Pokémon Scarlet and Violet

RPG SWITCH Pokémon Scarlet and Violet

Ziet er goed uit. Lang geleden dat ik nog een Pokemon game gespeeld heb. Alleen geen switch thuis. Zijn er veel bugs in de game ?

Bugs zijn er ook, maar vooral technisch is het echt maar triestig gesteld. Constante framedrops en een belachelijk lage resolutie. Maar ik amuseer me er wel kostelijk mee.
 
Bijna klaar met dit spel. Nog juist de Paldea krater doen denk ik. De elite 4 was easy. Al mijn pokes waren wel level 70. Het helpt wel als ge constant raids doet voor de exp items. En ook als ge al uw lessen doet aan de academie en de examens lukt krijgt ge ook een pak exp items (5x S voor midterms, 5x M voor finals per leerkracht).
 
Bijna klaar met dit spel. Nog juist de Paldea krater doen denk ik. De elite 4 was easy. Al mijn pokes waren wel level 70. Het helpt wel als ge constant raids doet voor de exp items. En ook als ge al uw lessen doet aan de academie en de examens lukt krijgt ge ook een pak exp items (5x S voor midterms, 5x M voor finals per leerkracht).
Wanneer komen die examens? Ik heb wel al eens een paar lessen gevolgd maar kreeg geen examens.
 
Algemeen vraagje, wat doen jullie met gevangen pokémon, meer specifiek met tera varianten?

Denk niet dat de box zodanig groot en uitgebreid is dat je van elke pokémon al die varianten dat ge vind en vangt gaat bij houden.
 
Hoe meer gyms ge doet hoe meer lessen er beschikbaar worden in de school voor verschillende leerkrachten. Na de 3e les is het de midterm examen, en dan na les 6 de final examen.

Wat betreft de tera pokemon. Als het een nature is die suckt (zoals in 90% van alles wat ik vang) dan gaan die met surprise trade de ether ingestuurd worden (van zodra ik een online abbo heb). :)
 
Hoe meer gyms ge doet hoe meer lessen er beschikbaar worden in de school voor verschillende leerkrachten. Na de 3e les is het de midterm examen, en dan na les 6 de final examen.

Wat betreft de tera pokemon. Als het een nature is die suckt (zoals in 90% van alles wat ik vang) dan gaan die met surprise trade de ether ingestuurd worden (van zodra ik een online abbo heb). :)
Tis bij mij ook zo meer het ding van, ik weet absoluut niet of ik van Pokémon X met tera type Y een nut heb om te houden. Ik zit nog in de fase dat ik ze allemaal bij houd omdat ze "speciaal" zijn, maar wrs stelt 95% niks voor. En ik zou gewoon eens moeten weten welke tera combo's sterk zijn.
 
En toen kwam er een Lechonkske met een lange snuit en het spelleke was uit... Ik denk dat ik alles gedaan heb nu (behalve de gyms nog eens opnieuw doen). Ook een extra Miraidon gevangen in de Paldea krater. Deze leek trouwens nature locked te zijn op Modest (yay!).

Ik heb ook een 5 star raid gedaan (met AI erbij) en man, DAT was moeilijk. 3 pogingen met de beste type setup en dan nog maar echt op de nipper de pokemon neergekregen. Jeezes. Ik denk dat ge vanaf 5 sterren een raid moet doen met echte mensen ze. Den AI zijn types waren om te huilen bij de eerste 2 pogingen.
 
Algemeen vraagje, wat doen jullie met gevangen pokémon, meer specifiek met tera varianten?

Denk niet dat de box zodanig groot en uitgebreid is dat je van elke pokémon al die varianten dat ge vind en vangt gaat bij houden.
Met de Tera combinaties ben ik ook op de dool, maar voor de boxes kan ik een tip geven mocht je "maar" 8 boxes hebben.
Steek 1 Pokémon in elk van de 8 boxes die je aanvankelijk hebt. Als je vervolgens de boxes exit en opnieuw entert dan heb je er normaal gezien 16. Hetzelfde geldt trouwens voor 16 -> 32!
 
Met de Tera combinaties ben ik ook op de dool, maar voor de boxes kan ik een tip geven mocht je "maar" 8 boxes hebben.
Steek 1 Pokémon in elk van de 8 boxes die je aanvankelijk hebt. Als je vervolgens de boxes exit en opnieuw entert dan heb je er normaal gezien 16. Hetzelfde geldt trouwens voor 16 -> 32!
Ah cool, wist ik niet! Momenteel nog niet nodig, maar goed om te weten dat het niet stopt bij 8!
 
Ah cool, wist ik niet! Momenteel nog niet nodig, maar goed om te weten dat het niet stopt bij 8!
Sinds Sword & Shield ga ik voor een living dex, dan vind ik het gemakkelijker om boxen meteen te hernoemen naar "001 - 030", "031 - 060", enzovoorts - dan stoot je nogal snel op die eerste limiet :p
 
Na twee dagen surprise traden heb ik eindelijk alle starters (7 dagen gratis online is toch nog voor iets goed geweest, lol). Nu wat breeden voor de beste te maken ze.
 
 
Terug
Bovenaan