Tour de France 2025

Meeus zet gewoon zelf te laat aan toch , pas op 150m van de meet zet hij zich recht en had ook opgevangen dat het in dalende lijn is.

Jammer dat Milan enkel wint als Merlier niet kan meesprinten (door pech/oponthoud) en niet zuiver wint deze tour, zou zijn groene trui nog iets meer glans geven.

Ik heb goeie wel goeie hoop voor nog 1 Belgische ritzege op de Champs.

Meeus zet gewoon zelf te laat aan toch , pas op 150m van de meet zet hij zich recht en had ook opgevangen dat het in dalende lijn is.

Jammer dat Milan enkel wint als Merlier niet kan meesprinten (door pech/oponthoud) en niet zuiver wint deze tour, zou zijn groene trui nog iets meer glans geven.

Ik heb goeie wel goeie hoop voor nog 1 Belgische ritzege op de Champs.
Serieuze groene trui in cadeauverpakking ook.

Zie ook nog is dat de komende tussensprints allemaal voor de bergen liggen.

Merlier zat eigenlijk nog iets te ver de laatste km en daardoor oponthoud door de val.. Gelukkig komt hij er vanaf zonder valpartij.

Meeus kon makkelijk zelf aangaan maar twijfelt of durft niet. Dan zit hij effe ingesloten als Milan aangaat en komt hij natuurlijk te laat. Jammer want dikke kans op ritwinst gemist. Ik vind Meeus ergens veel te braaf als sprinter als je ziet hoe hij zich vandaag laat ringeloren..

Altijd die obsessie rond Remco door VLV, laat die gewoon. Een nieuwe generatie renners staat klaar en daar zijn ook heel wat Belgen bij, met bovendien heel wat minder air en grote manieren.
Djeezes man.. niet veel gewend blijkbaar. Liever achterbaks gedoe ipv "You see is what you get" zeker? Neen, de ideale schoonzoon zal hij nooit worden voor sommigen.. jammer toch hé :thinking: .

Wees blij met zo een topper van bij ons en er zullen er nog veel mogen komen om hem nog maar proberen te evenaren qua palmares..

Merlier zat eigenlijk nog iets te ver de laatste km en daardoor oponthoud door de val.. Gelukkig komt hij er vanaf zonder valpartij.

Meeus kon makkelijk zelf aangaan maar twijfelt of durft niet. Dan zit hij effe ingesloten als Milan aangaat en komt hij natuurlijk te laat. Jammer want dikke kans op ritwinst gemist. Ik vind Meeus ergens veel te braaf als sprinter als je ziet hoe hij zich vandaag laat ringeloren..
Kijkt ook totaal niet rond zich. Zet pas aan wanneer Milan al voorbij hem is.

Spijtig, als ik het zo zie had hij veel kans gemaakt op ritwinst als hij wat vroeger aanging

Ze geven blijkbaar morgen tijdens de rit ook redelijk wat regen.
Kan wel een echte veldslag worden zo.

Ik sluit mij trouwens aan bij wat je zegt, het is hypocriete boel maar mensen die Armstrong & Bruyneel over dezelfde kam scheren als alle andere uit die periode die toch ook gepakt hebben die hebben het niet gesnapt. Sure, die gasten waren allemaal in fout maar US Postal dat was niks minder dan georganiseerde misdaad.

Laat ons alstublieft toch ook niet naïef zijn.
Alles begint bij het feit wie de persoon Armstrong was en is, uitgesproken en zeer duidelijk. Koppel dat met het feit dat hij fysiek ook gewoon op en top sportman was, en het kankergegeven en je hebt de perfecte man die goed en slecht over de tongen rolt.
Die man die je graag ophemelt of graag zeer diep ziet vallen.

Het georganiseerde dat was niet alleen bij US postal het geval hoor. Ook andere ploegen pakte het op teamniveau aan, en pakte zeker niet minder.
Armstrong kon winnen omdat hij doping nam, maar Armstrong won vooral omdat hij met gelijke middelen nog altijd de betere sportman was. Al zal de factor van zijn vroeger start met gebruik van groeihormonen misschien daar ook wel een rol in spelen.
De manier hoe ze zich gedroegen komt gewoon doordat de vermoedens daar waren, mensen hem wouden laten vallen en mensen er ook alles aan deden om hem te laten vallen. Geen enkele renner of ploeg was zo een opgejaagd wild als US postal en Armstrong.
Ze wouden gewoon kosten wat het kost zich beschermen en niet ten val komen. En gingen daar zeer ver in, veel te ver.
Maar op een gegeven moment hadden mensen er echt een levenswerk van gemaakt om hem te doen vallen, niet voor de sport maar gewoon om Armstrong als persoon te kwellen. Denk maar aan Greg LeMond, zuiverheid toch ook wel in twijfel te trekken. Wel gebrand om Armstrong al persoon te laten vallen.
Maar andere renner of ploegen hebben zo een druk nooit moeten doorstaan, dan is het ook veel makkelijker om eruit te komen als de sympathieke eenzaat dopeur.

Veel renners en betrokkenen zwijgen gewoon nog tot op de dag van vandaag, en met goeie reden. En als iemand opbiechte dan vaak enkel maar het strikt noodzakelijke, om nog altijd mensen en zichzelf te beschermen.
Iemand die vrij open was over hoe het er aantoe ging was Thomas Dekker, maar dat wordt hem nog altijd niet in dank afgenomen.

Alles begint bij het feit wie de persoon Armstrong was en is, uitgesproken en zeer duidelijk. Koppel dat met het feit dat hij fysiek ook gewoon op en top sportman was, en het kankergegeven en je hebt de perfecte man die goed en slecht over de tongen rolt.

Het georganiseerde dat was niet alleen bij US postal het geval hoor. Ook andere ploegen pakte het op teamniveau aan, en pakte zeker niet minder.
Armstrong kon winnen omdat hij doping nam, maar Armstrong won vooral omdat hij met gelijke middelen nog altijd de betere sportman was. Al zal de factor van zijn vroeger start met gebruik van groeihormonen misschien daar ook wel een rol in spelen.
De manier hoe ze zich gedroegen komt gewoon doordat de vermoedens daar waren, mensen hem wouden laten vallen en mensen er ook alles aan deden om hem te laten vallen. Geen enkele renner of ploeg was zo een opgejaagd wild als US postal en Armstrong.
Ze wouden gewoon kosten wat het kost zich beschermen en niet ten val komen. En gingen daar zeer ver in, veel te ver.
Maar op een gegeven moment hadden mensen er echt een levenswerk van gemaakt om hem te doen vallen, niet voor de sport maar gewoon om Armstrong als persoon te kwellen. Denk maar aan Greg LeMond, zuiverheid toch ook wel in twijfel te trekken. Wel gebrand om Armstrong al persoon te laten vallen.
Maar andere renner of ploegen hebben zo een druk nooit moeten doorstaan, dan is het ook veel makkelijker om eruit te komen als de sympathieke eenzaat dopeur.

Veel renners en betrokkenen zwijgen gewoon nog tot op de dag van vandaag, en met goeie reden. En als iemand opbiechte dan vaak enkel maar het strikt noodzakelijke, om nog altijd mensen en zichzelf te beschermen.
Iemand die vrij open was over hoe het er aantoe ging was Thomas Dekker, maar dat wordt hem nog altijd niet in dank afgenomen.
Zoals ooit iemand zei:
Van een ezel maak je geen paard.

Ik was en ben eigenlijk nog wel een "fan" van Armstrong.

Ik maak me weinig illusies. Ik heb zelf nog op deftig nationaal niveau gesport (medailles op nationale kampioenschappen bij de jeugdreeksen) in de Armstrong periode. Geen duursport, but still. En geen sport met dikke zakken geld, but still. Zelfs daar waren er de occasionele rariteiten van atleten die plots uit het niks (standaard in onderste helft van klassement) na de winter top waren (elke wedstrijd podium). Of 2e rangs atleten die een halve apotheek supplementen mee hadden op wedstrijden. Zal in veel gevallen wel onschuldig geweest zijn, maar bij vele zit/zat de mindset gewoon fout.

Toen ik 13-14-15 was, wou ik winnen. Maar het moest wel leuk blijven. Mijn sportvoeding was een hamburger of hotdog voor of na de wedstrijd en een Fanta als sportdrink. Geen 3 recuperatie shakes en supplementen. Zoals mijn trainer altijd zei 'je moet na de komma werken als alles voor de komma in orde is'.

Het medicaliseren van sport op jonge leeftijd is problematisch, zeker voor - met alle respect - 2e rangs atleten. Ik heb van mijn 7-8 tot mijn ~21 op redelijk niveau gesport. Ik heb nooit de ambitie gehad om er een carriere van te maken en ik heb mijn lichaam goed verzorgd (geen sigaretten, geen drugs, geen excessieve drank, relatief gezond eten). Maar ik heb me nooit bezig gehouden met labo testen of speciale voedingssupplementen en allerlei 'marginal gains' die gemakkelijk te pakken zijn door gewoon 4x ipv 3x per week te trainen. Is in veel gevallen luiheid van de atleet of 'technologie' gebruiken ipv inspanning.

Voorbeeldje uit mijn directe omgeving. Ik loop tegenwoordig mee met een recreanten loop groepje op zondag. Dat is 12-15km aan max 10 per uur. Dat zijn gepensioneerden, paar 50 jarige vrouwen en paar jonge vaders (zoals mezelf) die 1x per week eens buiten willen zijn. Ik loop daar niet voor de tijd of om goed te worden, ik loop daar om buiten te zijn en een vast slot te hebben zodat ik mezelf verplicht om buiten te komen. Denk dat dat een man/vrouw of 15-20 is in totaal. Daar lopen ook zo'n paar wappies rond die 2x per jaar naar Leuven gaan voor een lactaat meting en hun omslagpunt te bepalen. Elke keer 200-250 euro dokken. Nee, ik ga niet mee. Je loopt godverdekke 1 of 2x per week 12km op het tempo van een halve bejaarde. Wat gaat die lactaatmeting nu uitmaken ? Voor die 2 stratenlopen van 10km achter je hoek moet je echt niet weten wat je omslagpunt is. Je bent tenslotte 50y en je finisht ergens halverwege in het pak anyway... En ook allemaal 17 horloges. Een Whoop en een Garmin en een en een en een weet ik veel wat :laugh:

Heb het altijd vreemd gevonden dat een VDB of Ulrich of Pantani of andere - bleek nadien - wandelende apotheken als sportman (die toch veronderstelt worden hun lichaam wat te verzorgen) na hun carriere te prooi vielen aan excessieve drank/drugs/medicatie. Heb altijd het idee gehad dat die stap voor een normale sporter moeilijker zou moeten zijn dan een gewone sterveling wegens 'lichaam verzorgen'. Maar als je dan die verhalen leest, was koersen tot 10-15y geleden gewoon een afvallingskoers van "wie wil risico's nemen met zijn leven". Dat is niet eens een pilletje of een spuitje pakken. Vb het gevalletje Rasmussen ("hij is zo goed want hij pitst elke gram van zijn fiets en lichaam"): Admitted to the use of EPO, human growth hormone, testosterone, DHEA, insulin, IGF-1, cortisone and blood transfusions between 1998 and 2010. Dan is het niet verwonderlijk dat je normen zo verschoven zijn dat je na je carriere bij het minste probleempje of pijntje teruggrijpt naar wat je de helft van je leven gedaan hebt. Slikken en spuiten.

Overigens top artikel: https://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France - weinig opbeurend is het niet. Al is het de laatste 10-15 y beter. Of we zijn naief of het is echt gebeterd sindsdien...

Overigens moet je deze docs eens lezen om een idee te krijgen hoe fucked up het vroeger was:
https://www.usada.org/wp-content/uploads/Landis-Floyd-Affidavit.pdf --> toppertje dit

(Er zijn nog andere als je wat Googlet)

Schande schande ! Die diefstal... Maar blijkbaar is Grenoble (net zoals veel andere steden in Frankrijk tegenwoordig) best wel een probleemstad qua criminaliteit geworden...

Gaan ze Vdp gebruiken om de sprint aan te trekken voor Groves 🤡 Goeie sprinter om in Catalonië of het Baskenland ritten te winnen maar toch niet in de tdf,

Ik quote in Tour topic want ik neem aan dat je het daar wilde posten.

Dit is toch een beetje een onnozele manier om een sprinter te beschrijven die 9 etappeoverwinningen in grote rondes op zijn naam heeft.

Terug
Bovenaan