Pokémon Scarlet and Violet

RPG SWITCH Pokémon Scarlet and Violet

Ben ze net gaan halen in Dreamland. Net geen 50 euro. Degelijke prijs. In de Fnac Leuven waar ik eerst was gaan kijken vroegen ze 69.99 euro. LMAO.
Net Violet even opgestart. Ziet er deftig uit. Maar goed, eerst GoW verder uitspelen.
 
Ik heb zowaar mijn vrouw kunnen overtuigen om deze co-op te spelen 😎 (ik Scarlet, zij Violet). Het zal haar eerste Pokémon-game worden.
Urgh, blijkbaar kan je het verhaal niet in co-op spelen. De co-op wordt maar in weinig reviews deftig vermeld, zou komen omdat de co-op pas beschikbaar was via Day One Patch. Dan is dit toch wel schandalig… Daar zoveel reclame mee maken en uiteindelijk is het gewoon in elkaars game rondlopen.
 
Paar uurtjes gespeeld gisteren. Open wereld is echt wel een verademing, maar die performance… Zo jammer om te beseffen wat het potentieel is als Nintendo een deftige console zou hebben. Maar amuseer me er wel mee, en da’s het belangrijkste uiteindelijk. Fuecoco gang trouwens!
 
Paar uurtjes gespeeld gisteren. Open wereld is echt wel een verademing, maar die performance… Zo jammer om te beseffen wat het potentieel is als Nintendo een deftige console zou hebben. Maar amuseer me er wel mee, en da’s het belangrijkste uiteindelijk. Fuecoco gang trouwens!
Ja, ‘t is echt schrijnend soms. Zeker als je van GoW Ragnarok komt en dan ineens dit 😅
Maar goe, het zit goed ineen en heb er plezier mee! Mijn starter is Sprigati…Sprigita…Spritita…Weedcat dus.
 
Zo jammer om te beseffen wat het potentieel is als Nintendo een deftige console zou hebben.
Dit heeft niks met de console te maken, maar alles met optimalisatie. We hebben deze discussie hier al eens gehad, maar kijk eens naar games als Xenoblade Chronicles, Monster Hunter, zelfs No Man’s Sky doet het niet slecht op de Switch. De performantie is gewoon om te wenen, net als de resolutie jammer genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Link
Toch maar een 5tal uur gespeeld gisteren ipv GoW (sorry Kratos). Ik moet zeggen dat deze Pokemon voor mij pesoonlijk een van de beste is tot nu. Vergeleken met Sword/Shield zeker VEEL beter. Het water in deze is niet "zwart" zoals in Sword/Shield... Qua performance heb ik niks te klagen in docked mode. Handheld speel ik niet meer. Sinds Bayonetta 3 heb ik geleerd dat deze console geen handheld aankan. Wil je vlotte frames, aan de tv hangen dus.
Gekozen voor Fuecoco als starter. Was bijna level 16 voor ik de stad binnenging... lol (ik verken graag alles).
 
Even over de performance in handheld (ik speel eigenlijk altijd handheld op de switch).
Pokemon is altijd een trage/rustige game geweest, dus de fps stoort mij niet zo veel, ik vind het nog altijd ok en vrij vlot. Maar je merkt soms de fps drops idd.

Nu over de game zelf, dunno wat ik ervan moet denken. Ik krijg een gevoel van pkmn Arceus, en dan hebben ze pkmn battles erin gegooid, het lijkt alsof ze dit gewoon snel snel erin hebben verwerkt. Vroeger als een battle begon was er een aparte scene nu is dat zo seamless ik vind het gewoon raar.
Ook de trainers als je tussendoor reist je moet echt van de weg afwijken en echt in de velden gaan om trainers te vinden. Soms staan ze wel naast de weg maar heb er ondertussen al veel gevonden die echt ver van de weg waren.

Nu in amuseer mij ermee wel er zijn veel pkmns in deze versie voor ieder wat wils.
 
Hier na lang twijfelen em ook aangeschaft, komt normaal morgen aan. Volg Pokémon eigenlijk totaal niet meer, maar probeer toch altijd de games te spelen. Al heb ik nooit nog een game uitgespeeld. Hopelijk komt er nu eens verandering in.
 
Hier na lang twijfelen em ook aangeschaft, komt normaal morgen aan. Volg Pokémon eigenlijk totaal niet meer, maar probeer toch altijd de games te spelen. Al heb ik nooit nog een game uitgespeeld. Hopelijk komt er nu eens verandering in.
Khoop ook dat ik hem uitspeel.
 
3 gyms al gedaan, 3 titans, en ene starbase. Ik moet wel zeggen dat die open wereld niet echt goed is hoe langer ik erop speel. Daarmee bedoel dat ge op een moment level 18 pokemons aan het vechten zijt en dan een paar 100 meter verder ineens level 40-50 pokemons. Heb me wel serieus verschoten toen ik een kristal (tera) pokemon wilde vangen. Was zomaar ineens level 50. Daar stond ik dan met mn level 35 pokemons. Gelukkig kon ik nog ontsnappen. Dit had toch beter gekund. Zoals bv in andere JRPGs waar ge het level van de monsters boven hun kop ziet ofzo. Dan weet ge dat ge niet moet proberen als ge underleveled zijt.
 
Met legends arceus was dat toch ook duidelijk, snap niet dat ze dat hier dan niet hebben doorgetrokken.

Zelf Net een uurtje of 2 gespeeld dus kan er nog Nie teveel over zeggen. Ge komt van in het begin wel al veel soorten tegen. Toch al interessant om een team samen te stellen.
 
3 gyms al gedaan, 3 titans, en ene starbase. Ik moet wel zeggen dat die open wereld niet echt goed is hoe langer ik erop speel. Daarmee bedoel dat ge op een moment level 18 pokemons aan het vechten zijt en dan een paar 100 meter verder ineens level 40-50 pokemons. Heb me wel serieus verschoten toen ik een kristal (tera) pokemon wilde vangen. Was zomaar ineens level 50. Daar stond ik dan met mn level 35 pokemons. Gelukkig kon ik nog ontsnappen. Dit had toch beter gekund. Zoals bv in andere JRPGs waar ge het level van de monsters boven hun kop ziet ofzo. Dan weet ge dat ge niet moet proberen als ge underleveled zijt.
uhm normaal zijn die gebieden echt wel level gebonden, ben je zeker dat je niet van een klif bent gevallen of gevlogen naar een hoger lvl gebied...?
Want ik zit aan mijn 3de badge en ben nog nergens hoge lvl pokemon gekomen, want die zitten verder op de kaart.
Omdat er geen level scaling is in de game zijn het gebieden per lvl, je gaat dus bv. nooit in een begin area een pokemon hoger dan lvl 5-6 tegenkomen.

As for die tera pokemon, ben je zeker dat je niet een level 5-6 raid begonnen bent?
Want in sword and shield waren de lvl 5-6 raids effectief hoge lvl pokemon...
 
uhm normaal zijn die gebieden echt wel level gebonden, ben je zeker dat je niet van een klif bent gevallen of gevlogen naar een hoger lvl gebied...?
Want ik zit aan mijn 3de badge en ben nog nergens hoge lvl pokemon gekomen, want die zitten verder op de kaart.
Omdat er geen level scaling is in de game zijn het gebieden per lvl, je gaat dus bv. nooit in een begin area een pokemon hoger dan lvl 5-6 tegenkomen.

As for die tera pokemon, ben je zeker dat je niet een level 5-6 raid begonnen bent?
Want in sword and shield waren de lvl 5-6 raids effectief hoge lvl pokemon...
Zou kunnen dat ik op een kruispunt in de wereld de verkeerde richting ben uitgegaan, maar dan nog, 't is niet duidelijk wanneer ge in een gebied komt met pokemon 15 levels boven dat van u. En dat is bij mij inderdaad voorgekomen. En tera pokemon komt ge ook in het wild tegen, ik dacht eerst dat het een shiny was omdat die zo schitterde. Niet dus.
Die raids btw, die farm ik voor de xp items die ge krijgt omdat ze zo simpel zijn. Gaat het levelen lekker snel. Spijtig genoeg alleen maar shit natures van mijn favoriete pokemon tot nu toe.
En ik weet niet echt hoe ge geld kunt winnen buiten de eenzame trainer die ge op uw pad (of ervan af) tegenkomt. 'k Ga snel de andere gyms doen dat ik aan de elite 5 kan beginnen (en dat dan farmen voor cash zekers)?
 
Zou kunnen dat ik op een kruispunt in de wereld de verkeerde richting ben uitgegaan, maar dan nog, 't is niet duidelijk wanneer ge in een gebied komt met pokemon 15 levels boven dat van u. En dat is bij mij inderdaad voorgekomen. En tera pokemon komt ge ook in het wild tegen, ik dacht eerst dat het een shiny was omdat die zo schitterde. Niet dus.
Die raids btw, die farm ik voor de xp items die ge krijgt omdat ze zo simpel zijn. Gaat het levelen lekker snel. Spijtig genoeg alleen maar shit natures van mijn favoriete pokemon tot nu toe.
En ik weet niet echt hoe ge geld kunt winnen buiten de eenzame trainer die ge op uw pad (of ervan af) tegenkomt. 'k Ga snel de andere gyms doen dat ik aan de elite 5 kan beginnen (en dat dan farmen voor cash zekers)?
Ah ja juist tera pkmn in het wild, die kunnen inderdaad hoger lvl zijn maar dan nog niet zo hoger, ik denk max 5 levels hoger dan de gewone pkmn in die bepaalde area.

Je kan dat zien aan de numering van area’s je hebt area one, two, three enz…hoe hoger die area nummer hoe hoger de wilde pkmn’s en trainers.

Voor de trainers moet je soms echt rond in de area rijden, ze staan niet allemaal pal naast de weg sommigen zitten echt midden in de velden tussen wilde pokemons. Kheb juist mijn 3de badge en had al 90k geld.
 
Terug
Bovenaan