De Tijdloze 2020

die tijdloze is sinds enkele jaren helemaal doorgestoken kaart , blijkbaar gekaapt door hevige Pearl Jam fans die nummers niet kunnen vergeten waar ook in 1991 niemand wilde van weten.

Nu, dat is niets nieuws bij Strubru. Ik herinner me uit die tijd dat U2 23 weken lang op 1 in de afrekening stond met een uiterst middelmatig nummer.
Tja, smaken verschillen he.
Once, even flow, black en Jeremy uit Ten,zijn voor mij al bijna 30 jaar goede compagnions, die stonden op mijn cassetjes, op mijn zelfgebrande cd's, op allerhande mediadragers en nu nog altijd op mijn playlists.
De rest van Ten heeft de tand des tijds minder goed doorstaan, maar deze 4 zijn voor mij tijdloos.


Say hi van Eddie Vedder is voor mij 1 van de betere nummers van 2020. (y)
 
Ik vraag mij oprecht af wie al die mensen zijn die op Pearl jam stemmen. Ik ken niemand die die goed vindt.
 
De enige goeie Pearl Jam is die als backing band op Neil Young's Mirror Ball.
oCON2L3.gif
 
Pearl Jam is ook nooit echt mijn ding geweest, maar die Eddie Vedder soloplaat / soundtrack heb ik hier wel in mijn kast staan en vind ik zeker fijn luistervoer. Wel vre overhyped, heb ik de indruk.
 
Ik stem nu niet op pearl jam maar heb ten ook wel in platecollectie staan ( ben van 99). Ten, ratm en appetijt for destruction zijn voor mij zowat de beste debuten ooit. Ik kan een Soundgarden en een Nirvana meer apprecieren maar Pearl jam heeft ook wel wat coole stuff gemaakt ( garden, even flow, indifference,...)
 
Ik stem nu niet op pearl jam maar heb ten ook wel in platecollectie staan ( ben van 99). Ten, ratm en appetijt for destruction zijn voor mij zowat de beste debuten ooit. Ik kan een Soundgarden en een Nirvana meer apprecieren maar Pearl jam heeft ook wel wat coole stuff gemaakt ( garden, even flow, indifference,...)
Ik had u echt ouder geschat (is een compliment! ... denk ik
oCON2L3.gif
).
 
Andere leeftijdscategorie denk ik. Mensen die ten laatste begin jaren 80 geboren zijn...
zelfs toen was dat gene vette.


Pearl Jam had een paar redelijk bekende nummers, zoals er vele bands waren met redelijk bekende nummers.

maar bv. in vergelijking met Nirvana speelden die in tweede of derde klasse.
 
Pearl Jam is voor mij een pak "toegankelijker" dan Nirvana. Ik zou zelfs durven de vergelijking te maken met de Foo Fighters. Popmuziek met gitaren en een harder kantje, gericht op het grote publiek en om stadions te vullen. Muzikanten met kennis van hun vak en die er live steeds staan, maar al sinds plaat één op autopiloot waardoor ze hun fanbasis vlotjes kunnen aanhouden en uitbreiden over generaties heen.

Dat hoor je bij de platen van Nirvana toch een pak minder. Die zijn vuiler en rauwer, meer teenage angst,... Als je de eerste platen van Nirvana vergelijkt met die van Pearl Jam klinkt die eerste een pak gevaarlijker. Nu, door de dood van Kurt Cobain weet je ook niet waar ze uiteindelijk zouden eindigen mocht de band blijven bestaan. Misschien waren ze ook een Pearl Jam geworden, al kan ik me dat niet voorstellen met Cobain. Op zich vind ik het altijd opmerkelijk dat een band als Nirvana zo ontploft is terwijl andere minstens even goede onder de radar blijven of nooit tot de mainstream zijn geraakt.
 
ik zie er de humor wel van in dat ze als kers op de taart een nummer op 1 "zetten" dat destijds hooguit een obscuur singletje was dat enkel de echte fans kenden.
 
Terug
Bovenaan