Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl

RPG SWITCH Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl

dopey_92

Active member
pokdia.png
pokpea.png


release: 19 november 2021
genre: RPG
dev: ILCA

Remake van Diamond en Pearl.

Experience the nostalgic story from the Pokémon™ Diamond Version game in a reimagined adventure, Pokémon Brilliant Diamond, now on the Nintendo Switch™ system! Adventures in the Pokémon Brilliant Diamond game will take place in the familiar Sinnoh region. Rich in nature and with mighty Mount Coronet at its heart, Sinnoh is a land of many myths passed down through the ages. You’ll choose either Turtwig, Chimchar, or Piplup to be your first partner Pokémon and then set off on your journey to become the Champion of the Pokémon League. Along the way, you’ll run into the mysterious organization Team Galactic, and be able to encounter the Legendary Pokémon Dialga.

 
Zelf voor Brilliant Diamond gekozen, al een tweetal uurtjes ver, toch nog veel zaken die ik mij herinner van de game alhoewel het al jaren geleden is 😄
 
Zelf voor Brilliant Diamond gekozen, al een tweetal uurtjes ver, toch nog veel zaken die ik mij herinner van de game alhoewel het al jaren geleden is 😄
mijn eerste pokemon was shield ik zou voor pearl gaan omdat ik er meer pokemons van ken

hoe doe je zo een link voor een afbeelding noob vraagje sorry :help:
 
ben ook aan het spelen, het is wel jammer dat de gfx hier veel beter zijn dan op sword en shield terwijl deze games eigenlijk een remake/rework zijn van een DS systeem naar de Switch en Sword/Shield waren games gemaakt voor de Switch...
 
ben ook aan het spelen, het is wel jammer dat de gfx hier veel beter zijn dan op sword en shield terwijl deze games eigenlijk een remake/rework zijn van een DS systeem naar de Switch en Sword/Shield waren games gemaakt voor de Switch...
Ik vind de graphics juist een stuk minder dan Sword & Shield 😅
 
Graphics zijn waarschijnlijk persoonlijke smaak maar ik moet Gentei hier bijstaan. Deze stijl ligt me ook beter dan Sword en Shield. De chibi personages zien er schattig uit. De klassieke topdown view is nog altijd prima en de wereld is mooi gedetailleerd weergegeven. In de open wereld van Sword en Shield ben ik het zwarte water en de low texture bomen nog niet vergeten. Hoe mottig zag dat er niet uit.

Ondertussen ben ik de tweede gym al voorbij in Diamond en heb ik mijn bike. Nog geen moment spijt van mijn aankoop. Pearl komt hier ook binnen maar die is nog in bestelling bij Dreamland.
 
Net Shining Pearl besteld. Heb hier nog de originele Diamond liggen.

Ben benieuwd of ik nog veel herinner, want dat gaat toch al meer dan 10 jaar geleden zijn dat ik dat nog gespeeld heb.
 
Diamond aan het spelen, vind het momenteel zeer plezant spelen, toffer dan zowel S&S als de Let's go games.
De grafische keuze en stijl ban ik hier echt 100% voor verkocht, de overworld behoud de oude top down, small characters style, maar wat mooier en opgepoetst en in battle meer a la S&S. Perfecte combo voor mij! Ferm gedaan.
 
Gehoord van toch wat bugs en glitches, en dat de game enorm gemakkelijk zou zijn? (elke pokémon krijgt XP bvb?)
 
Diamond aan het spelen, vind het momenteel zeer plezant spelen, toffer dan zowel S&S als de Let's go games.
De grafische keuze en stijl ban ik hier echt 100% voor verkocht, de overworld behoud de oude top down, small characters style, maar wat mooier en opgepoetst en in battle meer a la S&S. Perfecte combo voor mij! Ferm gedaan.
Allez, ik ga nog overtuigd geraken…
 
Gehoord van toch wat bugs en glitches, en dat de game enorm gemakkelijk zou zijn? (elke pokémon krijgt XP bvb?)
Ja, game is wel easy. Maar khad het er nog over tegen een kameraad die ook speelt. Welke Pokémon is niet easy? Tis nog altijd een spel met als grote doelgroep kinderen... Dat voor sommigen onder ons die gewoon zijn van zware RPG's te spelen dit super easy is, ja ok... :p

Maar ja er is XP share standaard aanwezig zonder item dus uw team levelt zeer strak mee en heb tot gym 3 nog niet echt ergens veel tegendruk gevoeld.
 
Ja, game is wel easy. Maar khad het er nog over tegen een kameraad die ook speelt. Welke Pokémon is niet easy? Tis nog altijd een spel met als grote doelgroep kinderen... Dat voor sommigen onder ons die gewoon zijn van zware RPG's te spelen dit super easy is, ja ok... :p

Maar ja er is XP share standaard aanwezig zonder item dus uw team levelt zeer strak mee en heb tot gym 3 nog niet echt ergens veel tegendruk gevoeld.
Bwaaaa, jaren geleden had ik toch wel vanaf gym 3,4 ofzo moeite en moest je echt xp beginnen farmen om te levelen. XP share had je toen gewoon maar bij 1 Pokémon meen ik mij te herinneren, dus dat scheelde.
 
Voor de mensen die het nog niet weten, in Floarama Town kan je van een bejaard koppel Mew krijgen (indien je Let's Go save-data hebt) of Jirachi (indien je S/S-data hebt).

Voor de rest amuseer ik me hier ook wel mee hoor, mooie graphics, leuke quality-of-life improvements.
Was ook al een tijdje geleden dat ik Platinum gespeeld had.

Net voorbij de eerste encounter met team Galactic, wanneer zou de Underground Cave komen?
 
Bwaaaa, jaren geleden had ik toch wel vanaf gym 3,4 ofzo moeite en moest je echt xp beginnen farmen om te levelen. XP share had je toen gewoon maar bij 1 Pokémon meen ik mij te herinneren, dus dat scheelde.
De games waar ik meeste in grinde, was in de 3 OG's int begin. Brock met zijn stomme ground pokémon en dan stade daar met uwe pikachu of charmander te dutsen. Nekeer derna ging da wel omdat ge counters kon vangen tegen dan. Voor Silver en Gold nooit ergens vast gezeten, idem Ruby en Saphire... later kan ik me legit niet meer herinneren tbh.

Xp share heeft al op meerdere manieren gewerkt, denk dat er 3 versies zijn.
- Item dat ge aan 1 pokémon geeft waar ge XP mee shared.
- Item dat ge gewoon hebt en actief zet zodat uw andere xp geshared krijgen.
- Pasief iets dat by default aan staat zoals nu, maar dit is niet de eerste keer dacht ik.
 
Terug
Bovenaan