precies weinig echte supporters heeft.
Is het voor de echte fans erg allemaal? Ja natuurlijk. Maar waarom lopen die socio's zo achter die Laporta aan? Precies een heilige koe.
Op lange termijn vrees ik dat een faillissement de enige uitweg is om daar eens schoon schip te maken.
Stel dat ze nu een "oplossing" vinden voor het registreren van de spelers, denk ik niet dat er iets zal veranderen qua beleid. Met gewoon telkens ieder jaar hetzelfde gedoe.
Als Laporta zo goed en heilig is, waarom dan niet eerst schoon schip maken (of toch proberen) van de contracten alvorens nieuwe spelers aan te trekken?
Again ik volg hen niet dus ken zeker niet alle details en ga dus hier en daar misschien wat kort door de bocht en/of wat zwart-wit.
Maar het gaat er bij mij gewoon niet echt in dat ze gewoon weeral hetzelfde voor hebben.
Die socio's lopen achter Laporta omdat die de club uit het slop heeft gehaald na een heel zware crisis. Hij combineerde heel slimme aankopen zoals Deco, Eto'o en Guilly met jeugd. En laten we Ronaldinho niet vergeten. Wie hield niet van Barcelona met hem in de ploeg? Dat had hij opnieuw kunnen doen, maar ik heb op dit moment het gevoel dat hij Bartomeu koste wat het kost wil aftroeven. Ongeloflelijk dat die niet opnieuw jeugd combineert met slimme aankopen. Die advocaat die daar alles met zijn 'trucjes' regelt lijkt me ook iets te veel te zeggen te hebben.