Tax on Web 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hypothecair mandaat gaat niet voor code 1358. Dus die lening kunt ge al niet opnemen daar.
Voor code 1358 moet ge ook beperken tot hypothecair deel. Verhouding: hypothecair deel / totaal geleend bedrag.
En dan nog eens een beperking tot maximum 78440€. Verhouding: 78440 / hypothecair deel.
Dus twee keer te beperken.
Bedankt. Ik heb op de valreep mijn codes aangepast:
1146: €1036.29 (hypothecair mandaat weggelaten)
1358: €2609.53 (€3541.65 * ( 78440 / 106458.35)

Bedankt. Ik heb op de valreep mijn codes aangepast:
1146: €1036.29 (hypothecair mandaat weggelaten)
1358: €2609.53 (€3541.65 * ( 78440 / 106458.35)
Bij 1146 moogt ge de interesten van hypothecair mandaat ook opnemen. Voorwaarde is dat het niet over interesten gaat voor eigen woning.

Aiai, een dagske te laat ingediend voor mijn schoonouders. Is dat direct boete?

Dat is strafbaar met een boete tot 1 miljoen € en / of een celstraf van max 5 jaar. :tongue:

Neen serieus: Je hebt het nog gewoon kunnen indienen? Normaal is er -als ik het nog goed herinner- meestal nog een coulancetijd van 7 dagen. Na die 7 dagen riskeer je pas effectief een boete of aanmaningskost. (maar iemand die mij kan corrigeren indien ik hier toch fout ben?)

Dat is strafbaar met een boete tot 1 miljoen € en / of een celstraf van max 5 jaar. :tongue:

Neen serieus: Je hebt het nog gewoon kunnen indienen? Normaal is er -als ik het nog goed herinner- meestal nog een coulancetijd van 7 dagen. Na die 7 dagen riskeer je pas effectief een boete of aanmaningskost. (maar iemand die mij kan corrigeren indien ik hier toch fout ben?)
Heb het zonet kunnen indienen.

MAAR heb een fout gemaakt. Dat is nogal een speciale situatie: schoonmoeder woont in een PVT en die is daar ook gedomicilieerd. Ze zijn wel gehuwd.

Nu zag ik opeens dat wanneer ik de aangifte wou doen (via tax on web van schoonvader) dat zijn vrouw niet meer op de aangifte stond. Ben er foutief van uitgegaan dat dat was omdat ze nu apart gedomicilieerd waren. Heb die aangifte dus zo ingediend..

Als ik nu wat verder rondlees vrees ik dat ze daar wel had moeten opstaan? Ik kan niets meer wijzigen wegens verstrijken van de deadline..

Enige optie is bellen naar de fod zeker?

Heb het zonet kunnen indienen.

MAAR heb een fout gemaakt. Dat is nogal een speciale situatie: schoonmoeder woont in een PVT en die is daar ook gedomicilieerd. Ze zijn wel gehuwd.

Nu zag ik opeens dat wanneer ik de aangifte wou doen (via tax on web van schoonvader) dat zijn vrouw niet meer op de aangifte stond. Ben er foutief van uitgegaan dat dat was omdat ze nu apart gedomicilieerd waren. Heb die aangifte dus zo ingediend..

Als ik nu wat verder rondlees vrees ik dat ze daar wel had moeten opstaan? Ik kan niets meer wijzigen wegens verstrijken van de deadline..

Enige optie is bellen naar de fod zeker?

Dat ging je sowieso niet zomaar snel snel via tax-on-web kunnen oplossen. Beste is bellen en de situatie uitleggen van de schoonouders zodat het van eerste keer in orde is.

eerst en vooral is er onderscheid tussen een belastingverhoging en een administratieve boete.
Ten tweede legt de overheid nooit boetes of belastingverhogingen op bij een eerste overtreding van laattijdigheid. De keerzijde is de verlenging van de controle- en aanslagstermijn

Een kennis bij de FOD financien heeft de dossiers samengevoegd en in orde gebracht :)

Vraagje;

Als ik het verschil wil berekenen in belastingen tussen feitelijk en wettelijk samenwonen, kan ik dan gewoon onze afzonderlijke aangiftes samenvoegen in een calculator? Zoja, welke aanslagvoet moet ik dan nemen?

Vraagje;

Als ik het verschil wil berekenen in belastingen tussen feitelijk en wettelijk samenwonen, kan ik dan gewoon onze afzonderlijke aangiftes samenvoegen in een calculator? Zoja, welke aanslagvoet moet ik dan nemen?
Je moet beide apart invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan