Tour de France 2025

QS laat zich toch weer aftroeven in de kopgroep. Met 3 mee en dan de volgende slag missen en pas als het kalf verdronken is iemand mee op kop zetten.

zucht

Ik zet hier mijn TV op, op 40km van de streep daarnet. WTF zitten ze daar weer masaal tactisch te klungelen zeg?
* Hallo Quick-Step? Het is nog 20km naar de voet van die klim, wil je godverdomme Eenkhoorn eens gewoon zijn kas laten leegrijden op kop als je daar met Van Wilder zit???
* Zelfde voor Alpecin met Rickaert als je met Verstrynge & Meurisse zit...
* Zelfde voor Israel... kies voor Woods of Neilands en laat de ander mee op kop rijden.

Het kan zijn dat je niet voor de overwinning gaat strijden met die gasten, maar als je met 2 minuten achterstand gaat beginnen rijdt je zéker niet voor winst.
Pogacar daalt in mijn achting, een rit zege op de Ventoux geef je toch niet weg?
Echt waar, zon mythische klim en dan zal de rit naar een 3e rangscoureur gaan.
De Ventoux gaat minstens even vaak naar een "3de rangs coureur" dan naar een GC man. Gárate die won voor Tony Martin, De Gendt die won voor Serge Pauwels, Wout zijn dubbele Ventoux rit... als Pogacar hier echt alles zou moeten meepakken dat hij kan dan wint hij hier gewoon 9 of 10 ritten + geel + bollen + groen en strijdlijst. No thanks, het hoeft echt niet.

Ik zet hier mijn TV op, op 40km van de streep daarnet. WTF zitten ze daar weer masaal tactisch te klungelen zeg?
* Hallo Quick-Step? Het is nog 20km naar de voet van die klim, wil je godverdomme Eenkhoorn eens gewoon zijn kas laten leegrijden op kop als je daar met Van Wilder zit???
* Zelfde voor Alpecin met Rickaert als je met Verstrynge & Meurisse zit...
* Zelfde voor Israel... kies voor Woods of Neilands en laat de ander mee op kop rijden.

Het kan zijn dat je niet voor de overwinning gaat strijden met die gasten, maar als je met 2 minuten achterstand gaat beginnen rijdt je zéker niet voor winst.

De Ventoux gaat minstens even vaak naar een "3de rangs coureur" dan naar een GC man. Gárate die won voor Tony Martin, De Gendt die won voor Serge Pauwels, Wout zijn dubbele Ventoux rit... als Pogacar hier echt alles zou moeten meepakken dat hij kan dan wint hij hier gewoon 9 of 10 ritten + geel + bollen + groen en strijdlijst. No thanks, het hoeft echt niet.
Rickaert heeft dacht ik het gat naar die groep met Verstrynge in zijn wiel al moeten toerijden

Rickaert heeft dacht ik het gat naar die groep met Verstrynge in zijn wiel al moeten toerijden
Die krijgt dan een pas maar Quick-Step... ik zie nu dat het Valentin PP is die er ook nog bij zit (stond niet in de lijst op Sporza daarnet). Komaan zeg... waardeloos. Hoe heb je die groep 1'50" gegeven als je daar met 3 zit???
Bahrein trouwens ook niet vrijuit, je zit met Buitrago en dan stuur je Wright mee met Arensman & Mas en die groep moet eerst 1'45" krijgen voordat ze zich in de volgwagen realiseren "hmm, foute boel" om die dan pas te laten uitzakken om te laten werken.

Ok, wielrennen is geen Playstation spelletje maar komaan... dit is gewoon héél erg pijnlijk allemaal toch.

Ik heb het niet zien gebeuren maar als je ziet hoe die voorsprong niet daalde zelfs met 3 man die vollebak aan het rijden waren in die achtervolgende groep zijn de sterksten dan niet gewoon weg gereden? Is niet dat PP al zo'n sterke Tour heeft gereden dat die hier wel even had gewonnen.

Ik heb het niet zien gebeuren maar als je ziet hoe die voorsprong niet daalde zelfs met 3 man die vollebak aan het rijden waren in die achtervolgende groep zijn de sterksten dan niet gewoon weg gereden? Is niet dat PP al zo'n sterke Tour heeft gereden dat die hier wel even had gewonnen.

De sterksten zijn weggereden op het vlakke?

(ik heb dat moment ook niet gezien btw, maar dat lijkt me straf).

Ik heb het ook niet gezien maar net als Slackmans lijkt mij dat eerder ongeloofwaardig op een vrij vlak parcours.

Tudor zat daar wel met 4, die hebben hun overtal waarschijnlijk laten gelden, dat wel. Maar die eerste moment die ik zag reden ze gewoon 10 breed in groep 2 en iedereen keek naar elkaar. Dat zijn toch momenten dat je meteen gewoon een basis tempo moet rijden. Zelfs als je met een paar man die zich echt dood mogen rijden mooi rond rijdt (niet alleen Quick-Step dus voor alle duidelijkheid) dan nog ga je hier toch geen 1m45 aan de broek krijgen van 6 vluchters waarbij enkel Trentin zich echt de vernieling in kan rijden zou ik denken.

Maar goed: ik zou denken dat de winnaar waarschijnlijk wel dezelfde zou blijven, Mas rijdt hier sterk. Maar PP doet het hier niet onaardig wel, die gasten komen toch 10 seconden dichter sinds het begin van de klim intussen.

Maar goed: ik zou denken dat de winnaar waarschijnlijk wel dezelfde zou blijven, Mas rijdt hier sterk. Maar PP doet het hier niet onaardig wel, die gasten komen toch 10 seconden dichter sinds het begin van de klim intussen.

Ze komen tot wat dichter. Kan echt een blunder geweest zijn.

Los van de uitslag is het dat eigenlijk sowieso, je neemt een te groot risico voor 0 reden.

Terug
Bovenaan