Reverz
Well-known member
Bij Ineos kan ik mij voorstellen dat ze ondertussen zo wanhopig zijn dat ze elke strohalm gaan grijpen. Dan is Remco wel een héél mooie strohalm. Remco zijn palmares spreekt voor zich, één iets minder seizoen maakt hem niet opeens niet meer gewild. Bij Bora zit Denk er ook al járen achter, die gaat ook niet plots ne 180° maken, zelfs met een Lipowitz die nu zijn neus aan het venster steekt. Integendeel, met Remco erbij kan Bora volgend jaar op de Giro mikken en Lipo opnieuw naar de Tour sturen voor GC.Ik denk dat Remco zijn ambitie zijn grootste vijand is (en de ambitie van zijn pa). Hij wil duidelijk dik cashen ergens anders maar mag/kan/wil niet weg bij QuickStep.
Verder zitten ze (Remco + omkadering) heel de tijd te neuten dat de ploeg niet genoeg Ronde omkadering heeft en geen werkvolk voor in de bergen en ladieladiela. Maar de realiteit is dat elke extra Landa dat ze kopen om Remco te helpen eigenlijk weggesmeten geld is, want met de huidige omkadering is hij eens 'per ongeluk' 3e geweest en beter zal het niet meer worden. Het is niet dat hij met extra omkadering plots 2e of 1e zal zijn, met wat geluk 4e of 5e.
Dus Remco zit een beetje gevangen in zijn eigen ambitie. Hij wil dan dikke centen gaan vangen bij Bora of Ineos als Ronde renner, maar dan zal hij wel iets moeten presteren dit jaar of hij kan beter bij Quickstep blijven.
Hij zou zich beter focussen op 1-dags koersen en tijdritten in grote rondes. En af en toe een bergritje meepakken. Zijn palmares is al redelijk episch. Je kunt toch beter Classica en LBL 5x winnen en paar keer wereldkampioen worden en tussendoor nog keer proberen om nog paar keer olympisch kampioen te worden. Ondertussen links en rechts wat ritjes meepakken in de rondes.
Het zou toch jammer zijn dat we Remco zijn piek al gezien hebben in 2022-2023 omdat hij zich vastklampt aan een - laten we eerlijk zijn - best case 3e plek in de Tour de France. Niemand zal die podium plekken nog herinneren binnen 10y. Wel dat hij zijn velo naar boven stak in Parijs (2x). Zou het niet episch zijn dat hij in LA ook nog eens 1 of 2x zijn velo naar boven mag steken ? Dat zouden we binnen 50y nog weten. Een coureur die back to back OS EN tijdrit EN wegrit won.
Waarom hij met de geweten problemen in de Tour start is mij overigens een mysterie....
De realiteit is toch gewoon dat hij quasi alles al gewonnen heeft dat hij realistisch gezien kan winnen? EK op de weg en Giro GC zijn wrs de enige nog realistisch resterende opties lijkt mij, en Milaan-San Remo. Die fantasieën die hij zelf verteld over de Ronde van Vlaanderen eens meedoen etc dat gelooft hij zelfs volgens mij niet eens. Strade weet ik ook niet of hij daar veel te zoeken heeft. Alle andere opties zijn gewoon filler voor het palmares dat hij al heeft toch?
Classica winnen... zelfs al win je die koers 10x, who cares? De Classica is typisch een koers waar renners hun Tour vorm nog een beetje proberen doortrekken maar in het meeste geval zo oververzadigd zijn dat ze liever in hun hangmat zouden liggen, de gasten die écht een goeie Tour hebben gereden doen meestal gewoon zelfs niet eens nog de moeite om te gaan. En sowieso: 1x WK >>>>> zelfs 20x Classica, die overwinningen zijn nu al weinig meer dan een voetnoot op zijn palmares. 5x L-B-L zou mooi zijn maar ik denk dat het intussen toch ook duidelijk is dat dat nooit echt een strijd is zolang Pogacar geen accidenten doet of nog (schoon)ouders verliest net op dat moment... zonder Alaphilippe, die val en zijn schoonmoeder stond Pogacar daar volgens mij gewoon op 6 stuks.
WK... wordt ook niet evident de komende jaren met een Pogacar die schaamteloos zélf opent op 100km. Ik kan mij ook nooit voorstellen dat Pogacar nóg eens de OS gaat skippen, tenzij het echt ambras is met de Sloveense bond.
Remco is uiteindelijk toch op zijn sterkste als eendags-coureur maar ook daar staat Pogacar gewoon nog altijd een serieus trapje hoger en dan heb je ook MvdP nog die er zich daar altijd gaat tussensmijten op de parcoursen waar Pogacar de rest niet zomaar vermorzeld.
Een paar extra titels in het tijdrijden lijken mij dan nog het meest realistische, Tarling knaagt wel aan die stoel maar Remco steekt er toch nog altijd ver bovenuit als het er echt om gaat.

.