Tour de France 2025

Ik begin meer en meer zin te krijgen om een van die bergen zelf te beklimmen. Is dat bereikbaar met vliegtuig? Kun je uw eigen fiets laten afkomen? Hoe werkt dat eigenlijk als je dat wil doen 😀
Alpen is met de auto goed te doen vind ik. Velo in de koffer, weekje verlof en gaan :)

Ik begin meer en meer zin te krijgen om een van die bergen zelf te beklimmen. Is dat bereikbaar met vliegtuig? Kun je uw eigen fiets laten afkomen? Hoe werkt dat eigenlijk als je dat wil doen 😀

Als je niet wil auto rijden. TGV pakken. Meeste "bergsteden" zijn gemakkelijk met TGV te bereiken. Zeker als je met de fiets bent, kun je nog wat km fietsen van station naar je bestemmng.

Terplekke meer dan genoeg gites, hotelletjes, campings, luxe hotels, whatever you want.

Degenkolb won 10 ritten in de Vuelta en maar 1 rit in de Tour. Wüst won 12 ritten in de Vuelta en maar 1 rit in de Tour. Misschien dat de Tour toch enkele niveau's boven de rest staat?

De enige manier voor Groves om een rit te winnen is als Milan en Merlier gelost zijn. Daar moet je gewoon realistisch in zijn, wie weet op de Champs.
Je moet als ploeg keuzes durven maken. Vdp had gewoon groen kunnen winnen als ze een duidelijk keuze hadden gemaakt.

Dat maakt niet uit, ge hebt bewust die overwinningen niet genoemd om uw statement duidelijker te maken. Ik vind dat toch een beetje onnozel ja. Ge stelt Groves slechter voor dan dat hij is. Ge houdt ook gewoon totaal geen rekening met het feit dat Groves enkel bijgetekend heeft bij Alpecin omdat hij bepaalde garanties heeft gekregen (zoals het rijden van de Tour en daar als 2e sprinter zijn).

En nee, Van der Poel had groen niet kunnen winnen want hij is naar huis met een longontsteking. Als dat niet gebeurd was, had hij die nog altijd kunnen winnen, ook al gingen ze één keer voor Groves. Dan hadden ze bijvoorbeeld gisteren veel meer moeite gedaan om Milan op achterstand te rijden, en had hij in etappe 20 en 21 gewoon nog veel punten gepakt die Milan niet pakt.

Met de fiets? 😆 Ik ga er volgende maand met den mx5 is rijden.

Route des grande alpes

Jorgenson vooraan, allemaal goe en wel, ma zitten al op 40 seconden, aan dees tempo haalt de kopgroep de top niet :s

Grappig dat De Cauwer hier over Lipowitz zijn handpositie spreekt maar blijkbaar niet weet dat je aerodynamischer bent met je handen op het stuur dan in de beugel, zolang je u lichaam maar even ver naar beneden brengt.

Een beetje hetzelfde als hij deze week zei over de Ventoux "dat bos geeft nog wat verkoeling" :laugh: Vraag aan elke wielertoerist en ze gaan allemaal hetzelfde zeggen: dat bos de hel.

Als je niet wil auto rijden. TGV pakken. Meeste "bergsteden" zijn gemakkelijk met TGV te bereiken. Zeker als je met de fiets bent, kun je nog wat km fietsen van station naar je bestemmng.

Terplekke meer dan genoeg gites, hotelletjes, campings, luxe hotels, whatever you want.
Dat ziet er goed uit. Dan kan ik mijn fiets meenemen en moet ik geen 12u met de wagen rijden. Dat overleef ik niet.

Dit weekend eens opzoeken wat mogelijk is met Hautacam of Mont Ventoux

Iemand die weet wat dat verhaal op de bus bij Johan Museeuw was? Vandegoor kon er precies niet mee lachen.
In de jaren 90 was Museeuw na een koers erg slecht gezind op de pers. Hij werd geïnterviewd op de trap aan de ingang van de ploegbus.

In zijn antwoord zei hij iets in de aard van: "...en we gaan hoger, hoger, hoger ... daag!" (terwijl ging hij dus steeds een trede meer naar omhoog totdat hij weg was naar binnen in de bus)

Helaas vind ik er geen filmpje meer van op internet 🙂.

Ik vermoed dat Vandegoor dat interview zal afgenomen hebben.

In de jaren 90 was Museeuw na een koers erg slecht gezind op de pers. Hij werd geïnterviewd op de trap aan de ingang van de ploegbus.

In zijn antwoord zei hij iets in de aard van: "...en we gaan hoger, hoger, hoger ... daag!" (terwijl ging hij dus steeds een trede meer naar omhoog totdat hij weg was naar binnen in de bus)

Helaas vind ik er geen filmpje meer van op internet 🙂.

Ik vermoed dat Vandegoor dat interview zal afgenomen hebben.
vanaf 41:15
Maar dat zou met Renaat gebeurd zijn

Terug
Bovenaan