Tour de France 2025

De veroordeling was om te beginnen ook vooral iets symbolisch. Ze hebben met de volledige generatie trachten af te rekenen onder de vorm Johan Bruyneel.
En goed als je dan van mening bent dat dat de manier is en die persoon volgens u zijn brood niet meer mag verdienen in een actieve rol in de sport dan is dat een keuze.
Buiten dat het in feite vrij hypocriet is.

Maar dat die persoon bij de start van een koers is en op plaatsen komt waar een gewone leek normaal niet mag komen, wat is er daar dan precies mis mee? Hij sprak met ex-renners en managers. Wat denken ze dat hij daar deed, tips geven over doping? EPO aan de hand doen?
De veroordeling is niet "vooral" symbolisch, maar omdat hij aan de galg gepraat is door zijn renners en kennissen. Er was tastbaar bewijs dat hij een dikke eikel was die een dopingsysteem op poten heeft gezet bij zijn ploeg en mensen heeft afgedreigd. Dat was bij vele andere dopingzondaars niet zo. Natuurlijk is het hypocriet, maar het is niet onlogisch dat de UCI vindt dat iemand met een levenslange schorsing niet in het tourcircus thuishoort, maakt niet uit wat die daar doet. Je kan het in het belachelijke trekken, maar eigenlijk is het voor mij ook doodnormaal dat zo iemand daar geen plaats heeft. Ik zie niet in waarom we het normaal zouden moeten vinden dat die nu nog altijd (financieel) kan profiteren van zijn walgelijk gedrag vroeger.

Het probleem zit hem niet in dat Bruyneel daar niet mag zijn, maar dat de sport voor de rest wel nog bevolkt wordt door quasi even erge personen, zoals Gianetti. Een man die zich bijna tot de dood gedopeerd heeft en nadien mensen die het hebben willen vertellen voor de rechter gedaagd heeft (en jammer genoeg die zaken ook nog heeft gewonnen anders was er nu van hem geen sprake meer van).

En dat er inderdaad gewoon "normale" dopingzondaars waarvan iedereen het weet bewierookt worden door de Tour, of journalisten.

De veroordeling is niet "vooral" symbolisch, maar omdat hij aan de galg gepraat is door zijn renners en kennissen. Er was tastbaar bewijs dat hij een dikke eikel was die een dopingsysteem op poten heeft gezet bij zijn ploeg en mensen heeft afgedreigd. Dat was bij vele andere dopingzondaars niet zo. Natuurlijk is het hypocriet, maar het is niet onlogisch dat de UCI vindt dat iemand met een levenslange schorsing niet in het tourcircus thuishoort, maakt niet uit wat die daar doet. Je kan het in het belachelijke trekken, maar eigenlijk is het voor mij ook doodnormaal dat zo iemand daar geen plaats heeft. Ik zie niet in waarom we het normaal zouden moeten vinden dat die nu nog altijd (financieel) kan profiteren van zijn walgelijk gedrag vroeger.

Het probleem zit hem niet in dat Bruyneel daar niet mag zijn, maar dat de sport voor de rest wel nog bevolkt wordt door quasi even erge personen, zoals Gianetti. Een man die zich bijna tot de dood gedopeerd heeft en nadien mensen die het hebben willen vertellen voor de rechter gedaagd heeft (en jammer genoeg die zaken ook nog heeft gewonnen anders was er nu van hem geen sprake meer van).

En dat er inderdaad gewoon "normale" dopingzondaars waarvan iedereen het weet bewierookt worden door de Tour, of journalisten.
Je moet zelfs niet eens over de landsgrenzen kijken. Vandenbroucke heeft zich eigenlijk recht de dood in gespoten, maar dat heeft zijn bijna mythische status precies alleen maar vergroot. Ik vermoed dat ze voor de start van Luik-Bastenaken-Luik 2050 die beelden nóg gaan laten zien en dan verwonderd zijn dat de dan actieve generatie hun "pappenheimers" niet kent. Hoe wereldvreemd kan je zijn. :S

Ik heb nog quasi niks van Vive Le Velo gezien dit jaar maar wel een kort fragment van Bruyneel die bij Cancellara stond. Lag dat nu aan mij of was dat sú-per awkward? :unsure: Ik had het gevoel dat Cancellara liever de grond in was gekropen daar.

Ik sluit mij trouwens aan bij wat je zegt, het is hypocriete boel maar mensen die Armstrong & Bruyneel over dezelfde kam scheren als alle andere uit die periode die toch ook gepakt hebben die hebben het niet gesnapt. Sure, die gasten waren allemaal in fout maar US Postal dat was niks minder dan georganiseerde misdaad.

Altijd die obsessie rond Remco door VLV, laat die gewoon. Een nieuwe generatie renners staat klaar en daar zijn ook heel wat Belgen bij, met bovendien heel wat minder air en grote manieren.

De kliek Bruyneel/Armstrong waren de grootste smeerlappen die het wielrennen ooit heeft gezien. Ik stoorde mij toen zo mateloos aan hun arrogantie dat ik in die periode mijn interesse voor wielrennen verloren ben (en nooit echt meer teruggevonden heb). Achteraf bleek dan nog eens dat ze zonder scrupules het leven van meerdere mensen hebben kapotgemaakt gewoon om hun mythe te beschermen en het dopinggebruik toe te dekken.

Maar hij geeft goeie commentaar, dus laat Bruyneel maar aan het woord? Oh please, smijt die kerel in de vergeetput waar hij thuishoort.

Men lijkt het inderdaad allemaal nogal snel te vergeten. Maar de arrogantie van Armstrong en zijn ploeg was ongezien. The Boss dit, The Boss dat, ... zelfs Jean-Marie Leblanc moest naar zijn pijpen dansen. Toezeggen op interviews en dan gewoon zijn kat sturen, het kleineren van Jan Ullrich en Pantani.

...

Ik heb nog quasi niks van Vive Le Velo gezien dit jaar maar wel een kort fragment van Bruyneel die bij Cancellara stond. Lag dat nu aan mij of was dat sú-per awkward? :unsure: Ik had het gevoel dat Cancellara liever de grond in was gekropen daar.

...

Ik vond dat Bruyneel zijn gesprekjes bij iedereen super awkward waren...

Lijkt alsof Bruyneel VLV een zak geld gegeven heeft om hem te proberen te rehabiliteren.

Wat niet wegneemt dat ik de schrapping van Armstrong zijn tourzeges nog altijd een aanfluiting vind. Het is niet dat het jaar ervoor of het jaar erna het plots een cleane boel was. Ja, hij was een asshole, maar Riis is/was ook een asshole.

1996: Riis ...
1997: Ulrich
1998: Festina tour met Pantani als winnaar

Dat waren allemaal wandelende apotheken

1999-2005: "geen winnaar"
2006: Landis wint maar word geschrapt. Oscar Pereiro wint. Maar... die heeft later ook positief gepist (ik bedoel: had een medische toestemming maar was ze vergeten in te dienen...)
2007: Contador (zijn we het biefstukje vergeten?)
2008: Sastre (zeldzame coureur waar geen doping geurtje aan hing)
2009: Contador
2010: Andy Schleck (wint nadat Contador zijn biefstukje gegeten heeft - maar zijn broer is ook positief geweest, dus wat moet je daar dan van denken ?)

Om dan nog te zwijgen over de golden oldies die we allemaal als helden beschouwen (Merckx, Zoetemelk, Fignon, Anquetil, ...) zijn ofwel meerdere malen betrapt in Tour en andere koersen of waren open over het feit dat ze een halve apotheek naar binnen speelden om beter te kunnen koersen. Die staan ook nog allemaal in het klassement.

Binnenkort, de Karl Files

Hypocriet figuur, hij was van de eerste om commentaar te hebben op Bart De Pauw maar gaat dan een figuur als Bruyneel meenemen naar de Tour. 't Heeft allemaal niks met zijn eigen waarden en principes te maken maar eerder van hoe kan ik hier het best scoren in de media.

Laatst bewerkt:
2007: Contador (zijn we het biefstukje vergeten?)
Het vreemde was. Iedereen die betrapt werd in zijne tijd werd ontslagen door zijn ploeg. Contador zelf met zijne cero cero cero? Nope. Geen ontslag. En als we het dan nog verder doortrekken. Zijn laatste grote ploeg was deze van ploegmanager Riis. Juist ja.

Dat stinkt ook enorm hé. Cru gezegd: Dat was gewoon een georganiseerde doping in die tijd en Contador dreigde er gewoon mee met de volledige beerput "publiekelijk" open te trekken. (en hij had zich goed ingedekt)

Men lijkt het inderdaad allemaal nogal snel te vergeten. Maar de arrogantie van Armstrong en zijn ploeg was ongezien. The Boss dit, The Boss dat, ... zelfs Jean-Marie Leblanc moest naar zijn pijpen dansen. Toezeggen op interviews en dan gewoon zijn kat sturen, het kleineren van Jan Ullrich en Pantani.
Armstrong heeft tenminste een paar ex renners (zoals Ulrich en Wiggins) nadien wel geholpen hun leven terug op de rails te krijgen. In die zin heeft hij toch nog iets positief gedaan. Bruyneel? No idea, zeg jij het mij maar?

Maar goed het blijft hypocriet, Bruyneel en Armstrong moesten als voorbeeld / waarschuwing dienen.

Laatst bewerkt:
Neen, Karl kickt hier gewoon op. Hij weet dat dit views en clicks zal genereren en hij weet dat zijn gezicht/naam er ook overal bij zal staan.

Binnenkort, de Karl Files

Hypocriet figuur, hij was van de eerste om commentaar te hebben op Bart De Pauw maar gaat dan een figuur als Bruyneel meenemen naar de Tour. 't Heeft allemaal niks met zijn eigen waarden en principes te maken maar eerder van hoe kan ik hier het best scoren in de media.

Zijn geweten sust hij wel door hier en daar en wat te donoren aan acties tegen kanker.

Het vreemde was. Iedereen die betrapt werd in zijne tijd werd ontslagen door zijn ploeg. Contador zelf met zijne cero cero cero? Nope. Geen ontslag. En als we het dan nog verder doortrekken. Zijn laatste grote ploeg was deze van ploegmanager Riis. Juist ja.

Dat stinkt ook enorm hé. Cru gezegd: Dat was gewoon een georganiseerde doping in die tijd en Contador dreigde er gewoon mee met de volledige beerput "publiekelijk" open te trekken. (en hij had zich goed ingedekt)
Geen idee wat dat clenbuterol-verhaal te maken heeft met zijn eindzege in 2007, dat kwam pas later. En dat hele gedoe was uiteindelijk ook gewoon een dikke farce van wat ik mij daarvan kan herinneren.

Geen idee wat dat clenbuterol-verhaal te maken heeft met zijn eindzege in 2007
Ik heb gewoon een verkeerd zinnetje van Cege overgenomen. Oeps. :) Het was inderdaad in 2010. Gewoon ne foute quote.
En een dikke farce. Cero cero cero hé tot in het belachelijke toe. :tongue:

Laatst bewerkt:
Xandro Meurisse is nu eerste Belg in het klassement. Hij staat 26ste met zeven minuten voorsprong op Van Wilder (29ste). Tijd voor een hype!

Lijkt toch een zinloze operatie inderdaad. Had ongetwijfeld gehoopt om op dat klimmetje nog een paar renners mee te krijgen...

Terug
Bovenaan