Tour de France 2025

Dat pogi op de diverse onderdelen van het wegwielrennen soms maar enkele renners voor zich moet dulden is wel lastig.

Ik kijk eigenlijk momenteel niet meer graag naar wedstrijden waar Pogi start. Hij is te superieur er is maar 1 iemand die in de buurt komt qua klasse en dan moet het echt nog een beetje op zijn terrein zijn en dat is MVDP.

Als Pogi wilt wint hij deze tour met +10 minuten voor op de 2de beste GC renner van zijn generatie (die zeker niet super slecht zit).

Pogi was dit jaar bij de beste 2 kasseirenners van het peloton.
In de Strade , LBL rijdt hij iedereen op een hoopje, MSR mogen we nog blij zijn dat MVDP er was want daar was ook iedereen ook in de vernieling gereden.

Op een vlakke ITT in het begin van de tour moet hij enkel onze Remco voorlaten , al de rest rijdt hij in de vernieling.

Ge kunt dat idd Merckxiaans noemen, maar Merckx was ook niet zuiver op de graat ;)

En dan nu bijna bovenaan de lijst van een beklimming waar alleen maar gedopeerde namen tussen staan en dat in een reeds hele snelle en lastige tour.

Froome kreeg al die shit over zich heen maar hij komt nog niet aan de kleine teen wat Pogi dit jaar besteed.

We hebben nog een geluk dat hij niet meekan met Merlier.

Ik hoop oprecht dat er niets uit de bus komt binnen 10 jaar.

Heeft die helling er 20 jaar niet in de tour gezeten? Of waarom is het 1994 1996 en dan 2022? Kwa beste tijden? Lijkt me toch vreemd dat er in 20 jaar niemand in de buurt is gekomen

Die helling heeft er nog een paar keer ingezeten (iedere keer als finish), alleen niemand meer in de buurt gekomen

2000 otxoa
2008 - piepoli
2014 - Nibali

Ge kunt dat idd Merckxiaans noemen, maar Merckx was ook niet zuiver op de graat ;)

En dan nu bijna bovenaan de lijst van een beklimming waar alleen maar gedopeerde namen tussen staan en dat in een reeds hele snelle en lastige tour.

En dan wordt er met droge ogen, mantragewijs haast, gewezen naar "marginal gains"
:sarcastic:

Haast voorhistorische verschillen (& een ongeziene dominantie), zo hebben de afgelopen wielerdecennia ons geleerd, wijzen zo goed als altijd op onversneden volksverlakkerij.

En dan wordt er met droge ogen, mantragewijs haast, gewezen naar "marginal gains"
:sarcastic:

Haast voorhistorische verschillen (& een ongeziene dominantie), zo hebben de afgelopen wielerdecennia ons geleerd, wijzen zo goed als altijd op onversneden volksverlakkerij.

Wielrennen is een klein sportje. Als er al iets zou zijn bestaat het al langer in andere sporten. Zo was het in het dopingtijdperk ook. De serie a stond eerder stijf van de dope dan de wielrenners. Dus zolang je geen concrete indicaties hebt, is het makkelijk scoren.

Dit gaan we vandaag niet te zien krijgen helaas maar wat een rit was dat zeg!

b38e2c3d-090c-11ed-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Denk je dat we morgen ook een artikeltje gaan krijgen over de tactische masterclass van UAE?

Een (Belgische, klassieke) pion meesturen in de vroege vlucht die dan op Hautacam de witte trui overboord gooit!
Ge-ni-aal!!!

Pogi is zeker een groter talent dan de generatie van Lance, geen enkele twijfel, misschien beste op een fiets ooit?

Dat ie Hautacam opvlamt op korte afstand van Bjarne -Mr. 60%- Riis, die letterlijk met stroop in zijn aderen rondreed, en dat na misschien 1 van de zotste eerste 12 dagen TDF ooit (Momenteel zitten ze aan iets boven de 45km/u) daar kun je je wel vragen bij stellen natuurlijk (onafhankelijk hoe de wind stond).

Doet meer dan 2 minuten van zijn vorige besttijd, +6.55% beter tov 2022. Dat zijn geen marginal gains meer natuurlijk :shutup:

Ik zou eens graag physiologen en biochemisten/hematologen horen die bloedpasspoort tracking supporteren. Die gains moeten op 2 jaar toch duidelijk zichtbaar zijn dan, hoe beoordelen zo’n instanties dat normale of abnormale vooruitgang ?

Quite frankly, vanaf vandaag is de uitgesproken aversie denk ik wel ingezet tov pogi door bv Franse publiek vrees ik. Doping aantijgingen gaan nu meer en meer komen 😣

#######
Anyway on-topic:

dicht Remco morgen wel kansen toe om 2de te worden na pogi in de klimtijdrit! Gogogo ket! 😎

Vingegaard die straks een gek achter zich krijgt in die klimtijdrit, wel te doen met hem, kweet niet met hoeveel minuten er tussen ze starten, maar ik zie pogi wel de ultieme vernedering bezorgen en een Lanceke doen (Alpe d’huez 2004 revisited) :S

Laatst bewerkt:
Heeft die helling er 20 jaar niet in de tour gezeten? Of waarom is het 1994 1996 en dan 2022? Kwa beste tijden? Lijkt me toch vreemd dat er in 20 jaar niemand in de buurt is gekomen

Je moet eens kijken wanneer die records gereden zijn.
Dat zijn stuk voor stuk allemaal mannen die gedopeerd waren tot op het bot. Toen ging het inderdaad wel vooruit.
Vooral als je weet dat in die jaren het allesbehalve professioneel of gericht er aantoe ging, dat maakt die prestaties nog veel zotter.

Pogi is zeker een groter talent dan de generatie van Lance, geen enkele twijfel, misschien beste op een fiets ooit?

Dat ie Hautacam opvlamt op korte afstand van Bjarne -Mr. 60%- Riis, die letterlijk met stroop in zijn aderen rondreed, en dat na misschien 1 van de zotste eerste 12 dagen TDF ooit (Momenteel zitten ze aan iets boven de 45km/u) daar kun je je wel vragen bij stellen natuurlijk (onafhankelijk hoe de wind stond).

Doet meer dan 2 minuten van zijn vorige besttijd, +6.55% beter tov 2022. Dat zijn geen marginal gains meer natuurlijk :shutup:

Ik zou eens graag physiologen en biochemisten/hematologen horen die bloedpasspoort tracking supporteren. Die gains moeten op 2 jaar toch duidelijk zichtbaar zijn dan, hoe beoordelen zo’n instanties dat normale of abnormale vooruitgang ?

Quite frankly, vanaf vandaag is de uitgesproken aversie denk ik wel ingezet tov pogi door bv Franse publiek vrees ik. Doping aantijgingen gaan nu meer en meer komen 😣

Fysiologen hebben zich al uitgesproken. Pogacar heeft gewoon een combinatie van een zeer sterke mentale weerbaarheid en reageert heel goed op training. Fysiologisch heeft hij gewoon zeer goeie genen.

Zijn bloedpaspoort is gekend natuurlijk. Wat zouden ze daar volgens jou dan aan moeten zien?

Het is ook gewoon zeer opvallend dat hij zelfs nog nooit onderdeel was van zelfs maar een kleine misstap.
Hij zal de meest geconcentreerde renner van het pak zijn, iedereen zit er met een loep op, elk briefje zal 10x gewikt en gewogen worden, en toch niks op te merken.
Ofwel doe je het zeer goed, ofwel ben je gewoon zeer zuiver op de graat.
Maar ik ben ook niet naïef natuurlijk. Na zijn val van eergisteren zullen ze hem medisch wel tot de limiet geprepareerd hebben, want goed zelfs het kleinste schaafwondje heeft impact. En zeker als winnen over procentjes gaat.

Ja, ik hoop dat het publiek zich toch niet teveel tegen hem keert.

Het is wel een zeer attractief renner, het voelt allemaal veel minder machinaal aan dan US Postal en Armstrong destijds. Daarnaast is het ook gewoon een heel sympathieke pee, waar geen arrogantie afstraalt, die zeer respectvol is naar zijn collega’s toe. Dat helpt allemaal wel.

Maar mensen willen spanning en strijd zien, en die is nu al weer meteen weg, net zoals vorig jaar…

Vergeet niet dat had Pogacar met het materiaal van Riis rondgereden, hij was niet eens in de buurt gekomen van die tijd.
Het materiaal, de voeding, de trainingen zijn zoveel beter dan in die tijd dus je zou ook gewoon snellere tijden verwachten niet?

Dat Riis nog altijd het record heeft --> Naar mijn mening is dat eigenlijk hetgeen absurd is en niet perse dat Pogacar er dichtbij zit.

Dat was natuurlijk de grootste fout van Armstrong: te arrogant/agressief naar collega's en pers. En zo krijg je veel vijanden natuurlijk.

In dat opzicht is Pogi de verbeterde versie.

Trouwens hoe toevallig dat net grote vriend Vaughters bij Sammy zit wanneer Bruyneel te gast is in VLV. Was zogezegd toeval omdat Healy in het geel reed... :laugh:

Fysiologen hebben zich al uitgesproken. Pogacar heeft gewoon een combinatie van een zeer sterke mentale weerbaarheid en reageert heel goed op training. Fysiologisch heeft hij gewoon zeer goeie genen.

Zijn bloedpaspoort is gekend natuurlijk. Wat zouden ze daar volgens jou dan aan moeten zien?

Fysiologisch hebben ze zich uitgesproken ja, een aantal jaren terug, dat het generational talent is.
Maar daar zeg je het net: "wat zouden ze dan moeten zien?" Wel ja ik zou eens graag weten wat ze dan zien of niet zien tov van bv. 2022-3?

Ik zou eens graag weten wat in dat bloedpaspoort natuurlijk groei thresholds zijn,
afgaande op sources zou dat bloedpaspoort compleet nutteloos zijn tov bv. frequente EPO micro-doseringen

Vergeet niet dat had Pogacar met het materiaal van Riis rondgereden, hij was niet eens in de buurt gekomen van die tijd.
Het materiaal, de voeding, de trainingen zijn zoveel beter dan in die tijd dus je zou ook gewoon snellere tijden verwachten niet?

Dat Riis nog altijd het record heeft --> Naar mijn mening is dat eigenlijk hetgeen absurd is en niet perse dat Pogacar er dichtbij zit.

Het gaat hem ook niet over tov Riis, maar tov 2 jaar terug, de extra sprong die hij nog genomen heeft tov 2023 door van San Millán over te schakelen naar Javier Sola is toch wel heeel opmerkelijk!

Beter geworden met ouder worden, generational talent sure, maar zo een gigantische sprong is dat nog allemaal believable? :shutup:

Ik vind UAE nu ook niet uitermate uitblinken van team management tbh, althans toch wat je extern als jan met de klak kunt percipiëren?
Heb de indruk dat bv. Visma veel verder gaat in de marginal gains opzoeken & professionaliteit, dan UAE die met geld naar goeie renners smijten, maar waarvan ik toch de indruk heb minder gestructureerd of professioneel zijn in vrgl met Visma.

Anyway ga er over stoppen want anders zet ik beter mijn tv af :S

Laatst bewerkt:
Beter geworden met ouder worden, generational talent sure, maar zo een gigantische sprong is dat nog allemaal believable :shutup:
Als hij 30+ jaar was had ik meer twijfels. Echter vergeet niet dat Pogacar nog maar 26 jaar is hé. Ja OK ik hoor dikwijls: Je moet afstappen van het feit dat wielrenners op hun beste zijn rond +-30 jaar. OK fair enough. Maak er dan 25+ van en voila je zit op de +- de leeftijd van Remco (die nog niet veel beter geworden is maar vergeet niet dat hij terugkomt van blessures) & Pogacar. Je kan toch moeilijk zeggen dat je op je 21ste al op je beste bent? Toch won Pogacar op die leeftijd al de Tour hé!

Het feit is dat hij NU pas in de "prime" van zijn 'kunnen' zit. 3-4 jaar terug werd daar nog wel eens mee gelachen: Hij is nu al top-2. Dat kan toch niet dat hij nog véél beter gaat worden? Die gedachte alleen toen was best 'angstaanjagend'. Maar misschien was het toch gewoon 'waar' ?

Van 24 --> 26 jaar met een betere begeleiding én ernstiger bezig zijn met je vak (ipv de speelvogel uithangen): Is dat echt zo ongeloofwaardig dat hij nog veel beter is geworden? Op die leeftijden kan je nog plots grote sprongen maken.

Beter geworden met ouder worden, generational talent sure, maar zo een gigantische sprong is dat nog allemaal believable? :shutup:
Hij is nog maar wat.. 26? Vroeger zei men toch altijd dat een renner top is op zijn 27-28.
Ik vind UAE nu ook niet uitermate uitblinken van team management tbh, althans toch wat je extern als jan met de klak kunt percipiëren?
Heb de indruk dat bv. Visma veel verder gaat in de marginal gains opzoeken & professionaliteit, dan UAE die gewoon wat met geld naar goeie renners smijten, maar precies minder gestructureerd of professioneel zijn.

Anyway ga er over stoppen want anders zet ik beter mijn tv af :S

Mja en het is net dat dat me laat geloven dat het (relatief) clean is. Die machines van Banesto, Telekom, Sky of US Postal leken altijd veel dubieuzer. We moeten niet naief zijn natuurlijk, ze zullen waarschijnlijk het randje opzoeken. Zolang ze er niet over gaan is dat ok imo. En dan 100 keer liever een type Pogacar, Gilbert, Sagan, Vinokourov dan genre Indurain, Armstrong of Froome.

Gigantische sprong? Ik stel voor dat je eens kijkt wat die in 2023 allemaal won... Ook quasi alles waar hij aan de start stond behalve de Tour. En dat jaar brak hij zijn pols in LBL.

Je kan je ook afvragen, hoe reed Vingegaard in de tour van '23 zo'n buitenaardse tijdrit? Dat hebben we later van hem niet meer gezien. 1'40" tov Pogacar! 3 minuten tov al de rest.
Gisteren was exact dezelfde klim als in 2022 met een gemakkelijkere aanloop, en toch was hij trager? Je zou denken dat Vingegaard op zijn leeftijd nog vooruitgang kan boeken.

Nam hij in 22 doping die ze nu niet meer durven nemen wegens te hoge pakkans?

Je kan je ook afvragen, hoe reed Vingegaard in de tour van '23 zo'n buitenaardse tijdrit? Dat hebben we later van hem niet meer gezien. 1'40" tov Pogacar! 3 minuten tov al de rest.
Ik zie de verklaring in oa Ketonen en zijn heel zware val in 2024. Visma begon daar als eerste mee. Nu gebruikt UAE (denk ik toch) ook ketonen maar Visma is daar als eerste mee begonnen en net toevallig was Vingegaard toen op zijn beste.

Team Jumbo-Visma blijft voorlopig voedingssupplementen gebruiken

Ook is Vingegaard zoals ik al zeg vorig jaar heel zwaar gevallen en hij had toch ernstige blessures. Kudos dat hij nog 2des werd in de Tour vorig jaar, dat vond ik al een half mirakel. Maar ik heb de indruk dat hij sindsdien toch niet meer zijn niveau haalt van 2022-2023.

De schade was stevig. De Deense toprenner brak niet alleen zijn ribben en zijn sleutelbeen, hij hield ook een klaplong en een kneuzing over aan de zware crash.

Komt dit nog terug? Hopelijk want we willen toch nog enige strijd zien in de toekomst.

Laatst bewerkt:
Als hij 30+ jaar was had ik meer twijfels. Echter vergeet niet dat Pogacar nog maar 26 jaar is hé.

Ja OK ik hoor dikwijls: Je moet afstappen van het feit dat wielrenners op hun beste zijn rond +-30 jaar. OK fair enough.
Maak er dan 25+ van en voila je zit op de +- de leeftijd van Remco (die nog niet veel beter geworden is maar vergeet niet dat hij terugkomt van blessures) & Pogacar. Je kan toch moeilijk zeggen dat je op je 21ste al op je beste bent? Toch won Pogacar op die leeftijd al de Tour hé!

Het feit is dat hij NU pas in de "prime" van zijn 'kunnen' zit. 3-4 jaar terug werd daar nog wel eens mee gelachen: Hij is nu al top-2. Dat kan toch niet dat hij nog véél beter gaat worden? Die gedachte alleen toen was best 'angstaanjagend'. Maar misschien was het toch gewoon 'waar' ?

Van 24 --> 26 jaar met een betere begeleiding én ernstiger bezig zijn met je vak (ipv de speelvogel uithangen): Is dat echt zo ongeloofwaardig dat hij nog veel beter is geworden? Op die leeftijden kan je nog plots grote sprongen maken.

Tuurlijk is hij nog jong, ma heb hier paar weken terug al eens aangehaald met het zwemmen als vb; waar ge ook wereldrecords bij de seniors had met Thorpe, Phelps, Ledecky aan 15-16 jaar. De vraag is hoever rek kan er nog allemaal nog opzitten en is dit theoretisch physiologisch allemaal mogelijk?

#####################

Anyway over naar de orde van de dag: (anders is de lol er van af) KLIMTIJDRIT !

Ik zet mijn geld op Remco voor P2 vandaag en dat ie tijd gaat terugpakken op Jonas :coolbrows:

Het lijkt alsof dat remco aan de finish er niet zo uitgeput uitziet als al de rest. Ook tijdens het fietsen zelf ziet hij er altijd fris uit. Het lijkt wel alsof hij niet zo super diep kan gaan ivm de rest.

Gisteren was exact dezelfde klim als in 2022 met een gemakkelijkere aanloop, en toch was hij trager? Je zou denken dat Vingegaard op zijn leeftijd nog vooruitgang kan boeken.
Omstandigheden waren misschien niet hetzelfde. Wind? Temperatuur?
Ook zat Vingegaard tot 4km van de top uit de wind door VA, dus heeft maar 4km alleen moeten rijden. Gisteren was het 11km.

Zag deze ook nog voorbij komen:

Alsof hij consignes gekregen heeft om op het einde wat gas terug te nemen om Bjarnes tijd niet belachelijk te maken :"p.
Zag deze ook nog voorbij komen:

Alsof hij consignes gekregen heeft om op het einde wat gas terug te nemen om Bjarnes tijd niet belachelijk te maken :"p.

in 1996 was er geen klim ervoor, op de soular is er enorm hard gereden dus er was al heel veel fatigue bij de renners.
Ook was er "rustig" begonnen in 1996 en is riis pas 3x beginnen aanvallen.
Dit zegt dus niets ;)

Terug
Bovenaan