Tour de France 2025

Ik denk dat Remco zijn ambitie zijn grootste vijand is (en de ambitie van zijn pa). Hij wil duidelijk dik cashen ergens anders maar mag/kan/wil niet weg bij QuickStep.

Verder zitten ze (Remco + omkadering) heel de tijd te neuten dat de ploeg niet genoeg Ronde omkadering heeft en geen werkvolk voor in de bergen en ladieladiela. Maar de realiteit is dat elke extra Landa dat ze kopen om Remco te helpen eigenlijk weggesmeten geld is, want met de huidige omkadering is hij eens 'per ongeluk' 3e geweest en beter zal het niet meer worden. Het is niet dat hij met extra omkadering plots 2e of 1e zal zijn, met wat geluk 4e of 5e.

Dus Remco zit een beetje gevangen in zijn eigen ambitie. Hij wil dan dikke centen gaan vangen bij Bora of Ineos als Ronde renner, maar dan zal hij wel iets moeten presteren dit jaar of hij kan beter bij Quickstep blijven.

Hij zou zich beter focussen op 1-dags koersen en tijdritten in grote rondes. En af en toe een bergritje meepakken. Zijn palmares is al redelijk episch. Je kunt toch beter Classica en LBL 5x winnen en paar keer wereldkampioen worden en tussendoor nog keer proberen om nog paar keer olympisch kampioen te worden. Ondertussen links en rechts wat ritjes meepakken in de rondes.

Het zou toch jammer zijn dat we Remco zijn piek al gezien hebben in 2022-2023 omdat hij zich vastklampt aan een - laten we eerlijk zijn - best case 3e plek in de Tour de France. Niemand zal die podium plekken nog herinneren binnen 10y. Wel dat hij zijn velo naar boven stak in Parijs (2x). Zou het niet episch zijn dat hij in LA ook nog eens 1 of 2x zijn velo naar boven mag steken ? Dat zouden we binnen 50y nog weten. Een coureur die back to back OS EN tijdrit EN wegrit won.

Waarom hij met de geweten problemen in de Tour start is mij overigens een mysterie....
Bij Ineos kan ik mij voorstellen dat ze ondertussen zo wanhopig zijn dat ze elke strohalm gaan grijpen. Dan is Remco wel een héél mooie strohalm. Remco zijn palmares spreekt voor zich, één iets minder seizoen maakt hem niet opeens niet meer gewild. Bij Bora zit Denk er ook al járen achter, die gaat ook niet plots ne 180° maken, zelfs met een Lipowitz die nu zijn neus aan het venster steekt. Integendeel, met Remco erbij kan Bora volgend jaar op de Giro mikken en Lipo opnieuw naar de Tour sturen voor GC.

De realiteit is toch gewoon dat hij quasi alles al gewonnen heeft dat hij realistisch gezien kan winnen? EK op de weg en Giro GC zijn wrs de enige nog realistisch resterende opties lijkt mij, en Milaan-San Remo. Die fantasieën die hij zelf verteld over de Ronde van Vlaanderen eens meedoen etc dat gelooft hij zelfs volgens mij niet eens. Strade weet ik ook niet of hij daar veel te zoeken heeft. Alle andere opties zijn gewoon filler voor het palmares dat hij al heeft toch?

Classica winnen... zelfs al win je die koers 10x, who cares? De Classica is typisch een koers waar renners hun Tour vorm nog een beetje proberen doortrekken maar in het meeste geval zo oververzadigd zijn dat ze liever in hun hangmat zouden liggen, de gasten die écht een goeie Tour hebben gereden doen meestal gewoon zelfs niet eens nog de moeite om te gaan. En sowieso: 1x WK >>>>> zelfs 20x Classica, die overwinningen zijn nu al weinig meer dan een voetnoot op zijn palmares. 5x L-B-L zou mooi zijn maar ik denk dat het intussen toch ook duidelijk is dat dat nooit echt een strijd is zolang Pogacar geen accidenten doet of nog (schoon)ouders verliest net op dat moment... zonder Alaphilippe, die val en zijn schoonmoeder stond Pogacar daar volgens mij gewoon op 6 stuks.
WK... wordt ook niet evident de komende jaren met een Pogacar die schaamteloos zélf opent op 100km. Ik kan mij ook nooit voorstellen dat Pogacar nóg eens de OS gaat skippen, tenzij het echt ambras is met de Sloveense bond.

Remco is uiteindelijk toch op zijn sterkste als eendags-coureur maar ook daar staat Pogacar gewoon nog altijd een serieus trapje hoger en dan heb je ook MvdP nog die er zich daar altijd gaat tussensmijten op de parcoursen waar Pogacar de rest niet zomaar vermorzeld.

Een paar extra titels in het tijdrijden lijken mij dan nog het meest realistische, Tarling knaagt wel aan die stoel maar Remco steekt er toch nog altijd ver bovenuit als het er echt om gaat.

Ik denk eerder 'schijn hoog ophouden zo lang mogelijk om een transfer aan goede voorwaarden te forceren'.

De tijdrit was rit 4 of 5? En de problemen waren blijkbaar al lang voor de tour gekend. Had dan eventueel naar de tour gegaan met tijdrit ambities en een ritje in het achterhoofd - had hij op voorhand de ambities kunnen temperen.

Ipv heel de ploeg mee te sleuren in een verhaal dat gedoemd was om te falen. Hij had ook relatief probleemloos kunnen afstappen 1e rustdag met een (verzonnen) excuus of rustig rondrijden in de tour zonder ambities. Nu heeft hij zichzelf uitgewrongen als een natte handdoek voor niks.
Dat was inderdaad gewoon stom om met die gebroken rib niet open kaart te spelen als hij dat wist, dan was al die druk op hem er niet.
Hij heeft dan proberen de schijn hoog te houden met alle gevolgen van dien (dat theater spelen kost ook energie)
Zijn ploeg zal het wel geweten hebben, anders zouden ze hem wel proberen om te praten hebben om met de groupetto binnen te komen en nadien zijn kans nog eens te gaan voor een ritzege.

Laatst bewerkt:
Dat was inderdaad gewoon stom om met die gebroken rib niet open kaart te spelen als hij dat wist, dan was al die druk op hem er niet.
Hij heeft dan proberen de schijn hoog te houden met alle gevolgen van dien (dat theater spelen kost ook energie)
Zijn ploeg zal het wel geweten hebben, anders zouden ze hem wel proberen om te praten hebben om met de groupetto binnen te komen en nadien zijn kans nog eens te gaan voor een ritzege.
Als je start is die druk er sowieso denk ik, want starten is een teken "het valt allemaal wel mee".
Het blijft ook een raar verhaal dat ze eerst communiceren van "ik kon geen intensiteit verdragen na de Dauphiné" en nu is er een rib gebroken, was het dan tussen Dauphiné en BK wel nog goed? Want dat is nu niet meer echt duidelijk imo.

de realiteit is dat elke extra Landa dat ze kopen om Remco te helpen eigenlijk weggesmeten geld is, want met de huidige omkadering is hij eens 'per ongeluk' 3e geweest en beter zal het niet meer worden. Het is niet dat hij met extra omkadering plots 2e of 1e zal zijn, met wat geluk 4e of 5e.

Hoe doe je dat, per ongeluk 3des worden

De realiteit is toch gewoon dat hij quasi alles al gewonnen heeft dat hij realistisch gezien kan winnen? EK op de weg en Giro GC zijn wrs de enige nog realistisch resterende opties lijkt mij, en Milaan-San Remo. Die fantasieën die hij zelf verteld over de Ronde van Vlaanderen eens meedoen etc dat gelooft hij zelfs volgens mij niet eens. Strade weet ik ook niet of hij daar veel te zoeken heeft. Alle andere opties zijn gewoon filler voor het palmares dat hij al heeft toch?

Volledig eens maar dit stukje pik ik er even uit.
Ik vind het eerlijk gezegd niet onrealistisch om Tourwinst te ambiëren. Totaal niet. Uiteraard niet eenvoudig in de huidige context maar hij is nog altijd een renner van het jongereklassement. Hoelang nog voor Pogiboy verzadigd zal zijn? En hoe lang kan Vingegaard het mentaal nog opbrengen? Ieder seizoen is een nieuw seizoen. En de hegemonie van een renner duurt tot hij stopt, maar stoppen zal ze.

Als in het recente verleden Wiggins, Schleck, Bernal, Thomas,... de Tour kunnen winnen, dan kan R.EV dat zeker. De puzzelstukken moeten gewoon samenvallen. Dat is voor hem zo, voor Vingegaard zo en eigenlijk zelfs voor Pogacar.

Ik vind de Giro geil, maar de Giro rijden zou fataal zijn voor zijn Tour. Dus ik zou gewoon op de Tour blijven mikken de komende 5jaar. Er zal een editie komen dat de puzzelstukken samen kunnen vallen. Niet geschoten altijd mis.

Volgens mij kan hij zeker weer derde worden als zijn voorbereiding loopt zoals het moet, maar zo lang Pogacar en Vingegaard meedoen zal het quasi onmogelijk zijn om eerste of tweede te worden. Die twee zijn hors categorie.
Vorig jaar was Vingegaard zijn voorbereiding ook niet top en eindigde Remco nog altijd achter hem. Vingegaard moest toen trouwens van veel verder terugkomen dan Remco.

Een jaartje geen ronde in 2026 kan ook.
Terug vertrouwen tanken in giro of Vuelta en vooral eindelijk eens trachten een rittenkoers van een week te winnen, dat is de basis,

En niet vergeten: 'Per ongeluk' een keertje de Vuelta gewonnen. :tongue:

Remco is door omstandigheden (Blessures, een gebrekkige voorbereiding, soms te veel druk rondom hem) wel erg wisselvallig in grote rondes. De ene ronde is hij super, de volgende ronde is hij een schim van zichzelf.

Volgens de Gazetta, doorgaans goed ingelicht, is Remco’s transfer naar Bora afgelopen maandag getekend.

Kzou zeggen: bel eens met Thomas De Gendt. :unsure:

Disclamer: ik ben niet akkoord met het statement dat Remco "per ongeluk" 3de geworden is.
Ik vind het eerlijk gezegd niet onrealistisch om Tourwinst te ambiëren. Totaal niet. Uiteraard niet eenvoudig in de huidige context maar hij is nog altijd een renner van het jongereklassement. Hoelang nog voor Pogiboy verzadigd zal zijn? En hoe lang kan Vingegaard het mentaal nog opbrengen? Ieder seizoen is een nieuw seizoen. En de hegemonie van een renner duurt tot hij stopt, maar stoppen zal ze.

Als in het recente verleden Wiggins, Schleck, Bernal, Thomas,... de Tour kunnen winnen, dan kan R.EV dat zeker. De puzzelstukken moeten gewoon samenvallen. Dat is voor hem zo, voor Vingegaard zo en eigenlijk zelfs voor Pogacar.

Ik vind de Giro geil, maar de Giro rijden zou fataal zijn voor zijn Tour. Dus ik zou gewoon op de Tour blijven mikken de komende 5jaar. Er zal een editie komen dat de puzzelstukken samen kunnen vallen. Niet geschoten altijd mis.
Ben ik ook mee akkoord. Tourwinst is zeker niet 100% onmogelijk voor Remco, maar het blijft imo wel een long shot. Het moet volgens mij echt al een 2014 scenario zijn waar én Pogacar én Vingegaard iets tegen komen. Maar inderdaad niet geschoten is altijd mis, stel dat je volgens jaar de Giro rijdt en 1 van de 2 komt niet aan de start voor welke reden dan ook en andere rijdt de eerste week tegen een verkeerseiland dan moet je natuurlijk wel maken dat je klaar staat om de voorzet binnen te koppen. Als je Tours gaat beginnen skippen wordt de kans dat je net de juiste man, op het juiste moment op de juiste plaats bent nóg kleiner.

Wiggins & Bernal hebben net als Sastre imo vooral gebruik gemaakt van een soort van vacuüm aan de top. Dat vacuüm is er momenteel niet en afgaande op hoe Pogacar zijn agenda blijft volproppen verwacht ik dat de eerste jaren ook niet. Tenzij dat die in een sukkelstraatje terecht komt met zware revalidaties oid zie ik die niet meteen veel gas terugnemen. Hij heeft ook wel een aantal mooie mogelijke goals in het vooruitzicht: recordhouder worden in de Tour, Vuelta winnen, misschien triple proberen in 1 seizoen, "strive for 5", een aantal WK's op maat, misschien OS in LA... ik denk niet dat hij snel gaat stoppen door gebrek aan spreekwoordelijke carrots on a stick.

De vraag zal ook zijn hoe het deelnemersveld van die Giro er volgend jaar gaat uitzien... als Pogacar dit jaar de double Tour/Vuelta lukt (en wie gaat zijn geld op iets anders zetten?) zou hij dan misschien stiekem niet dromen van/proberen voor de triple? Hij heeft vorig jaar al bewezen dat de Giro voor hem geen probleem is met het oog op de Tour. Zou Vingegaard misschien ook geen interesse hebben in de Giro als Pogacar skipped wetende dat het wrs toch moeilijk wordt om Pogacar nog eens uit het geel te rijden én wetende dat ook hij nog veel marge heeft op de nr 3 in de Tour.

Laatst bewerkt:
Een jaartje geen ronde in 2026 kan ook.
Terug vertrouwen tanken in giro of Vuelta en vooral eindelijk eens trachten een rittenkoers van een week te winnen, dat is de basis,
En dan uitgerekend in dat jaar Pogacar een inzinking krijgen en Vingegaard ook niet op niveau. De Tour moet je gewoon elk jaar rijden. Hoe vaak heeft Evans het niet geprobeerd.

Ik bedoelde dat hij de omstandigheden mee had en 3e werd. Zie je Remco op zijn piek nog beter doen dan 3e plek komende 2-3y ?

Ik geloof nooit dat hij 3e geweest was in deze Tour als hij op zijn fysieke top was. Pogi en Vignegard #1 en #2. En Onley, Lipo, zelfs Roglic, misschien zelfs Vauqelin zijn bergop gewoon beter momenteel.

Heeft hij in een bergrit in de Tour ooit al 1 van die sjarels eraf gereden ? Het is tijd pakken in de tijdrit en aanklampen in de bergritten.

Dat is geen verwijt naar Remco toe, ik zie hem alleen niet beter doen dan zijn 3e plek van vorig jaar.

Maar dat kun je even goed van Evenepoel zeggen. Hij is jong begonnen, die zal ook niet tot zijn 35-40 koersen zoals een G Thomas. Zijn beste seizoenen waren 2022-2023. Dat ligt ook al 2-3y achter ons. Is de Evenepoel van vandaag even goed/beter als die van 2-3y geleden ?

En met puzzelstukken samenvallen bedoel je dat concurrenten vallen, ziek zijn, niet mee doen ? Dan kan hij misschien per ongeluk eens 1e worden, al acht ik de kans heel heel heel heel heel klein.

Bwa, op zich logisch dat hij dat verzwijgt, toch?

Je moet de concurrentie niet slimmer maken dan nodig. Uiteindelijk hoopte hij ongetwijfeld dat hij er wel door ging komen.

Niet slimmer maken als je al uit de de wedstrijd bent?
Je doet al niet meer mee dus hoezo dan slimmer maken?

Hij had gewoon vanaf seconde 1 open kaart moeten spelen en niet nog een week wachten zonder enige reden. Dan kan iedereen gewoon kaderen wat er gaande is en klaar.
Nu kwam er talloze pistes naar boven.
Iedereen die al eens iets aan zijn ribben heeft gehad snapt perfect waarom je daarmee moeilijk kan trainen en uit de tour stapt.

Ben ik ook mee akkoord. Tourwinst is zeker niet 100% onmogelijk voor Remco, maar het blijft imo wel een long shot. Het moet volgens mij echt al een 2014 scenario zijn waar én Pogacar én Vingegaard iets tegen komen.

Hij heeft nog nooit met een perfecte voorbereiding aan de start gestaan, dus uiteindelijk is dat allemaal moeilijk te zeggen.
Puur op gevoel en wat we zien is het inderdaad heel moeilijk met deze Pogacar. Maar Vingegaard lijkt me wel klopbaar als het een parcours is met wat tijdritkilometers en met een goeie ploeg rond hem.

Ook in het eendagswerk is hij niet kansloos. Pogacar bewijst ook dat hij klopbaar is, MSR Amstel en P-R bewijzen dat.
Mocht hij een perfecte winter hebben gehad acht ik de kans zeker bestaande dat hij Pogacar dit jaar klopt in de Amstel, met alles in acht genomen rijdt hij daar een fenomenale wedstrijd.
Mensen vergeten op dat vlak ook wel heel snel.

Ik geloof nooit dat hij 3e geweest was in deze Tour als hij op zijn fysieke top was. Pogi en Vignegard #1 en #2. En Onley, Lipo, zelfs Roglic, misschien zelfs Vauqelin zijn bergop gewoon beter momenteel.
Maar op wat baseer je dat dan? Op basis van wat zouden die beter zijn bergop dan een Remco die fysiek wél helemaal in orde is? Vorig jaar in de Tour moest hij bergop toch van niemand schrik hebben buiten Pogi en Vini?

De Tour moet hij zeker nog niet opgeven. Als dat van Bora effectief rond is, dan gaat Bora hem ook wel gewoon willen uitspelen in de Tour hoor. We dachten destijds ook dat Pogacar vertrokken was voor een hele lange reeks, maar plots moest hij Vingegaard 2x voor hem dulden. Nu is hij terug al 2x unbeatable. Je weet nooit wat er gebeurt met de concurrentie, dus zo snel moet hij niet opgeven. Maar... het zal wel allemaal mee moeten zitten voor hem.

En ook, iedere sponsor zal heel blij zijn met een renner van hen op het Tour-podium, ook al is dat dan 3e.

Ik bedoelde dat hij de omstandigheden mee had en 3e werd. Zie je Remco op zijn piek nog beter doen dan 3e plek komende 2-3y ?

Heeft hij in een bergrit in de Tour ooit al 1 van die sjarels eraf gereden ? Het is tijd pakken in de tijdrit en aanklampen in de bergritten.
Onley, Roglic en Vauquelin reden vorig jaar ook de Tour waarin Remco 3de werd. Dus ja, hij heeft die sjarels er ooit al afgereden in de Tour. :sarcastic:.

Heb je eingelijk de Tour van vorig jaar wel gevolgd? Daar was hij gewoon de beste na Pogi en Vingegaard.

Niet slimmer maken als je al uit de de wedstrijd bent?
Je doet al niet meer mee dus hoezo dan slimmer maken?

Hij had gewoon vanaf seconde 1 open kaart moeten spelen en niet nog een week wachten zonder enige reden. Dan kan iedereen gewoon kaderen wat er gaande is en klaar.
Nu kwam er talloze pistes naar boven.
Iedereen die al eens iets aan zijn ribben heeft gehad snapt perfect waarom je daarmee moeilijk kan trainen en uit de tour stapt.

Ik had het uiteraard over de periode nà het BK of tijdens de Tour.

Dat hij nog een week wacht met een statement of uitgebreide verklaring daarover... goh ja, maakt dat veel uit? Ook niet onlogisch dat hij even een aantal zaken op een rij wou zetten, mogelijk ook nog wat onderzoeken heeft laten doen, ... vooraleer met een uitgebreide verklaring te komen.

Ik zou daar ook niet teveel achter zoeken eigenlijk.

Terug
Bovenaan