Thailand

Wij zijn een groep van 4 volwassenen en zouden in het najaar voor 3 weken naar Thailand gaan.

Zijn er ervaringen ivm vluchten/maatschappijen? Er is een enorm aanbod aan vluchten van bijna elke maatschappij ten oosten van de nulmeridiaan (al dan niet direct) eenmaal je wat verder zoekt dan enkel Zaventem :p

We zijn in de 30 dus geen zin in de Aziatische Ryanair met een layover van 30u, maar het hoeft ook niet per se direct te zijn als dat een significant verschil maakt in kosten.
Zo groot zijn de verschillen tussen de luchtvaartmaatschappijen niet. Tenzij je voor half punt extra op de subjectieve schaal van tien iets beter wilt eten dan moet je maar business vliegen.

Wij zouden eind april 4 dagen naar Bangkok gaan.
Tips qua hotels? Of toch in welke buurt?
Tips qua dingen om te doen?
De betere cocktailbar?
De betere (hiphop) club?

Wij zouden eind april 4 dagen naar Bangkok gaan.
Tips qua hotels? Of toch in welke buurt?
Tips qua dingen om te doen?
De betere cocktailbar?
De betere (hiphop) club?
Eventueel een dinner cruise op de Chao Phraya*? Wij zijn enkele dagen in Bangkok geweest en zijn er uiteindelijk niet toe gekomen, maar leek ons wel tof. Voor de rest hebben we de klassieke toeristenzaken gedaan dus ga je daar niet veel verder mee kunnen helpen. :)

* Ik zou dan wel 1 van de betere nemen en niet die cheap buffet diners waar je met 100 andere (soms marginale) toeristen zit. :p

Eventueel een dinner cruise op de Chao Phraya*? Wij zijn enkele dagen in Bangkok geweest en zijn er uiteindelijk niet toe gekomen, maar leek ons wel tof. Voor de rest hebben we de klassieke toeristenzaken gedaan dus ga je daar niet veel verder mee kunnen helpen. :)

* Ik zou dan wel 1 van de betere nemen en niet die cheap buffet diners waar je met 100 andere (soms marginale) toeristen zit. :p
Mijn vriendin wordt vreselijk misselijk op een boot dus dat zal er niet in zitten :D

Kan je wat meer toelichten?
Je kan vanuit het centrum naar de rivier wandelen of een taxi nemen en daar dan overgezet worden met een boot naar de groene long van Bangkok zoals ze het noemen. Het ziet er ook wel uit als een long dus heeft zijn naam niet gestolen 😁

Daar kan je dan de fiets nemen en wat rondrijden door allemaal smalle paadjes. Je komt er gewoon in een andere wereld terecht (jungle, mooie parken, … ) met aan de horizon dan de wereldstad. Echt een verademing als je de drukte even wil ontsnappen.

Wij vertrekken de 28ste november en de 9de december terug.
Vlucht was 588 euro met enkel handbagage en zonder stoel te kiezen via Austrian Airlines.
Hebben één baggage van 23kg toegevoegd en stoelen geboekt, komt toch al direct op 770 euro dan.

Gaan enkel BKK doen en misschien twee nachtjes Kanchanaburi.

We wilden nog even ergens tussenin weg en waren aan het kijken om nog een all-in te doen richting Kaapverdië ofzo maar dan zit je al snel ook aan 1200 euro en vorige keer ook 9 uur terug gevlogen.

Als we nu 10 nachten aan 90 euro per nacht een hotel boeken komen we ook aan 1200 euro. Ok, we moeten daar nog wat eten, maar dat kan best goedkoop.
Dus de keuze was eigenlijk snel gemaakt.
Blij dat mijn vriendin ook zo gek was van Bangkok als ik en we ook dit jaar nog even passeren :)

Net terug van eergisteren. Mijn 14e keer ondertussen :p

Ditmaal: chiang mai en chiang rai gedaan (nogmaals), en bevielen me veel meer dan de eerste keer.
Wel vreemd: Chiang mai ligt in het noorden van het land in iets bergachtige streek, en toch.... s'avonds zweet je je daar te pletter op die night markets. voelt warmer aan als Bangkok.

Zowel chiang mai als chiang rai zijn heerlijke steden. ze zijn verschillend, maar voelen wel relaxed aan als je Bangkok gewoon bent.

Helaas zijn we in de val getrapt om ook PAI te gaan bezoeken. Op google zie je mooie beelden omdat dit in de mae hong son streek ligt. Maar Pai is verschrikkelijk: Stadje stelt niets voor, volledig overlopen door freeloading weedsmoking tourists, die hele dagen zich suf paffen, en niet weten hoe hun leven aan te pakken. Ik kon me daar niet echt in vinden. Dan ga je daar een pint pakken, en hoor je niet anders dan verhalen over eindeloze border runs, van smorgens tot savonds stoned zijn en tattoo's plaatsen, en een fuck-the-world gevoel.
Dorpje heeft dus niets om handen, en is eigenlijk enkel maar goed, om van daaruit met een motor de Mae Hong Son streek te gaan verkennen.

Laatst bewerkt:
De twee nachtjes Kanchanaburi zijn 3 nachten Ratchaburi geworden.
In dit resort:

Twee nachtjes in de deluxe kamer met dit zicht:

En dat voor 55 euro per nacht incl ontbijt.
Ik vermoed dat we de enige buitenlanders gaan zijn die daar dit jaar verblijven aan het contact met hen te merken en de reviews te zien.

Zalig wel, even totaal weg van alles en super lokaal gaan, wat ik verbazend genoeg zelden doe als ik naar daar ga.
De eerste echte stad ligt op ne kilometer of 30 dus het zal 's avonds eten zoeken zijn en naar het plaatselijk supermarktje gaan.

Nog niet echt een idee hoe we er precies gaan geraken, maar we trekken onze plan wel.
De verbazing op die mensen hun gezicht als er ne blanke Thais kan gaat weer epic zijn :D

Laatst bewerkt:
Oud nieuws.... al 6 maand geleden aangekondigd.

Al lang ticket geboekt met hen voor volgende zomer. 940 fair enough

Mooi mooi. Wij in februari weer terug. Deze keer Koh Phayam en nog iets ermee combineren aan die kant maar zijn er nog niet uit wat.

Mooi mooi. Wij in februari weer terug. Deze keer Koh Phayam en nog iets ermee combineren aan die kant maar zijn er nog niet uit wat.
Mijn grootste nachtmerrie beleefd daar.

Daar is helemaal niets te beleven.
Een antwerpenaar leren kennen die daar een hotel heeft... maar heeft ons goed liggen gehad.

Pp land noemt dit daar. Voor moest je es nederlands willen praten.

Hatelijk saai eiland.

Goed nieuws. Vanaf 1 december vliegt Thai airways weer rechtstreeks van Brussel naar Bangkok 🙏

Prijzen zijn precies ook nog schappelijk. Herinner mij heel vroeger dat dat precies een stuk duurder was maar heb eens gekeken voor eind januari als test en is maar 30 euro duurder dan de goedkoopste vlucht.

Hoe is de kwaliteit van eten en entertainment? Want dat is voor mij één van de redenen (naast de prijs) om met Qatar ed te vliegen.

Hey guys! Voor een bescheiden huwelijkreis wil ik een tiental dagen thailand plannen.
We zijn beiden aan't eind van ons latijn en we snakken vooral even naar rust (zeker de eerste dagen).

Voor die eerste dagen ben ik dus vooral op zoek naar iets kalms, maar moois, liefst privézwembadje en lekker eten.
Kijken jullie hiervoor vooral op booking.com of zijn er nog andere sites die de moeite waard zijn? Booking is eigenlijk mijn go-to voor alle logementen bijna (gemakzucht). En is Bangkok hier een geschikt oord voor of zouden we toch na één dag naar een andere locatie gaan?

De dagen die erop volgen willen we wat actiever zijn. Wateractiviteiten, wandelen, fietsen zijn we allemaal voor te vinden.
Verder ga ik de topic eens doorspitten naar gems zodat jullie nie al te veel in herhaling moeten vallen.

Mss handig om te weten dat het voor ons beiden eerste keer thailand is en dat we wel bereid zijn om rond te reizen maar niet te vaak, we zijn beide geen backpack types moest dat een vereiste zijn lol. Als ik mensen bezig hoor over thailand dan kan ik er vanuit gaan dat het geen eenmalige bestemming zal zijn.

Wat geld betreft, op voorhand wisselen of gewoon laten tot daar?

Merci alvast!

Laatst bewerkt:
geld daar ter plaatse wisselen, zeker niet uit de muur halen (6 euro fee per 250 euro ongeveer).
@ObtimusBrime
uitstappen vanuit bangkok die zeker de moeite zijn, om de drukte te ontsnappen, en niet al te ver zijn:
Kanchanaburi, Hua Hin en eventueel Lopburi.

Je spreekt van 10 dagen. Dan zou ik als first time visitor 4 dagen in en om de buurt van Sukhumvit Bangkok begeven,
en dan 3 dagen Hua Hin (strandavakantie) en 3 dagen Kanchanaburi (cultuur en rust)

Op die manier heb je een goeie eerste indruk van het land.

hotels op agoda of booking ja.

Wij gaan in maart voor het eerst naar Thailand. We reizen met een 9-jarige en zijn vooral op zoek naar ontspanning/rust en natuur.
Welke plaatsen raden jullie aan?

Terug
Bovenaan