skywriter
Active member
Ik zit met eenzelfde probleem met een buitenlandse rekening. Vorig jaar heb ik toevallig opgemerkt dat er een bericht stond van CAPS dat ik een Nederlandse en Duitse rekening moest aangeven. Ik heb ooit een account geopend bij degiro.nl maar nooit gebruikt. Mijn broer zei me deze gewoon te sluiten en niet aan te geven bij CAPS wat ik onmiddellijk gedaan heb. Anders moest ik ze aangeven en daarna weer onmiddellijk laten schrappen. Dus 3/12/2025 heb ik die laten sluiten en begin 2026 heb ik pas een officieel document ontvangen dat de rekeningen gesloten zijn.
Nu kreeg ik dit jaar geen vereenvoudigde aangifte door de buitenlandse rekeningen die ik dus nooit gebruikt heb en nu ook niet meer heb. Hoe moet ik zoiets aangeven? Of niet aangeven omdat ik ook niks aan CAPS aangeven heb en het hele verhaal uitleggen als ik een tegenbericht krijg ivm mijn belastingsaangifte?
Nu kreeg ik dit jaar geen vereenvoudigde aangifte door de buitenlandse rekeningen die ik dus nooit gebruikt heb en nu ook niet meer heb. Hoe moet ik zoiets aangeven? Of niet aangeven omdat ik ook niks aan CAPS aangeven heb en het hele verhaal uitleggen als ik een tegenbericht krijg ivm mijn belastingsaangifte?

het is sinds 2024 gewoon niet meer mogelijk voor nieuwe leningen. Codd 1358/2358 is nog steeds terug te vinden op de aangifte.
zo weet de fiscus en de berekening welke inkomsten van je aangegeven inkomsten vrijgesteld dienen te worden.