Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl

RPG SWITCH Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl

De nieuwe games zijn inderdaad wel gevoelig 'simpeler' gemaakt door die XP share en het feit dat je bij de gevechten ziet hoeveel effect welke move heeft. Mijn eerste games waren ook Blue en Yellow waarbij je bovendien ook niet de luxe had om vlug even iets op te zoeken op het internet. Als je starter Pikachu of Charmander was, kon je bijna enkel voorbij Brock raken door een vrouwelijke Nidoran te gaan vangen tussen Viridian City en Victory Road en die tot 12 te levelen om double kick te leren.

Nu lees je dergelijke zaken meteen op internet/fora/youtube. Toen moest je het zelf maar uitzoeken.
 
Het leukste aan pokemon is de teams samenstellen, vind ik persoonlijk. Je kunt er natuurlijk wel weer heel ver in gaan als je wilt (en werken met IV/EV's enzovoort). Moveset hechte ik ook niet al te veel belang aan vroeger, maar nu door de HM die geen move slot inneemt, is dat wel wat leuker omdat er meer opties en variatie is nu.

Ik heb al een tijdje geen pokémon meer uitgespeeld. Tja. Ik weet niet echt waarom. Maar het zijn wel toffe spelletjes, maar het duurt dan toch net iets te lang, vooral in de grotten waar je eindeloos zit, of heel veel trainers die je tegenkomt. Sinnoh (dus van dit spel) vind ik de minst leuke regio omdat het relatief weinig nieuwe pokémon heeft, en de terugkerende ook niet zo heel interessant. Maar ook omdat de regio zelf me niet zo heel erg boeit (te veel bergen en grotten ook). Hoenn en Unova hebben me altijd veel meer aangesproken. X/Y was ook wel goed, maar die heb ik nooit uitgespeeld. Vanaf Pokemon Let's Go Eevee/Sun-Moon ging het wel steil bergaf, met Sword-Shield als dieptepunt. Laatste game waar ik me enorm mee amuseerde waren de Hoenn remakes.

Ik kies de pokémon in mijn team op wie ik leuk vind, minder op hun sterkte of assets in de game, en probeer het daar dan mee te doen. Natuurlijk pak ik ook geen kansloze pokemon, maar soms neem ik niet de obvious choice omdat ik de pokemon zelf leuk moet vinden natuurlijk. Als groot fan psychic/ghost neem ik vaak 1 of 2 pokemon van dat type, en vul ik dat verder aan. Chandelure was een beast in Unova (en dan had ik ook nog Reuniclus/Gothitelle vaak). Espeon was OP in Johto. En in de Hoenn games is Gardevoir bijna altijd de highest leveled pokemon.
 
Pokémon maakt al sinds m'n kleuterjaren deel uit van men leven, dus deze spelletjes kennen nauwelijks tot geen geheimen meer voor mij. Ik vind dit precies alleen gemaakt voor kleuters. Dat je de effectiveness van uw aanvallen kan zien boeit me op zich niet, want na zoveel jaren ken je dat toch vanbuiten dus voor mij zou dat geen verschil maken. Maar die gezamenlijke exp. share vind ik wel bullshit. Slaat nergens op dat je dat niet kan uitschakelen. Je moet al trainers skippen om niet overleveled te geraken...

Exp. share is leuk post game als je perfect Pokémon hebt gebreed om ze zo zsm te levelen, maar toch niet early game hè jongens.
 

Ik amuseer me er toch wel mee. Die Grand Underground brengt ook wel wat variatie. Maar blijft inderdaad een vrij simpel spel. Als je wat grind voor verschillende pokémon en je vecht tegen iedereen die je tegenkomt, dan zijn je pokémon sowieso snel hoger level dan van de gymleaders die je moet verslaan.
 
Ik heb em nu net uit en kan alleen maar zeggen. Je gaat in de league blij zijn dat je overleveld bent xD
 
Vind wel dat er heel weinig verschillen zijn dusver (5 of 6 gyms gedaan) tussen de wilde pkmn die je op de routes tegenkomt. Maar ook tegenstanders hebben toch veel dezelfde, laatste gym was steel-type en de helft daarin waren Onyx.
 
Vind wel dat er heel weinig verschillen zijn dusver (5 of 6 gyms gedaan) tussen de wilde pkmn die je op de routes tegenkomt. Maar ook tegenstanders hebben toch veel dezelfde, laatste gym was steel-type en de helft daarin waren Onyx.
true
 
nog mensen die hun scherm wordt gezoomd in deze game?
sommige menus vallen dus buiten mijn scherm, waardoor ik dingen mis.
enkel wanneer aangesloten op extern scherm.
 
Eindelijk ook aan Brilliant Diamond begonnen. Origineel spel niet gespeeld, wel het begin van Platinum op de 3DS.

Ben wel zo iemand die probeert om elke soort Pokémon op een route te vangen dus ik ga weer heel wat tijd kwijt zijn.
 
Eindelijk ook aan Brilliant Diamond begonnen. Origineel spel niet gespeeld, wel het begin van Platinum op de 3DS.

Ben wel zo iemand die probeert om elke soort Pokémon op een route te vangen dus ik ga weer heel wat tijd kwijt zijn.
Zal mee vallen want ik had heel het spel het gevoel dat overal dezelfde pokémon zaten xD
 
bwah, toch wel wa tijd kwijtgespeeld in die dungeons en specifiek Pokemon vangen.
Ook vaak geswitcht van party members, daardoor nu door de pokemon league zwaar afgemaakt.
Zeker de champion.
Team bestaat uit:

crobat (lvl. 63)
Electabuzz (lvl. 56)
Dialga (lvl. 47)
Garchomp (lvl. 55)
Empoleon (lvl. 60)
Houndoom (lvl. 57)

zal nog wel wat moeten 'grinden' en de juiste counter types/moves moeten vinden om er door te geraken.
22u gespeeld.
 
Eindelijk ook aan Brilliant Diamond begonnen. Origineel spel niet gespeeld, wel het begin van Platinum op de 3DS.

Ben wel zo iemand die probeert om elke soort Pokémon op een route te vangen dus ik ga weer heel wat tijd kwijt zijn.
Jah, die Underground verkennen, neemt al het meeste van mijn tijd in beslag. Dat gaat hier nog een tijdje duren, vrees ik.
 
Terug
Bovenaan