Transferthread 2022-2023 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar mijn (subjectieve) mening is het nu eenmaal zo dat de fans daar al jaren niet meer zijn. De club deed alles voor de toeristen en zogenaamde supporters. Het soort "supporters" die een truitje van barca dragen met een trainingsbroek van psg eronder en als het koud is een jasje van city erboven.
Als je ziet hoe de zogenaamde supporters met plezier hun plaatsje verkochten aan Frankfurt supporters want ja Messi is er niet meer en het succes ook niet dan kan je toch moeilijk zeggen dat het stadion daar jaren gevuld werd door supporters.

Ik volg hen niet en dus vandaar het subjectieve zicht. Maar ik kan me helaas niet van de indruk ontdoen dat Barca al jaren precies weinig echte supporters heeft.

Is het voor de echte fans erg allemaal? Ja natuurlijk. Maar waarom lopen die socio's zo achter die Laporta aan? Precies een heilige koe.
Op lange termijn vrees ik dat een faillissement de enige uitweg is om daar eens schoon schip te maken.
Stel dat ze nu een "oplossing" vinden voor het registreren van de spelers, denk ik niet dat er iets zal veranderen qua beleid. Met gewoon telkens ieder jaar hetzelfde gedoe.
Als Laporta zo goed en heilig is, waarom dan niet eerst schoon schip maken (of toch proberen) van de contracten alvorens nieuwe spelers aan te trekken?

Again ik volg hen niet dus ken zeker niet alle details en ga dus hier en daar misschien wat kort door de bocht en/of wat zwart-wit.
Maar het gaat er bij mij gewoon niet echt in dat ze gewoon weeral hetzelfde voor hebben.
Ik heb dat hier al in de vorige post al uitgelegd hoe het zit met de echte fans. Die zijn door de jaren heen gewoon weggewerkt. Daar zat zeker crapuul tussen. Heel veel extreem-rechtse gekken, maar ook gewoon een heel groot deel felle fans. Een toerist betaald evenveel en koopt ook nog eens het nieuwste truitje voor veel geld. Die gaan ook niet de minste kritiek geven op het beleid. Makkelijk gezien. Kijk eens naar de Premier League. Daar is de sfeer de laatste jaren ook gewoon klote geworden bij de grote ploegen. De echte fans kunnen die dure tickets echt niet meer betalen en dat voelt ge aan de sfeer. Wij zijn met Genk naar Liverpool geweest. Buiten die You'll Never Walk Alone was er maar weinig aan.

Die socio's lopen achter Laporta omdat die de club uit het slop heeft gehaald na een heel zware crisis. Hij combineerde heel slimme aankopen zoals Deco, Eto'o en Guilly met jeugd. En laten we Ronaldinho niet vergeten. Wie hield niet van Barcelona met hem in de ploeg? Dat had hij opnieuw kunnen doen, maar ik heb op dit moment het gevoel dat hij Bartomeu koste wat het kost wil aftroeven. Ongeloflelijk dat die niet opnieuw jeugd combineert met slimme aankopen. Die advocaat die daar alles met zijn 'trucjes' regelt lijkt me ook iets te veel te zeggen te hebben.

Moet ik me nu slecht voelen dat ik als gewone voetbal supporter zonder grote Barça sympathieën met mijn kinderen (8 en 6) als een echte toerist zondag naar de Trofeo Joan Gamper gaan kijken ben? :unsure:
Helemaal niet. Echt prachtig om jonge kinderen de dag van hun leven te zien hebben bij het zien van hun idolen. Daar kunt ge toch alleen maar van genieten. En win-win als er dan fans bij komen. En ge kunt als voetbalsupporter toch altijd genieten van het mooie voetbal.

De mensen die per se een filmpje voor op Instagram willen maken na een wereldgoal mogen wel wegblijven.

Ik heb dat hier al in de vorige post al uitgelegd hoe het zit met de echte fans. Die zijn door de jaren heen gewoon weggewerkt. Daar zat zeker crapuul tussen. Heel veel extreem-rechtse gekken, maar ook gewoon een heel groot deel felle fans. Een toerist betaald evenveel en koopt ook nog eens het nieuwste truitje voor veel geld. Die gaan ook niet de minste kritiek geven op het beleid. Makkelijk gezien. Kijk eens naar de Premier League. Daar is de sfeer de laatste jaren ook gewoon klote geworden bij de grote ploegen. De echte fans kunnen die dure tickets echt niet meer betalen en dat voelt ge aan de sfeer. Wij zijn met Genk naar Liverpool geweest. Buiten die You'll Never Walk Alone was er maar weinig aan.

Die socio's lopen achter Laporta omdat die de club uit het slop heeft gehaald na een heel zware crisis. Hij combineerde heel slimme aankopen zoals Deco, Eto'o en Guilly met jeugd. En laten we Ronaldinho niet vergeten. Wie hield niet van Barcelona met hem in de ploeg? Dat had hij opnieuw kunnen doen, maar ik heb op dit moment het gevoel dat hij Bartomeu koste wat het kost wil aftroeven. Ongeloflelijk dat die niet opnieuw jeugd combineert met slimme aankopen. Die advocaat die daar alles met zijn 'trucjes' regelt lijkt me ook iets te veel te zeggen te hebben.
Dit dus hè. Vandaar dat ik die opmerkingen zoals "ja maar de socios hebben ook boter op het hoofd want zij hebben wel voor die Laporta gestemd" belachelijk vind. Gezien zijn eerste passage was dat gewoon de meest logische keuze.

Ik moet zelfs bekennen dat ik als Real-fan dat niet zo tof vond dat Laporta herkozen werd op die moment. Zeker niet in combinatie met een trainer als Xavi dan nog eens. Maar goed, zoals gezegd had ik dit ook niet zien aankomen wat die nu uitsteekt.

Op den duur gaat de enige oplossing zijn om al uw topspelers van de hand te doen en effectief van nul beginnen met eigen jeugd en wat middelmatige spelers, wellicht jarenlang middenmoot of zo tot gevolg, maar alles beter dan een faillissement zeker?

Denk dat Laporta nu gewoon veel te gulzig en ongeduldig is om zsm terug successen te boeken, maar op deze manier ben je op lange termijn veel verder van huis.

Snap in die optie dat hij herverkozen is. Maar is nu toch gewoon verder aan het "ploegen" zoals voorheen. Maar kan zeggen dat hij de slechte Bartomeu buiten gewerkt heeft. Zal het inderdaad ook wel niet alleen voor het zeggen hebben, en maar best ook dat iemand niet alles voor het zeggen heeft bij een club.

En inderdaad sfeer in de PL gaat er al jaren op achteruit. Vandaar ikzelf doe nooit nog de grote matchen, en als het kan/lukt liefst away op pakweg een Bournemouth bv.
Al zijn de tijden dat de club moeite deed voor de buitenlandse supporters ook al enkele jaren voorbij helaas.
Vroeger op Upton Park enkele gasten ontmoet nog die harde kern barca waren (of die dat toch beweerden) maar af en toe eens naar West Ham gingen. Vond het sympathieke gasten eigenlijk.

Ronaldinho is een speler waar je moeilijk tegen kan zijn, schitterend om zien altijd.

Helemaal niet. Echt prachtig om jonge kinderen de dag van hun leven te zien hebben bij het zien van hun idolen. Daar kunt ge toch alleen maar van genieten. En win-win als er dan fans bij komen.

Ik merk het eigenlijk bij mijn kleine van 6. Die kent geen enkele voetballer. Omdat alle deftige voetbalmatchen 's avonds zijn, wanneer hij al in zijn bed ligt.
Die kent zelfs eigenlijk geen enkele voetbalploeg. Hij kijkt dusdanig veel sporten waarbij landen aantreden, of landen vertegenwoordigt worden, dat hij nog altijd moeite heeft om te snappen dat er ook gewoon ploegen uit verschillende of dezelfde steden tegen elkaar spelen. Als hij eens een match ziet, is het altijd "oh, welk land is de [x] kleur?".

Afin, lang verhaal kort, Barcelona speelt toch altijd na 21h? Hoe kunt ge uw klein kind fan laten worden van een voetbalploeg als die altijd spelen na zijn bedtijd?

Ik merk het eigenlijk bij mijn kleine van 6. Die kent geen enkele voetballer. Omdat alle deftige voetbalmatchen 's avonds zijn, wanneer hij al in zijn bed ligt.
Die kent zelfs eigenlijk geen enkele voetbalploeg. Hij kijkt dusdanig veel sporten waarbij landen aantreden, of landen vertegenwoordigt worden, dat hij nog altijd moeite heeft om te snappen dat er ook gewoon ploegen uit verschillende of dezelfde steden tegen elkaar spelen. Als hij eens een match ziet, is het altijd "oh, welk land is de [x] kleur?".

Afin, lang verhaal kort, Barcelona speelt toch altijd na 21h? Hoe kunt ge uw klein kind fan laten worden van een voetbalploeg als die altijd spelen na zijn bedtijd?
Tja, Spanje heeft altijd late wedstrijden. Zit in die cultuur.

Dit dus hè. Vandaar dat ik die opmerkingen zoals "ja maar de socios hebben ook boter op het hoofd want zij hebben wel voor die Laporta gestemd" belachelijk vind. Gezien zijn eerste passage was dat gewoon de meest logische keuze.

Ik moet zelfs bekennen dat ik als Real-fan dat niet zo tof vond dat Laporta herkozen werd op die moment. Zeker niet in combinatie met een trainer als Xavi dan nog eens. Maar goed, zoals gezegd had ik dit ook niet zien aankomen wat die nu uitsteekt.

Op den duur gaat de enige oplossing zijn om al uw topspelers van de hand te doen en effectief van nul beginnen met eigen jeugd en wat middelmatige spelers, wellicht jarenlang middenmoot of zo tot gevolg, maar alles beter dan een faillissement zeker?

Denk dat Laporta nu gewoon veel te gulzig en ongeduldig is om zsm terug successen te boeken, maar op deze manier ben je op lange termijn veel verder van huis.
Laporta's campagne had een beetje weg van 'make Barcelona great again'. Minder berust op feiten en de financiële situatie van de club, wel op callbacks naar het verleden. Meteen weer de grote uitdager worden van Real Madrid en supersterren naar Barcelona halen. Ik vond het redelijk transparant allemaal.

Hazard, bol het aub af :(

Haha, eerst een artikel op Sporza: "Gemotiveerder en fitter dan ooit: wordt dit eindelijk het jaar van Eden Hazard?"
Dag erna supercup: Hazard komt niet van de bank.

Hij gaat gewoon serieus indruk moeten maken (bv. bij invalbeurten) om de voorkeur te krijgen op Vinicius en Rodrygo.
Ik zie het ook niet meer goed komen in Madrid. Als hij deze zomer niet weg is, is het volgende zomer.

Als hij speelt, zie ik hem ook niet meer direct op de flanken staan. Hij heeft die versnelling niet meer.
Wel eerder centraal in steun van Benzema - maar hij is ook nooit echt de goalgetter geweest natuurlijk :unsure:

Haha, eerst een artikel op Sporza: "Gemotiveerder en fitter dan ooit: wordt dit eindelijk het jaar van Eden Hazard?"

Hij gaat gewoon serieus indruk moeten maken (bv. bij invalbeurten) om de voorkeur te krijgen op Vinicius en Rodrygo.
Ik zie het ook niet meer goed komen in Madrid. Als hij deze zomer niet weg is, is het volgende zomer.

Als hij speelt, zie ik hem ook niet meer direct op de flanken staan. Hij heeft die versnelling niet meer.
Wel eerder centraal in steun van Benzema - maar hij is ook nooit echt de goalgetter geweest natuurlijk :unsure:

Dacht dat Ancelotti zijn bedoeling was als backup van Benzema, niet ter ondersteuning. In dat opzicht had em toch een kwartiertje ofzo mogen krijgen. Tis niet dat ze kwartier voor het einde het nog uit handen gingen geven...

Chelsea zou dus (nog steeds) bezig zijn met mogelijke transfers van Frenkie De Jong en Aubameyang.
Plus ook nog Fofana (centrale verdediger van Leicester)

Toch niet de meest optimale transferperiode bij Chelsea, heb ik de indruk. Zeker qua spitsen / scorend vermogen...

DeGryse gisteren weer met de topanalyse dat dit een vernedering is voor Hazard en dit gewoon aan de coach lag

Nuja Marc, nie iedereen is als Bobby die spelers opstelt op naam en palmares hé..
Ergste is dat die op het WK weer meemag en waarschijnlijk nog kapitein zal zijn ook. Ipv een ploeg te zoeken waar hij aan spelen toekomt

Als Hazard echt goed is, kan hij beter zijn dan Vinicius", aldus Degryse.
Op het WK hamburger eten ?

Laatst bewerkt:
Nuja Marc, nie iedereen is als Bobby die spelers opstelt op naam en palmares hé..
Ergste is dat die op het WK weer meemag en waarschijnlijk nog kapitein zal zijn ook. Ipv een ploeg te zoeken waar hij aan spelen toekomt
Alleen al om die reden zou de bond Bobby wandelen moeten sturen..

Alle problemen ten spijt, maar Hazard is toch gewoon een veel betere voetballer dan Vinicius ooit gaat zijn?
Als Hazard echt goed is, is die toch gewoon eerste keuze. Degryse zegt daar weinig verkeerd mee.
De hazard van 2018-2019 misschien ja, maar Hazard is gewoon zo goed niet meer. Da's nu al 3 jaar dat ongeveer elke keer 't over Hazard gaat er ook bij gezegd wordt: 'jamaar als ie goed is...'
Hazard was in zijn beste dagen misschien wel beter dan Vinicius, maar op dit moment is ie dat absoluut niet meer en dat zal ie ook nooit meer zijn. Hazard is gedaan als absolute topvoetballer, het enige waar je op kan hopen is dat je daar Vermaelen-gewijs nog een deftig WK uit krijgt voor dat het volledig afgelopen is.

Hazard zit gewoon niet goed bij Real, hij gaat daar veel te weinig speeltijd krijgen, veel minder dan wat hij nodig zou hebben om weer op niveau te geraken. Hij zou veel beter naar een andere club gaan waar hij wel garantie heeft op voldoende speeltijd. Zijn plaats bij de rode duivels zie ik niet in gevaar komen, zoals hierboven al gezegd, ook al speelt hij maar 10 minuten tussen nu en het WK hij zal toch meegaan en in de basis staan.

De hazard van 2018-2019 misschien ja, maar Hazard is gewoon zo goed niet meer. Da's nu al 3 jaar dat ongeveer elke keer 't over Hazard gaat er ook bij gezegd wordt: 'jamaar als ie goed is...'
Hazard was in zijn beste dagen misschien wel beter dan Vinicius, maar op dit moment is ie dat absoluut niet meer en dat zal ie ook nooit meer zijn. Hazard is gedaan als absolute topvoetballer, het enige waar je op kan hopen is dat je daar Vermaelen-gewijs nog een deftig WK uit krijgt voor dat het volledig afgelopen is.
Mee eens, daarom dat Marc ook spreekt in de voorwaardelijke wijs. ALS hij goed is... De vraag is, wordt hij nog terug goed? Ik denk ook dat hij moet herorienteren, maar zijn gebrek aan overgewicht doet misschien wel uitschijnen dat hij er mee bezig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan