Tour de France 2025

Toch afwachten of hij daar alleen weg kan geraken hoor. Op dat soort hellingen is MVDP de allerbeste en heeft die de grootste punch van allemaal. Op de OS kon dan ook alleen Van Aert daar volgen (ok, Pogi was daar niet bij).

Maar voor Pogacar is die helling toch eigenlijk niet zwaar genoeg hé? Zijn punch is uiteraard goed, maar niet zoals die van Mathieu, dus heeft hij het toch iets lastiger om daar écht het verschil te maken. De beste Van Aert moet een Pogacar daar zeker kunnen volgen (maar ja, is die beste Van Aert er dan...)

Het is ook nog altijd 6 km (ofzo?) tot de meet zeker. Evident wordt het toch allemaal niet. Een grote groepsprint lijkt me ook zeker niet ondenkbaar.
Tis ook veel draaien en keren en smalle straatjes denk ik? Dat wil zeggen dat het pak serieus op een lint zal zitten, wat het moeilijk zal maken om snel te organiseren. De Cap Blanc-Nez is ook niet lang en had nadien nog ~10km vrij rechte en brede wegen? Als dat kon, dan acht ik een Pogacar solo op zich niet kansloos tbh.

De vraag is ook in hoeverre bv een Milan & Merlier die helling over geraken als Pogacar de gas volledig open draait? Als die gasten daar helemaal achteraan boven komen, hoe zeer gaan Trek & Quick-Step dan geneigd zijn om snel te beginnen rijden? En intermarché die beginnen altijd pas te rijden met 5man als het kalf al verdronken is :tongue:

Tis ook veel draaien en keren en smalle straatjes denk ik? Dat wil zeggen dat het pak serieus op een lint zal zitten, wat het moeilijk zal maken om snel te organiseren. De Cap Blanc-Nez is ook niet lang en had nadien nog ~10km vrij rechte en brede wegen? Als dat kon, dan acht ik een Pogacar solo op zich niet kansloos tbh.

De vraag is ook in hoeverre bv een Milan & Merlier die helling over geraken als Pogacar de gas volledig open draait? Als die gasten daar helemaal achteraan boven komen, hoe zeer gaan Trek & Quick-Step dan geneigd zijn om snel te beginnen rijden? En intermarché die beginnen altijd pas te rijden met 5man als het kalf al verdronken is :tongue:

Trek voor Nys natuurlijk!! ^^

Er zijn zeker veel scenario's mogelijk. Iedereen die denkt om ook maar een klein beetje kans te maken, zal natuurlijk nog wel alles geven in dat slot.
Voor een goeie Girmay zou dit eigenlijk toch een goed parcours moeten zijn. Maar inderdaad, Intermarché...

Ik hoop dat Wout gewoon kan volgen als Pogacar vol gaat. Om vervolgens dan toch geklopt te worden in de sprint en 2e te worden :unsure:

In de interviews zie je toch duidelijk dat ze het niet zo erg vinden dat MVDP week 3 niet meer meedoet. Hij heeft zijn werk gedaan & ze zijn blij. Mont Ventoux is ook niets voor Mathieu.

Ben Healy zit er ook in de vlucht. Nu da's geen probleem voor UAE zelf, maar als het gat te groot wordt dan zullen andere ploegen wel beginnen rijden om hun ereplaats te beschermen as usual.

Milan laat inderdaad toch veel liggen. Niet de eerste keer dat hij een grote vlucht mist waarin hij punten verspeelt.
Ofwel niet slim, ofwel niet sterk genoeg. Ik hoop voor hem dat Trek het morgen tot een sprint kan brengen, want anders wordt die groene trui waarschijnlijk niks.

Milan laat inderdaad toch veel liggen. Niet de eerste keer dat hij een grote vlucht mist waarin hij punten verspeelt.
Ofwel niet slim, ofwel niet sterk genoeg. Ik hoop voor hem dat Trek het morgen tot een sprint kan brengen, want anders wordt die groene trui waarschijnlijk niks.
Is m.i. ook niet allround genoeg voor een mooie winnaar van de groene trui te zijn. Maakt enkel kans omdat Philipsen uitgevallen is, en Merlier 2 sprinten gemist heeft

Echt waar, zon mythische klim en dan zal de rit naar een 3e rangscoureur gaan.
Ik zie hier 10x liever iemand van de vluchters winnen dan de zoveelste van Pogacar hoor.

Als je in de vlucht zit en effectief wint, dan verdien je het ook.
Iedere ritoverwinning in de Tour is verdiend.

Als Arensman de Ventoux er nog kan bijschrijven, mag die morgen DNSke doen lijkt me, wat een tour zou het geweest zijn!

Terug
Bovenaan