Tour de France 2025

Die beelden waar de renners zich moesten omkleden. Waar blijft het bericht van de UCI nu. Een tent met warme douches moet toch te regelen zijn? Hetzelfde voor de puntenaftrek van Martinez. Dat zijn dan twee organisaties die zichzelf hoog in vaandel dragen.

Goja, ik vind dat toch een belachelijk ongezonde ingesteldheid van bijna no matter what toch te starten. Ok hij pakt die etappe nog, maar netto is dit toch zowel mentaal als fysiek zo zwaar geweest? Kan toch echt niet goed zijn voor hem of eender welke (jonge) atleet/persoon... Als ploeg/entourage zou je toch moeten helpen grenzen stellen. My 2 cents
Voor geld danst den beer. Transfer forceren. Weer ik veel.

De Tour… Abrahamsen breekt een maand voor de start zijn sleutelbeen nog en staat toch nog aan de start. Johannessen valt flauw op de Ventoux, krijgt beademing en gaat zelfs naar het ziekenhuis. De volgende dag start hij gewoon opnieuw. Als het de Ronde van Polen is, geeft die gewoon op.
Noren gaan vergelijken met de rest van de mensheid :tongue:.

Campenaerts terug met een streep bergop.
Staat 26e.
Laat die de laatste man zijn in de Giro en die eindigt top-20.

De verklaring voor het onderpresteren van Remco, hij had een rib gebroken bij een val op het BK en had dan ook nog eens het begin van sinusitis. Hij is niet echt fit aan de Tour begonnen.

Dat interview is veel window dressing imo :S

Er is fysiek een pak meer aan de hand dan dat die gebroken rib & opkomende sinusitis met Remco doen uitschijnen. Er staat letterlijk ik begon uitgeput aan de Tour.. Pelgrims zei na zijn abandon ook dat ie niet goed recupereerde na de Dauphiné en dan ze extra rust hadden moeten inbouwen, Remco heeft ook toegegeven dat ie na de Dauphiné niet de trainingsintensiteit had kunnen aan boord leggen dat ie wou, om er de extra couche op te leggen..

Dat zijn gebrekkige voorbereiding een invloed heeft op zijn basis (klimvermogen), ongetwijfeld, maar ge ziet toch dat er ergens een probleem is met zijn recuperatie. Dat u lichaam stilaan op is na 2-3 weken, ok, maar na 1 week Dauphiné !? :wtf:

edit: ingekorte etappe vandaag, geen Col des Saisies.

Laatst bewerkt:
Ik snap de kritiek op Bora of specifiek de kritiek op de wedstrijd van Lipowitz niet helemaal. Ok, nadien is het gemakkelijk gezegd "dat had hij beter niet gedaan want nu wordt het close voor het podium in Parijs". Maar voor hetzelfde geld tikt hij hier wel de koninginnen etappe binnen... op een bepaald moment stond hij er zelfs redelijk goed voor imo.

Lipo heeft de laatste 5 km van de Madeleine alleen gedaan
Lipo heeft de afdaling volledig alleen gedaan (dat kost ook krachten), lipo heeft in de vallei bijna 20km alleen gefietst. (Terugkomen en dan aanvallen).

Das 50km solo en dan moet ge nog beginnen aan de laatste beklimming van de dag +25km dat je ook Solo zou willen oprijden. lipo is goed maar nog geen alien. De kans van instorten was vrij groot. Hij heeft zelf redelijk goed stand gehouden voor wat ie gedaan heeft deze rit en ze laten roglic dan niet wachten op een Lipo, terwijl die nu ook nog 1 minuut moet goedmaken op onley om er nog over te kunnen springen.

Als je met uw ploeg 3en4 kunt staan , als jonge renner uw podium en eerste witte trui bijna 100% kunt verzekeren gaat dat imo boven een ritzege. Stel dat Lipo er toch doorzakt nog in die laatste etappes of een zware valpartij heeft , staat Bora normaal alsnog op dat podium met Roglic.

Misschien heeft Clement toch wat gelijk, wat een bagger is er weer te lezen onder de Facebook-post van Sporza over het statement van Remco. Wat bezielt zo'n mensen.

Ergens lijkt me het bericht van Remco toch een geruststelling voor zijn verdere carrière als ronderenner. Het is een gebroken rib, iets waarvan het bekend is dat het met tijd en rust geneest. Erger zou het geweest zijn als de schade aan die zenuwalle verdere rondes zou hypothekeren, of als het een soort mentale blokkade was.
Het is beter een gebroken rib dan een psychisch probleem zou ik denken. Maar als je dat niet weet dan ga je beginnen te gokken wat het is en verkeerde conclusies trekken.
Ik hoop dat hij eens een heel jaar vrij van pech kan blijven.

Mentaal is dit natuurlijk wel een serieuze tik waar hij ook wel even zal van moeten bekomen.

Uiteindelijk is hij nu 2x op rij naar de Tour vertrokken met een verstoorde voorbereiding. Vorig jaar die val in het Baskenland (of was het Catalonië?). Dit jaar een serieus verstoorde winter, waardoor je al een voorjaar grotendeels ziet in rook opgaan en dan lukt het ook niet om helemaal fit aan de start van de Tour te staan.

Allemaal niet te onderschatten. Het jaar dat Pogacar zijn pols brak in LBL, had dat ook zijn weerslag op de Tour.

Hij was dan in feite toch beter weggebleven van het BK zo 1 week voor de Tour, of hij had zich moeten beperken tot de tijdrit.

Steengoed renner, maar stond bij de ´jeugd´ al bekend als geen stuurtalent.
Misschien het nadeel van later in het koersen binnen te komen?
Zo zijn er nog wel wat in het peloton - Roglic ook niet het beste voorbeeld. Maar als we het overzichtje van PCS erbij nemen en de gebroken rib erbij nemen, dan valt het all-in-all eigenlijk best goed mee. Gewoon enorm veel miserie op 1 jaar tijd jammer genoeg.

DateInjuryInjury nameEstimated weeks out
2024-12-03Training accidentFractured rib(s),Fractured scapula,Fractured hand6
2024-04-04Crash in Itzulia Basque Country | Stage 4Fractured collarbone,Fractured scapula8
2020-08-15Crash in Il LombardiaFractured pelvis26

Hij was dan in feite toch beter weggebleven van het BK zo 1 week voor de Tour, of hij had zich moeten beperken tot de tijdrit.

Goed idee :unsure:

3bfefb6c-110c-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg

Mentaal is dit natuurlijk wel een serieuze tik waar hij ook wel even zal van moeten bekomen.

Uiteindelijk is hij nu 2x op rij naar de Tour vertrokken met een verstoorde voorbereiding. Vorig jaar die val in het Baskenland (of was het Catalonië?). Dit jaar een serieus verstoorde winter, waardoor je al een voorjaar grotendeels ziet in rook opgaan en dan lukt het ook niet om helemaal fit aan de start van de Tour te staan.

Allemaal niet te onderschatten. Het jaar dat Pogacar zijn pols brak in LBL, had dat ook zijn weerslag op de Tour.
En als leider uit de giro moeten stappen met covid. Die gast heeft mentaal toch al 1 en ander moeten doorstaan. Ik zou remco zijnde volgend jaar alles op de giro zetten en dan zonder klassementsambitie naar de Tour gaan en enkele ritten uitkiezen.

En als leider uit de giro moeten stappen met covid. Die gast heeft mentaal toch al 1 en ander moeten doorstaan. Ik zou remco zijnde volgend jaar alles op de giro zetten en dan zonder klassementsambitie naar de Tour gaan en enkele ritten uitkiezen.
En dat ze (zijn entourage) hem eens zo veel mogelijk van social media weghouden voor/tijdens de Tour. Een renner moet daar zijn energie niet insteken. Ik vraag mij af of ze hem niet beter zouden kunnen begeleiden en hem van zulke zaken afschermen.
Nog zoiets: een renner komt toe na een rit, begeleid hem eerst naar zijn mobilhome, laat hem rustig een douche pakken en omkleden, en laat hem dan onder het volk komen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Remco zijn ambitie zijn grootste vijand is (en de ambitie van zijn pa). Hij wil duidelijk dik cashen ergens anders maar mag/kan/wil niet weg bij QuickStep.

Verder zitten ze (Remco + omkadering) heel de tijd te neuten dat de ploeg niet genoeg Ronde omkadering heeft en geen werkvolk voor in de bergen en ladieladiela. Maar de realiteit is dat elke extra Landa dat ze kopen om Remco te helpen eigenlijk weggesmeten geld is, want met de huidige omkadering is hij eens 'per ongeluk' 3e geweest en beter zal het niet meer worden. Het is niet dat hij met extra omkadering plots 2e of 1e zal zijn, met wat geluk 4e of 5e.

Dus Remco zit een beetje gevangen in zijn eigen ambitie. Hij wil dan dikke centen gaan vangen bij Bora of Ineos als Ronde renner, maar dan zal hij wel iets moeten presteren dit jaar of hij kan beter bij Quickstep blijven.

Hij zou zich beter focussen op 1-dags koersen en tijdritten in grote rondes. En af en toe een bergritje meepakken. Zijn palmares is al redelijk episch. Je kunt toch beter Classica en LBL 5x winnen en paar keer wereldkampioen worden en tussendoor nog keer proberen om nog paar keer olympisch kampioen te worden. Ondertussen links en rechts wat ritjes meepakken in de rondes.

Het zou toch jammer zijn dat we Remco zijn piek al gezien hebben in 2022-2023 omdat hij zich vastklampt aan een - laten we eerlijk zijn - best case 3e plek in de Tour de France. Niemand zal die podium plekken nog herinneren binnen 10y. Wel dat hij zijn velo naar boven stak in Parijs (2x). Zou het niet episch zijn dat hij in LA ook nog eens 1 of 2x zijn velo naar boven mag steken ? Dat zouden we binnen 50y nog weten. Een coureur die back to back OS EN tijdrit EN wegrit won.

Waarom hij met de geweten problemen in de Tour start is mij overigens een mysterie....

Misschien heeft Clement toch wat gelijk, wat een bagger is er weer te lezen onder de Facebook-post van Sporza over het statement van Remco. Wat bezielt zo'n mensen.
Ik begin het nut van al die reacties op eender welk artikel serieus in twijfel te trekken. Of de post nu gaat over Remco, Wout, Anderlecht, Theo Francken of het Koningshuis, ALTIJD krijg je van die verzuurde en gefrustreerde kritiek. Hebben die mensen eigenlijk een leven, wat een zielige sukkels die iedere keer opnieuw hun energie steken in verzuurde reacties. Schaf dat af aub.

Ik begin het nut van al die reacties op eender welk artikel serieus in twijfel te trekken. Of de post nu gaat over Remco, Wout, Anderlecht, Theo Francken of het Koningshuis, ALTIJD krijg je van die verzuurde en gefrustreerde kritiek. Hebben die mensen eigenlijk een leven, wat een zielige sukkels die iedere keer opnieuw hun energie steken in verzuurde reacties. Schaf dat af aub.

Gepensioneerden e.

Mijn moeder is ook zo. Telkens ik daar thuis kom, krijg ik een diarree van "Facebook berichten" voorgelezen. Typisch random krantenartikels die geen hond interesseren. "ABC is in XYZ met zijn auto van een brug gereden. HOE KAN DAT NU?". "Ja, moeder, in slaap gevallen of zo zeker". En dan een comment daaronder plaatsen :laugh: . 5 min later "Zeg, voetballer ABC is voor 2M van Y naar Z verhuisd, die voetballers verdienen toch te veel e". "Ja, moeder". En dan een comment plaatsen. En dan 5 min later 'een andere bomma zegt dat mijn comment niet leuk is'. Rinse and repeat.

Die zijn niet opgevoed met internet, die hebben niet door dat a) je het je niet moet aantrekken b) niemand je mening relevant vindt en c) de protagonisten van het artikel al zeker je comment niet gaan lezen :laugh:

Elk random artikel op HLN waar het over een dode hond of een ziek kind gaat, staan er 100 "veel sterkte" commentaren onder. Voor wie of wat, mij altijd een mysterie.

Waarom hij met de geweten problemen in de Tour start is mij overigens een mysterie....
1 ritzege in de Tour is beter als niks natuurlijk.
Veel renners zouden daar al voor tekenen.

Ik denk ook, laat hem de Giro doen eerst en dan de Tour, en valt de Tour tegen in de bergen dan kan hij daar beter voor ritzeges gaan en dat klassement laten varen. Voor een klassement moet je er elke dag staan, en mag je geen enkele offday hebben.

Nu is het probleem ook dat zijn voorjaar naar de knoppen was door zijn val in de winter en dat er daardoor meer druk op hem kwam te liggen voor de Tour. Als hij al eens kon een klassieker winnen of enkele kleinere rondes dan had hij toch dat al binnen. Als dan de Tour tegenvalt heb je toch al enkele mooie overwinningen binnen. Je moet proberen te winnen wat je kan winnen.

1 ritzege in de Tour is beter als niks natuurlijk.
Veel renners zouden daar al voor tekenen.

Ik denk eerder 'schijn hoog ophouden zo lang mogelijk om een transfer aan goede voorwaarden te forceren'.

De tijdrit was rit 4 of 5? En de problemen waren blijkbaar al lang voor de tour gekend. Had dan eventueel naar de tour gegaan met tijdrit ambities en een ritje in het achterhoofd - had hij op voorhand de ambities kunnen temperen.

Ipv heel de ploeg mee te sleuren in een verhaal dat gedoemd was om te falen. Hij had ook relatief probleemloos kunnen afstappen 1e rustdag met een (verzonnen) excuus of rustig rondrijden in de tour zonder ambities. Nu heeft hij zichzelf uitgewrongen als een natte handdoek voor niks.

Terug
Bovenaan