Tour de France 2025

Lipowitz is toch al sinds vorig jaar op een hoog niveau aan het koersen.
Vorig seizoen bvb: 3de in Ronde van Romandie en 7de in Vuelta (en dat in steun van Roglic). Heeft door normale progressie er dit jaar nog een "couchke" bijgedaan. Als die gezond is, gaat die volgend jaar weer minstens dit niveau halen.

Veel hangt ook af van de doelen die BORA wil stellen. Als ze het belangrijk vinden om nog eens een GC te winnen, dan is de kans misschien groot dat ze een Lipowitz volgend jaar vooral willen uitspelen in de Giro of Vuelta. En eventueel met een ander doel naar de Tour sturen. In dat geval gaan Remco en Lipowitz gewoon allebei naar de Tour, en is Remco waarschijnlijk de kopman.

Roglic en Vingegaard zijn ook ooit samen naar de Tour gegaan bij Jumbo. Je kan ook beide renners beschermen en halverwege de Tour wel zien wie er goed voorstaat, dat kan ook.

Maar, ook niet vergeten dat het een Duitse ploeg is, en dat BORA en Hansgrohe Duitse bedrijven zijn. Eindelijk nog eens een Duitse wielrenner met veel potentieel in grote rondes. Op dat vlak heeft Lipowitz al een streepje voor. Remco kan er maar beter voor zorgen dat dat 1ste jaar er meteen bonk op is.

Leg even het palmares van beide naast elkaar en weet dat ze van hetzelfde bouwjaar zijn. Lipowitz heeft bewezen dat hij top 5 kan rijden in GT en WT rondjes, evenepoel bewezen dat hij die kan winnen. Er is een groot verschil in mentale druk om te mogen rijden om te kijken wat je kan, en bijna elke wedstrijd aan te vatten als favoriet voor de winst.

Omdat Pogacar er bovenuit steekt en Remco niet...
Kan je toch niet serieus menen hoop ik?
Best dan nog maar eens naar die kerel zijn palmares en prestaties kijken, steekt er niet bovenuit... Even voor alle duidelijkheid had hij met een verstoorde voorbereiding en een gebroken rib tot Hautacam nog een mooie voorsprong op Lipowitz. Dat alleen al kan je inroepen om te zeggen dat hij

Best dan nog maar eens naar die kerel zijn palmares en prestaties kijken, steekt er niet bovenuit... Even voor alle duidelijkheid had hij met een verstoorde voorbereiding en een gebroken rib tot Hautacam nog een mooie voorsprong op Lipowitz. Dat alleen al kan je inroepen om te zeggen dat hij
Remco wint amper een koers als Pogacar aan de start staat dus nee er is weldegelijk een verschil

Remco wint amper een koers als Pogacar aan de start staat dus nee er is weldegelijk een verschil
Ja maar goed just for facts.
De enige renners die Pogacar van een overwinning van een deftige koers hebben gehouden of hem het zeer lastig hebben gemaakt van 2023 tot nu zijn.
Remco , MVDP, WVA en Vingegaard.
MSR 2024 schrijf ik toe aan de verdienste van MVDP en Amstel 2025 aan de inspanningen van Remco.

Amper iemand wint überhaupt een koers al Pogacar start.

Ja maar goed just for facts.
De enige renners die Pogacar van een overwinning van een deftige koers hebben gehouden of hem het zeer lastig hebben gemaakt van 2023 tot nu zijn.
Remco , MVDP, WVA en Vingegaard.
MSR 2024 schrijf ik toe aan de verdienste van MVDP en Amstel 2025 aan de inspanningen van Remco.

Amper iemand wint überhaupt een koers al Pogacar start.
Amstel 2025 is ook de verdienste van MvdP
Roubaix zat duidelijk nog in Pogacar zijn lijf

Dat Remco krediet verdient gezien zijn palmares uiteraard, en dat ie daarom ook uitgesproken kopman zal zijn lijkt een zekerheid,

maar Lipo die in een duitse ploeg als luxe knecht zou gaan dienen voor Remco geloof ik geen snars van,
tenzij hij in de koerssituatie zou zeggen ik ben niet goed en zich bewust opoffert,
in elke andere koers start die gewoon in een beschermde rol waar die 2 aan de start verschijnen, ook de tour.

Volledig eens met @Archaos , het kan er maar beter idd direct boek op zijn, want de druk gaat toch direct groot zijn lijkt me.

Laten we hopen dat die bewegingsanalyst van UA er volledig naast zit of dat ze dingen kunnen verbeteren met elektrische neurostimulatie of transplantatie, anders voorspelt het weinig goeds voor zijn toekomstige GC ambities :shutup: :headshake:

maar Lipo die in een duitse ploeg als luxe knecht zou gaan dienen voor Remco geloof ik geen snars van,
tenzij hij in de koerssituatie zou zeggen ik ben niet goed en zich bewust opoffert,
in elke andere koers start die gewoon in een beschermde rol waar die 2 aan de start verschijnen, ook de tour.

Ze hebben daar niet de luxe om op meerdere paarden te wedden natuurlijk als ze de tour willen winnen, of een GC in het algemeen.
Ze willen ook Remco voor een reden halen. Ten eerste omdat hij in het eendagswerk een topper is, en omdat hij mogelijks de capaciteiten en het potentieel heeft om GT’s onder de vorm van de tour te winnen.

En als men voor de knikkers wilt gaan dan zal men toch moeten kiezen, Duitser of niet.
Al denk ik niet dat het chauvinistische aspect zo hard doorweegt bij RB.

En ik wil ook wel nog wel even de feiten aanhalen. Tot op heden heeft Lipowitz 0 overwinningen op WT of .pro niveau. Hij heeft 3 witte truien dat klopt ja.
Maar op het hoogste schavotje staan, in ritten om maar iets te noemen, heeft ook veel waarde.

Bij Lipo zit er mogelijks nog marge op, terwijl Remco aan zijn top zit,
Ik ben met dat laatste niet akkoord. Het kan zijn van wel, het kan zijn van niet. Dat kan niemand nu al weten. Hij heeft na zijn Vuelta zege Covid gekregen, dan vorig jaar trapte hij terug diezelfde waarden als van de Vuelta en dit seizoen verdween hij als sneeuw voor de zon.

Laat hem eens een goeie winter hebben? (Hopelijk komt die er nog want van Bernal zeiden we hetzelfde) en misschien trapt hij nadien nog hogere waarden dan ooit. Misschien ook niet. Wie weet.

Het probleem is eerder dat het gat met een Pogacar best nog heel erg groot is. 1% beter worden = Tadej wint het nog altijd van Remco he.

Ik ben met dat laatste niet akkoord. Het kan zijn van wel, het kan zijn van niet. Dat kan niemand nu al weten. Hij heeft na zijn Vuelta zege Covid gekregen, dan vorig jaar trapte hij terug diezelfde waarden als van de Vuelta en dit seizoen verdween hij als sneeuw voor de zon.

Laat hem eens een goeie winter hebben? (Hopelijk komt die er nog want van Bernal zeiden we hetzelfde) en misschien trapt hij nadien nog hogere waarden dan ooit. Misschien ook niet. Wie weet.

Het probleem is eerder dat het gat met een Pogacar best nog heel erg groot is. 1% beter worden = Tadej wint het nog altijd van Remco he.
Ik zie dat van die winter hier soms nog passeren, hate to break it maar die winter heeft hij gehad... vorig jaar. Resultaat was duidelijke winst in Algarve en niet dominante prestatie in Parijs-Nice. Op zich is 2de worden ook geen schande ofzo maar ondertussen was Vingegaard, naar wie dat gehint wordt dat die zéker te pakken moet zijn, een paar honderd kilometer verderop in Tirreno wel zéér dominant en zette hij de concurrentie (die zeker niet minder was dan in P-N) in de 2 ritten waar dat kon telkens op duidelijk afstand. Nadien ging het dan fout in het Baskenland maar Remco kwam daar zeker niet slechter uit dan Vingegaard.

Je wil zogezegd eens een volledig blessure-/ziektevrij seizoen incl. winter dat snap ik wel maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er nog ettelijke procenten te rapen vallen en zoals je zelf zegt 1% is belange na niet genoeg, je kan je zelfs de vraag stellen of Vingegaard genoeg heeft aan 1% om terug de evenknie te worden van Pogacar, en de inhaalbeweging die het veld moet maken t.o.v. van Vingegaard is dan nog duidelijk groter dan wat Vingegaard moet winnen t.o.v. Pogacar.

Niemand weet waar de grens écht ligt maar ondertussen zit je ondanks de leeftijd wel al met een zekere historische trainingsarbeid en ik ben al lang niet meer overtuigd dat er effectief nog rek op zit tot je 30 wordt oid als je al quasi als prof trained van als je ~18 jaar bent. Pogacar laat uitschijnen van wel met de progressie van de laatste 2 jaar maar ik denk dat het ondertussen voor iedereen toch wel duidelijk is dat Pogacar geen generational talent is maar eerder eentje dat je misschien eens om de 50 jaar te zien krijgt. Er zijn imo zelfs zeer goeie argumenten te maken voor onbetwiste GOAT status zeker als hij zijn palmares de komende jaren nóg kan aandikken, waar het zonder burnout of zwaar accident wel naartoe lijkt te gaan.

Ik hoop vooral dat Bora een juiste keuze is voor Remco. Want ik begrijp eerlijk gezegd wel dat hij een andere lucht wil opsnuiven, met zijn status zijn er nu eenmaal ploegen die voor betere omkadering kunnen zorgen. Maar langs de andere kant (even vanuitgaan dat alle berichten kloppen tot nu toe) neemt hij gewoon alles mee van ploegleider/trainer tot materiaalman. Dus hij blijft gewoon verder werken in zijn klikje en dus ook hoogstwaarschijnlijk op dezelfde manier.

Het zou echt leuk zijn om Remco nog dat tikkeltje extra te zien groeien in GT's. Uiteindelijk heeft nog maar 2 succesvolle GT's, qua klassement, kunnen afronden in zijn carrière.

Niemand weet waar de grens écht ligt maar ondertussen zit je ondanks de leeftijd wel al met een zekere historische trainingsarbeid en ik ben al lang niet meer overtuigd dat er effectief nog rek op zit tot je 30 wordt oid als je al quasi als prof trained van als je ~18 jaar bent.
Ik geloof daar ook niet. De prime van een atleet en topjaren zijn toch eerder beperkt. Het zal nu toch moeten gaan gebeuren.

Laatst bewerkt:
Bij Lipo zit er mogelijks nog marge op, terwijl Remco aan zijn top zit,
ale man, Remco is wel pakske meer coureur dan Lipo.
Remco zit op zijn 25 al in de all time top 50 van pcs. Sommigen lijken dat te vergeten..
Pogacar is een fenomeen, maar Remco moet daar niet voor onderdoen hoor. Misschien zelfs niet slecht voor Remco dat pogacar bij deze generatie hoort ;)

Ik hoop vooral dat Bora een juiste keuze is voor Remco. Want ik begrijp eerlijk gezegd wel dat hij een andere lucht wil opsnuiven, met zijn status zijn er nu eenmaal ploegen die voor betere omkadering kunnen zorgen. Maar langs de andere kant (even vanuitgaan dat alle berichten kloppen tot nu toe) neemt hij gewoon alles mee van ploegleider/trainer tot materiaalman. Dus hij blijft gewoon verder werken in zijn klikje en dus ook hoogstwaarschijnlijk op dezelfde manier.

Ow welke betere omkadering dan wel?

Dit is een transfer voor het geld. Hij kan het dubbele gaan verdienen. Meer hoef je er echt niet achter te zoeken hoor. Qua omkadering zit SQS gewoon bij de top daar op valt niet teveel te verbeteren. Qua budget zitten ze wel aan hun limieten de Red Bulls en UAEs van deze wereld hebben nu eenmaal budgetten om van te duizelen.

Remco is zeker een straffe coureur en hoort bij de wereldtop maar het is nog geen Pogacar hé. Pogacar is een uitzonderlijk fenomeen, die kom je zelfs niet iedere generatie tegen. Weinig toppers die grote rondes wonnen en ook nog zo sterk konden presteren in de klassiekers.

Terug
Bovenaan